بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۷
کد خبر : ۷۱۵۱۱
خريد و فروش مسكن مهر تخلف است و به محض اطلاع از انجام معامله، بنگاه معاملاتي متخلف پلمپ مي‌شود.

مصطفي قلي‌خسروي _ رييس اتحاديه سراسري مشاوران املاك _ در گفت‌وگو با خبرنگار مسكن خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خريد و فروش و انجام هر معامله مسكن مهر را در بنگاه‌هاي معاملاتي تخلف اعلام كرد و گفت: البته با بررسي‌ها و پيگيري‌هايي كه شخص من انجام داده‌ام به اين نتيجه رسيده‌ايم كه بيشتر اين معاملات توسط خود شركت عمران پرديس انجام مي‌شود.

وي افزود: در صورت اطلاع و مشاهده‌ي انجام معامله مسكن مهر در هر بنگاه معاملاتي دستور برخورد با آن و پلمپ بنگاه معاملاتي داده مي‌شود.

قلي‌خسروي با تاكيد بر اين‌كه بخش خصوصي آسيب‌پذير است و ما سعي مي‌كنيم با لحاظ‌ كردن اشد مجازات براي متخلفان اين صنف از هرگونه آلودگي پاك كنيم، تصريح كرد: خود اعضاي صنف خواستار پاك‌سازي بنگاه‌هاي معاملاتي متخلف هستند.

رييس اتحاديه سراسري مشاوران املاك با بيان اين‌كه در حالي كه صنف دشمن‌هاي زيادي دارد و ما سعي كرده‌ايم براي صنف مشاوران املاك حفظ آبرو كنيم، خاطرنشان كرد: به ما اعلام كرده‌اند كه در پرديس عده‌اي مشاور املاك خانه‌هاي مسكن مهر به صورت غيرقانوني خريد و فروش مي‌كنند.

وي در اين باره افزود: هرچند از نظر حقوقي وقتي كسي حقي داشته باشد مي‌تواند اين حق را واگذار كند، ولي ما به بنگاه‌هاي معاملاتي خودمان دستور داده‌ايم كه بند «ج» را رعايت و دستور شخص وزير را مبني بر عدم خريد و فروش مسكن‌هاي مهر اجرايي كنند.

قلي‌خسروي در پايان با تاكيد بر  اين‌كه سعي كرده‌ايم اين كار را منع كنيم، گفت: ناظران و بازرسان ما با نظارت‌هاي قوي كه از پرديس كرده‌اند، خبر آورده‌اند كه افراد در خود عمران پرديس اين معامله‌ها از طريق ورود به سامانه و آگهي‌ها انجام مي‌دهند و فعاليت خود تحت عنوان بنگاه‌هاي معاملاتي پيش مي‌برند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر