بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۷
کد خبر : ۷۰۵۰۵
شفاف: هنوز از یادها نرفته است که در آن روزهای بحبوحه جنجال ها بر سر اختلاس 3 هزار میلیاردی، در حالی که هنوز یک روز از قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ از اختلاس ۳۰۰۰۰میلیارد ریالی مجلس نگذشته بود  و استیضاح وزیر اقتصاد در دستور کار مجلس قرار داشت، خبر یک اختلاس کلان دیگر منتشر شد. 

اختلاس 1000 میلیاردی در سازمان تامین اجتماعی و شرکت شستا که البته بلافاصله توسط سازمان تامین اجتماعی و روابط عمومی این شرکت تکذیب شد. 

حالا اما با به پایان رسیدن دوران حیات مجلس هشتم و در حالی که تکلیف حقیقت داشتن یا دروغین بودن خبر این اختلاس مشخص شد، نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از شستا خبر داده و گفته: بزودی نتیجه گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی و شرکت شستا در دستور کار قرار می گیرد. 
 



فرج الله عارفی با بیان این مطلب اضافه کرد: تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه گذاری شستا به عنوان شرکت زیر مجموعه تامین اجتماعی مدتها قبل در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و چندین ماه نیز به طول انجامید اما در نهایت در مجلس هشتم قرائت نشد. 
 
به گفته وی، با توجه به اینکه تحقیق و تفحص در مجلس قبلی مصوب شده بود به همین دلیل در کمیسیون مربوطه نتیجه گزارش تیم تحقیق بررسی و به طور حتم به این موضوع رسیدگی خواهد شد. 
 
نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: مستندات جمع آوری شده توسط تیم تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی را بررسی و مطالعه خواهیم کرد و با نمایندگان برای رسیدگی به این موضوع جلسه ای تشکیل می دهیم و نتایج آن را به اطلاع مردم می رسانیم. تا به این ترتیب تکلیف این پرونده جنجالی نیز همزمان با رسیدگی قضایی به ماجرای اختلاس بزرگ و فساد بیمه روشن شود. 
 
گفتنی است، خبر این اختلاس برای اولین بار توسط  رییس کمیته تحقیق و تفحص در مجلس هشتم رونمایی شد و وی از اختلاس یک‌هزار میلیارد تومانی در ۱۵۰ شرکت زیرمجموعه سازمان بازنشستگی و شستا خبر داد. 

سلیمان جعفرزاده ضمن اعلام این خبر به مهر گفت: اگر هیات رییسه مجلس از ادامه کار جلوگیری نمی‌کرد، می‌توانستیم بیش از سه‌هزار میلیارد تومان اسناد و مدارک تخلف در این شرکت‌ها را اثبات کنیم. 

جعفرزاده در مورد دلایل تاخیر ارایه گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین‌اجتماعی اظهار داشت: چالش‌های پیش‌رو در این پرونده آنقدر زیاد است که بنده با وجود اینکه دو دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده‌ام در این هشت سال هیچ موردی مانند تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی اینچنین سیاسی نشده بود. 

جعفرزاده تصریح کرد: در حالی که داشتیم به سرنخهای بیشتری در این پرونده بزرگ اختلاس پی می‌بردیم هیئت رئیسه مجلس از ادامه تحقیق و تفحص جلوگیری کرد. به اعتقاد اعضای تیم تحقیقی اگر فعالیت ما تا ۶۰ روز دیگر ادامه داشت می‌توانستیم بیش از سه هزار میلیارد تومان اسناد و مدارک تخلف در این شرکت‌ها را اثبات کنیم. 

در همان روزها نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس با تایید خبر اختلاس گفته بود : این پرونده هنوز به مراجع قضایی ارجاع نشده است و نهایتا ما تمامی اسناد و مدارک خود را در صحن علنی مجلس قرائت می‌کنیم. ولی آنچه باعث تاسف است اینکه اموال ۳۰ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی را تبدیل به شرکتهای خانوادگی کرده‌اند و تمامی قراردادهای کوچک و بزرگ به فرزندان مدیران و بستگان و آقازاده‌ها واگذار شده است. 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شرکتهای زیرمجموعه شستا و سازمان بازنشستگی حیات خلوت احزاب و گروه‌ها و طیف‌ها در دولتهای قبلی و فعلی بوده است گفت: تحقیق ما در مورد سه سال اخیر بوده است ولی به این نکته پی بردیم که پای دولتهای قبلی هم گیر است. ما در این پرونده‌ها اشخاصی را داریم که در ۱۰ شرکت عضو هیئت مدیره هستند. 

سازمان تأمین اجتماعی نیز در واکنش به اظهارت رئیس کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی مجلس که خبر از تخلف هزار میلیارد تومانی در سازمان بازنشستگی و شستا داده اعلام کرد تمام موارد بررسی شده در گزارش تحقیق و تفحص مجلس مربوط به عملکرد مدیریتهای دوره قبلی سازمان تأمین اجتماعی است و ارتباطی با عملکرد تیم مدیریتی یک سال گذشته ندارد تا تکلیف ماجرا روشن نشده باقی بماند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر