بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۷
کد خبر : ۷۱۴۱۲

«دنياي‌اقتصاد» گروه مسکن- كميسيون ماده5 شهر تهران –نهاد تصويب‌كننده طرح‌هاي خاص ساخت‌وساز در پايتخت- در جلسه اخير خود، طرح وزارت راه‌وشهرسازي براي ساخت مسكن‌ويژه در منطقه‌اي نزديك سعادت‌آباد را تصويب كرد.


اين كميسيون اسفند سال گذشته، طرح احداث مسكن‌ويژه در منطقه تهرانسر را تصويب كرده بود كه در حال حاضر ساخت اين واحد‌ها در تهرانسر (منطقه21) شروع شده است. مسكن‌ويژه واحدهايي است كه دولت تصميم دارد با قيمت ارزان روي زمين‌هاي دولتي خود در نقاط مختلف تهران بسازد.
براساس مصوبه اخير كميسيون ماده5، حدود 2 هزار واحدمسكوني در قالب مسكن‌ويژه در شهرك بهرود واقع در شمال‌غرب سعادت‌آباد روي زمين‌هاي متعلق به سازمان ملي زمين‌ومسكن ساخته مي‌شود.
رییس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در اين باره از موافقت کمیسیون ماده 5 با درخواست وزارت راه وشهرسازی برای ساخت مسکن‌ویژه در منطقه سعادت آباد خبر داد.
آن‌طور كه سايت شهرداري‌تهران از جزئيات جلسه اخير كميسيون ماده5 روايت كرده، محمدتقی تقی‌زاده با اعلام این خبر افزود: درخواست اختصاصی وزارت راه وشهرسازی برای ساخت دو هزار واحد مسکن ویژه در زمین‌های منطقه بهرود واقع در منطقه دو با در نظر گرفتن شروطی از سوی اعضای کمیسیون ماده پنج به تصویب رسید.
او تغییر کاربری زمین‌های متعلق به بنیاد مسکن و مجوز ساخت هتل 20 طبقه در نزدیکی جنگل لویزان را نيز دو مصوبه دیگر کارگروه فنی کمیسیون ماده 5 عنوان و اظهار کرد: در این جلسه درخواست تغییر پهنه S به M برای قطعه زمیني متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در منطقه 5 و پرونده مربوط به منطقه 4 در مورد ساخت هتل در جنب پارک جنگلی لویزان در20 طبقه مورد تایید و تصویب اعضای این کارگروه قرارگرفت.
به گفته تقی زاده پرونده شهرک صدف مبنی بر درخواست استقرار کاربری‌های خدماتی براساس سرانه مربوطه و تثبیت شبکه معابر موجود نیز به تصویب اعضای کمیسیون ماده 5 رسید.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر