بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷
کد خبر : ۷۰۰۶۴

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: وام‌های پرداختی به طرح‌های کشاورزی برای فارغ‌التحصیلان تا سقف ۵۰ میلیون تومان ضمانتی پرداخت می‌شود.

محمد طالبی در گفت‌وگو با فارس، در مورد پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی دانش‌آموختگان بخش کشاورزی گفت: این گونه نیست که فقط وام ۵۰ میلیونی به فارغ‌التحصیلان کشاورزی پرداخت می‌شود، بلکه هر طرحی که متقاضیان بخش کشاورزی ارائه می‌کنند، متناسب نیاز آن طرح مثلا اگر نیاز گلخانه و یا دامداری ۲۰۰ میلیون تومان باشد، پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای فارغ‌التحصیل کشاورزی با توجه به اینکه معمولا در اوایل زندگی قرار داشته و وثیقه کافی ندارند، تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان به صورت ضمانتی قبول می‌کنیم.

وی افزود: تسهیلات ضمانتی به این معناست که خود طرح کشاورزی به عنوان وثیقه پذیرفته می‌شود و تسهیلات به طرح‌هایی که داده می‌شود و طرحی که آتی‌الاحداث است، به عنوان وثیقه وام پذیرفته می‌شود و یا اینکه ۵۰ میلیون تومان به صورت ضمانتی پرداخت می‌شود یعنی هر کس که در بخش کشاورزی معتبر باشد، به عنوان ضامن پذیرفته می‌شود و خود طرح نیز وثیقه وام می‌شود.

مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: خود طرح تولیدی پس از محاسبه نرخ استهلاک که بازپرداخت آن از ۷ تا ۸ سال بعد شروع می‌شود و آن درصد باقیمانده طرح به عنوان وثیقه وام پذیرفته می‌شود.

طالبی گفت: برای دانش آموختگان کشاورزی و آنهایی که مدرک سازمان نظام مهندسی کشاورزی دارند، طرح‌های مختلف شیلات و دامداری و یا گلخانه پذیرفته می‌شود.

طالبی تأکید کرد: اکثر فارغ‌التحصیلان کشاورزی از تسهیلات بانک کشاورزی در قالب طرح‌های مختلف استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل بانک کشاورزی در مورد پرداخت تسهیلات در سال جاری و اینکه در برخی از بانک‌ها با گذشت ۴ ماه هنوز اعلام می‌شود، پرداخت وام شروع نشده، گفت: پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی از ابتدای سال شروع شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۹۰۰ میلیارد ریال و تا پایان خرداد ماه ۱۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

طالبی تأکید کرد: این تسهیلات حدود ۸۹۲ میلیارد ریال در حوزه آب و خاک، ۸۵۲ میلیارد ریال برای کشت دانه‌های روغنی، حبوبات، غلات، ۴۴۱ میلیارد ریال برای کاشت گندم و ۸۳۷ میلیارد ریال برای بخش باغداری و در بخش زراعت به جز دانه‌های روغنی و گندم ۶۷۶ میلیارد ریال و در بخش دامداری ۱۸۱۷ میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری پرداخت شده است.

وی گفت: همچنین در بخش طیور ۱۲۲۵ میلیارد ریال، برای شیلات ۴۵۰ میلیارد ریال و برای گلخانه ۶۹۶ میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی در مورد سهم تسهیلات قرض‌الحسنه از کل تسهیلات بانک گفت: در سال ۹۰ تمام منابع سپرده‌های قرض‌الحسنه و حتی فراتر از آن به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد و هیچ مانده سپرده قرض‌الحسنه وجود نداشت که این تسهیلات سود نداشته و تنها با کارمزد ۴ درصد برای اموری مانند ازدواج که طبق مقررات بانک مرکزی و همچنین معرفی افراد برای اشتغال از سوی کمیته امداد امام خمینی و صندوق مهر امام رضا(ع) پرداخت می‌شود.

وی تأکید کرد: بنیاد مسکن افرادی را برای مسکن روستایی و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه معرفی می‌کند که توسط بانک پرداخت می‌شود و همچنین یکسری تسهیلات عادی برای کسانی که سپرده‌گذاری می‌کنند تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

طالبی گفت: بانک کشاورزی وام خودرو نمی‌پردازد بلکه طبق سپرده‌گذاری و بر اساس نرخ شورای پول و اعتبار به صورت محدود پرداخت می‌شود.

طالبی تأکید کرد: برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه باید به سایت ویژه مراجعه کرده و سپس توسط بانک مرکزی به بانک‌های مختلف معرفی می‌شوند. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر