بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر : ۷۰۸۷۷
خانه ملت: عضو کیسیون کشاورزی مجلس با تاکید براینکه برخوردتعزیراتی دولت با گرانی مرغ جواب نمی دهد گفت: متاسفانه دولت دراوج گرانی ها مردم را تنها گذاشته و وزارت صنعت و معدن هم درحال حاضر خاموش نشسته است.

یونس اسدی درگفت و گو با خانه ملت، اظهار داشت: دخالت دولت درکنترل بازار و گرانی ها دربسیاری مواقع موجب دامن زدن به گرانی ها می شود که البته این ناشی از ضعف مدیریتی دولت است.

نماینده مردم مشکین شهر درمجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل برخورد تعزیراتی دولت با گرانی مرغ فروشندگان  مشکین شهری دست به  اعتصاب زدند و مرغی عرضه نشد تا اینکه درنهایت دولت کوتاه آمد و مرغ درحال حاضر با قیمت بالای ۶ هزار تومان عرضه می شود.

وی ادامه داد: مرغ درکشوری که جمعیتش به اندازه کشور ماست و با شاخص های مشابه کشور ما مدیریت می شود کیلویی ۲ هزار تومان است پس علت گرانی ها یا ضعف درتهیه نهاده های تولید و تنظیم بازار است یا حضور فعال دلالان دربازار .

تحریم‌ها تاثیری بربازارمیوه ندارد

اسدی درخصوص قیمت بالای میوه نوبرانه  با اشاره به این که واسطه ها یکی از مشکلات بازار هستند گفت: متولی تولید، توزیع و تنظیم بازار میوه تاکنون یکی نبوده است که امیدواریم با تجمیع وظایف دریک وزارتخانه مشکل تنظیم بازارمیوه حل شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر این که تحریم‌ها تاثیری بربازار میوه ندارد تصریح کرد:  ضعف مدیریت دولت درتنظیم بازار سبب گرانی میوه شده است و تحریم‌ها تاثیری بربازار ندارد چرا که درتولید میوه خودکفا هستیم.

نماینده مردم مشکین شهر درمجلس  اظهارداشت: متاسفانه دولت همیشه درمواقع بحرانی مردم را تنها می گذارد و همه  به نوعی سواستفاده می کنند و هر کس هر طور که می تواند مردم را سرکیسه می کند.

وی با اشاره به گلایه برخی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در خصوص واردات بی رویه افزود:‌ این نوع واردات به ویژه در زمان برداشت محصول موجب می شود که یا محصولات برداشت نشود و یا به قیمت بسیار ناچیز خریده شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درمجلس یادآورشد: مجلس قانون بهره وری بخش کشاورزی را به منظور برخورد با واردات بی رویه محصولات کشاورزی تصویب کرده است  که بر اساس این قانون اگر واردات این محصولات در جایی ضرورت داشت باید تعرفه ای بسیار سنگین بر آن بسته شود تا مصرف کننده همچنان به مصرف محصول داخلی تمایل داشته باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر