بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر : ۶۹۵۴۷
اعضای کمیته راهبری آموزش بازار سرمایه با تایید هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، بر این اساس محمد عطایی رییس اداره آموزش و گواهینامه های حرفه ای سازمان بورس به عنوان رییس و محمدرضا عربی معاون ناشران و اعضای شرکت بورس، روح الله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران، بهروز خدارحمی دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری، علی پناهی مدیر بخش مطالعات اقتصادی بورس کالا به عنوان اعضای این کمیته معرفی شدند.
همچنین سید صادق بحرینی مدیر برنامه ریز و کنترل پروژه شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس نیز به عنوان دبیر این کمیته منصوب شد.
نخستین جلسه کمتیه راهبری آموزش با حضور تمامی اعضا در محل سالن کنفرانس سازمان بورس برگزار شد که در نهایت فرم ها و کاربرگ های مورد نیاز متقاضیان بررسی و به تصویب اعضا رسید.
در همین رابطه، فرم ها و کاربرگ های مورد نیاز متقاضیان در حال حاضر در سایت اینترنتی شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به نشانیwww.sidsco.irقابل دسترسی است.
همچنین قرار است، به زودیسامانه آنلاین دبیرخانه این کمیته راه اندازی شود تا متقاضیان بتوانند درخواست های خود را به صورت اینترنتی ارسال کنند.
دستورالعمل برگزاری دوره های آموزشی بازار سرمایه اواسط اردیبهشت ماه امسالدر راستای ایجاد سازوکارهای لازم جهت توسعه فعالیت‌های آموزشی در بازار سرمایه با هدف ارتقای سطح دانش عمومی و تخصصی در این حوزه به تصویب هیات مدیره سازمان بورس رسیدکه بر این اساس کمیته راهبری آموزش مسئولیت بررسی و تایید صلاحیت برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی در حوزه بازار سرمایه را برعهده دارد.

پیشنهاد سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی فعالیت‌های آموزشی به هیأت مدیره سازمان بورس، ارزیابی و بازنگری فعالیت‌های آموزشی در حوزه بازار سرمایه و طراحی و پیشنهاد سرفصل‌های آموزشی دوره‌های عمومی و تخصصی متناسب با سطوح مخاطبان از دیگر وظایف کمیته راهبری آموزش بازار سرمایه است.

شرایط عمومی تأیید دوره‌های آموزشی

-سرفصل دوره‌های آموزشی باید مرتبط با نیازهای بازار سرمایه و متناسب با نوع دورة آموزشی اعم از عمومی و تخصصی و مخاطبان دوره بوده و به گونه‌ای تفکیک شود که جزییات کامل مفاد آموزشی را دربرداشته باشد.
-دورة آموزشی باید دارای منابع آموزشی مشخص باشد و به نحو مناسبی موضوع مورد بررسی را مورد شرح و تفصیل قرار داده و متناسب با نوع دوره آموزشیباشد.
- مدرس دوره‌های آموزشی از حداقل دو سال سابقة آموزش یا فعالیت در زمینه موضوع آموزش برخوردار باشد.

- مدرس دوره‌های آموزشی عمومی از حداقل مدرک لیسانس و مدرس دوره‌های آموزشی تخصصی از حداقل مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر از دانشگاه‌ها یا مؤسسات آموزش عالی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در رشته‌های مرتبط یا مدرکCIIAیا سطح دوم یا سوم مدرکCFAبرخوردار باشد. در صورتی که مدرس، واجد شرایط مذکور نباشد کمیته می‌تواند در صورت وجود دلایل و جهات خاص نسبت به تأیید مدرس برای دورة مورد نظر اقدام کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر