بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰
معاملات هفته جاری در حالی آغاز شد که طی روز اخیر برخی از سهامداران عمده به کاهش میزان سهام تحت مالکیت خود اقدام کرده و در مقابل برخی دیگر اقدام به خرید سهم در بورس کردند.
کد خبر : ۷۰۷۴۲

معاملات هفته جاری در حالی آغاز شد که طی روز اخیر برخی از سهامداران عمده به کاهش میزان سهام تحت مالکیت خود اقدام کرده و در مقابل برخی دیگر اقدام به خرید سهم در بورس کردند.

براساس گزارش بورس نیوز، طی روز گذشته شرکت مدیریت توسعه گوهران امید اقدام به خرید بالغ بر یک میلیون و 145 هزار سهم "فولاد" کرد.

بانک تجارت نیز به عنوان یکی دیگر از حقوقی ها بود که بالغ بر یک میلیون و 538 هزار سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران را خرید.

بیش از دو میلیون و 569 هزار سهم "رمپنا" نیز توسط شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا به عنوان سهامدار عمده 9.76 درصدی این شرکت خریداری شد.

اما در مقابل خریداران بزرگ بورس در معاملات روز قبل، برخی از حقوقی ها برخلاف گروه اول حرکت کرده و به فروش سهام موجود در پرتفوی سرمایه گذاری های بورسی خود دست زدند.

بر اساس این گزارش در میان فروشندگان سهم در روز قبل، شرکت بازرگانی صنایع سیمان فارس و خوزستان نیز یک میلیون و 200 هزار سهم شرکت تدبیرگران فارس و خوزستان را از سبد سرمایه گذاری های بورسی خود واگذار کرد. این میزان واگذاری به دنبال گشایش نماد "سدبیر" در بازار دوم فرابورس بوده است.

گفتنی است شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت با خرید سهام شرکت های تجارت الکترونیک پارسیان، خدمات انفورماتیک، سرمایه گذاری توکا فولاد و تأمین مواد اولیه فولاد صبانور و در مقابل فروش سهام "شیران" در نقش فعال ترین حقوقی بازار سهام ظاهر شد.

در پایان شایان ذکر است شرکت های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، سرمایه گذاری صبا تأمین و نیز شرکت سرمایه گذاری ملی ایران از دیگر حقوقی های بورس بودند که طی روز گذشته به داد و ستد سهم در بازار پرداختند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر