بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۷
نگاهی به برنامه های آتی "فاما" در گفتگو با مقام مسئول

راه اندازی خط تولیدی جدید تا پایان شهریور ماه

طبق پیش بینی ها اخذ تسهیلات بانکی بر مبنای نرخ رسمی ارز یورو صورت گرفته و اگر بانک ارز مورد نیاز شرکت را بر همین مبنای قیمتی فراهم سازد، مشکلی از بابت تحقق بودجه وجود نداشته و لزومی برای بازنگری در آن احساس نمی شود. اما اگر بانک، ارز مصرفی را بر پایه نرخ رسمی آن تأمین نکند، باید بودجه برآوردی سال مالی جاری شرکت را مورد بررسی مجدد قرار داد.
کد خبر : ۷۰۱۲۳

آگهی دعوت به مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنعتی آما برای تاریخ 21 تیر ماه جاری در حالی منتشر شده که "فاما" تا پایان اسفند ماه سال مالی 90 به ازای هر سهم 382 ریال سود شناسایی کرده و عایدی 384 ریالی هر سهم خود را بیش از 99 درصد پوشش داده است.

باقری، رییس حسابداری شرکت صنعتی آما در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفند 90 در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شرکت با عملکرد خود طی سال اخیر بودجه برآوردی را در حد مورد انتظار محقق کرد و توانست به ازای هر سهم 382 ریال سود شناسایی کند.

وی درباره پیشنهاد هیأت مدیره برای تعیین میزان سود تقسیمی در مجمع عادی سالیانه گفت: پیشنهاد هیأت مدیره تقسیم 10 درصدی سود خالص محقق شده به ازای هر سهم طبق اولین برآوردها بوده، اما برای عملکرد سال مالی 90 و تصمیم گیری برای رقم پیشنهادی مدیریت برای سود تقسیمی، طی هفته آتی جلسه پیش مجمع برگزار و این عدد نهایی می شود.

وی در خصوص برآورد رشد 179 درصدی هزینه های مالی "فاما" برای سال مالی 91 گفت: اجرای پروژه های در دست اجرا و خرید تجهیزات و ماشین آلات جهت بازسازی خطوط تولیدی که موضوع افزایش سرمایه دو سال گذشته شرکت بوده، برای سال مالی جاری دریافت تسهیلات جدید و در نتیجه افزایش هزینه های مالی را موجب شده است.

افزون بر اینکه به منظور ساخت انبار و ساختمان واحدهای تولیدی، اقدام به خریداری یک زمین و ساخت بنای صنعتی شده که کار اجرایی آن در سال جاری آغاز می شود.

باقری در پاسخ به این سوال که با توجه به رشد نرخ ارز یورو به بیش از 2400 تومان و برآورد نرخ آن در بودجه پیش بینی شده سال مالی جاری به قیمت 1602 تومان، آیا احتمال بازنگری در رابطه با عایدی هر سهم وجود دارد یا خیر؟، تصریح کرد: طبق پیش بینی ها اخذ تسهیلات بانکی بر مبنای نرخ رسمی ارز یورو صورت گرفته و اگر بانک ارز مورد نیاز شرکت را بر همین مبنای قیمتی فراهم سازد، مشکلی از بابت تحقق بودجه وجود نداشته و لزومی برای بازنگری در آن احساس نمی شود. اما اگر بانک، ارز مصرفی را بر پایه نرخ رسمی آن تأمین نکند، باید بودجه برآوردی سال مالی جاری شرکت را مورد بررسی مجدد قرار داد.

رییس حسابداری شرکت صنعتی آما در خاتمه سخنان خود از راه اندازی خط تولید سنگ و رفع ایرادات آن تا پایان شهریور ماه سال مالی جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: برای رفع مشکلات این خط تولیدی اقدامات لازم صورت پذیرفته و به احتمال زیاد تا پایان نیمه اول سال جاری این خط مورد راه اندازی مجدد قرار می گیرد. اما میزان تولید مجدد آن و اثرات راه اندازی این خط بر میزان تولیدات "فاما" به تقاضای بازار و نیز هزینه های راه اندازی آن بستگی خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر