بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر : ۷۰۴۶۲
آنا: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از اتفاقات عجیب در جلسه شب گذشته این شورا خبر داد. 
  
حسین کچوئیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اتفاقات شب گذشته جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: تغییر در دانشگاه آزاد اهداف و مقاصدی داشته که مهمتر از همه شیوه‌های مدیریتی در تمام زمینه‌ها از جمله زمینه‌های آموزشی بود و به همین دلیل افرادی که این تحول را پیگیری می‌کردند همیشه تذکاراتی را در خصوص این که جریان کار به چه شکل پیش برود، داشته و دارند. 
  
وی ادامه داد: یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مسائلی را مطرح کرد و در این خصوص به موارد و مشکلات زیر مجموعه‌ی اتفاق افتاده در دانشگاه آزاد اشاره شد. 
  
کچوئیان افزود:‌ در بحثی مطرح شد که عبدالله جاسبی ماهانه از دانشگاه حقوق 4 و 15 میلیون تومانی دریافت می‌کرده و خانه‌ بزرگی در خیابان شهید کلاهدوز به وسعت 900 متر به اندازه هزینه‌ یک دانشگاه که در حد یک کاخ است، داشته و هنوز هم در آن خانه زندگی می‌کند. 
  
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: همچنین جاسبی غیر از محافظ، 2 راننده دیگر داشته است ضمن اینکه موضوع دانشگاهی در لندن مطرح شد که اصلا در آن کشور دانشگاهی وجود نداشت و مهدی هاشمی در حدود 15 میلیون ماهانه حقوق می‌گرفت. 
  
وی گفت: همچنین کمکهایی که جاسبی به روزنامه آفرینش دانشگاه آزاد و مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌کرد از موضوعات دیگر بود که این کمک‌ها مبنای قانونی نداشت. 
  
کچوئیان گفت: روزنامه آفرینش مربوط به دانشگاه آزاد نیست و مربوط به برادر جاسبی است. 
  
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اعلام شد که این موارد باید رسیدگی شود و هیئت تحقیق و تفحص برای بررسی این موضوعات تشکیل شود ضمن اینکه مسئله بدهی‌های دانشگاه آزاد از دیگر موضوعات مطرح شده بود که به دنبال این موضوع درخواست تحقیق و تفحص داده شد و جاسبی از این موضوع استقبال کرد و وی در خصوص 2600 میلیارد بدهکاری اعلام کرد چنین موضوعی صحت ندارد. 
  
وی ادامه داد:‌اما در دوران دکتر دانشجو حسابرسی دقیقی در اسفند ماه در خصوص این بدهی صورت گرفت و معلوم شد که این بدهی وجود داشته و دارد. 
  
کچوئیان افزود: برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از احمدی‌نژاد رئیس جمهوری درخواست کردند که هیئت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد تشکیل شود اما احمدی نژاد گفت که هیئت امنای دانشگاه آزاد برای این کار است اما ما اعلام کردیم هیئت امنا کار خود را انجام می‌دهد و باید هیئت تحقیق و تفحص در این زمینه تشکیل شود و مسائل را بررسی کند. 
  
وی عنوان کرد: موضوع دوم این است که از زمانی که دکتر دانشجو رییس دانشگاه آزاد شده است باید شخص دیگری در هیئت امنای این دانشگاه جایگزین وی شود تا دکتر دانشجو به کارهای خود رسیدگی کند که در این خصوص بسیاری از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در عضویت جاسبی نظر خود را اعلام کرده بودند ضمن اینکه احمدی‌نژاد نیز در مورد عضویت جاسبی نظر داشت. 
  
کچوئیان گفت: برخی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی از جمله بنده مخالف عضویت جاسبی در هیئت امنای دانشگاه آزاد بودیم و فرد پیشنهاد شده کبکانیان بود چرا که وی با آموزش عالی آشنایی کاملی دارد.
  
وی اظهار داشت:‌ البته احمدی‌نژاد نیز اعلام کرد رای گیری انجام نشود و هر دو این افراد به عضویت هیات امنای دانشگاه آزاد در بیایند که در این خصوص اعتراض شد و اعلام شد که این اقدام مستلزم تغییر اساسنامه دانشگاه آزاد بود که در پی این موضوع احمدی نژاد گفت که اساسنامه را تغییر دهید. 
  
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد:‌ بالاخره رای گیری بین این دو نفر انجام شد و بعد از رای گیری متاسفانه به این موضوع اعتراض شد که فردی که عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد می ‌شود نباید مناصب دولتی داشته باشد. 
  
کچوئیان با بیان اینکه کبکانیان در برخی از شوراها عضویت دارند ولی مناصب دولتی ندارد، افزود: این اشکال موجب شد که آرا اخذ شده خوانده نشود در صورتی که نسبت آرا بالا بود یعنی آورد. 
  
وی گفت: احمدی نژاد آرا را نخواند و اعلام کرد که باید مسئله بررسی حقوقی شود و بررسی آن به بخش حقوقی سپرده شد که آیا نامزدی کبکانیان برای عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد مشکل داشته یا نداشته است. 
  
کچوئیان با اشاره به این موضوع که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده اساسنامه‌‌ای که مربوط به این موضوع می‌شد، خوانده نشد، افزود:‌ اگر جاسبی عضو هیات امنا دانشگاه آزاد شود زیر مجموعه‌ی اعضای هیات امنا نصف نصف می‌شود و در این صورت هیات امنا به دست آقای هاشمی می‌افتد و رای و نظر وی حاکم شده که با این تفاسیر نباید انتظار داشت هیات امنا بتواند کاری انجام دهد و دست دکتر دانشجو نیز بسته خواهد شد. 
  
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این پرسش که آیا برخی از اخبار در خصوص اینکه جاسبی قرار است دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شود صحت دارد؟ تاکید کرد: بنده نشنیده ام ولی ممکن است برخی قصد این کار را داشته باشد اما بعیداست که چنین اتفاقی بیفتد چراکه نه اعضا به این موضوع رای خواهند داد و نه اینکه رهبر این مورد را خواهد پذیرفت پس این احتمال منتفی و شایعه است. 
  
وی در خصوص سرانجام رای گیری‌ دفعه آینده برای عضویت کبکانیان در هیات امنای دانشگاه آزاد و موضوع دارا بودن سمت دولتی وی گفت:‌ دفعه آینده موضوع بررسی می‌شود و معلوم می‌شود وی سمت اجرای نداشته است ضمن اینکه موضوع ورود جاسبی به هیات امنا در حالت طبیعی منتفی است مگر اینکه اتفاقات خاصی بیفتد که پیش بینی ناپذیر است. 
  
کچوئیان در پایان گفت: البته اگر جاسبی عضو هیات امنا دانشگاه آزاد شود زحمات ما بر باد می‌رود و نباید انتظار تغییری در دانشگاه آزاد را داشته باشیم. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر