بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۸
طی روز گذشته فعالیت بازار سهام در حالی پایان یافت که فعالیت برخی سهامداران عمده بسیار چشمگیر و قابل تأمل بود. معاملات روز گذشته در بورس با حضور این دو شرکت به عنوان عرضه کننده سهم در بازار و با حضور پررنگ تر سهامداران حقوقی به عنوان خریدار به کار خود پایان داد.
کد خبر : ۷۱۵۲۶

طی روز گذشته فعالیت بازار سهام در حالی پایان یافت که فعالیت برخی سهامداران عمده بسیار چشمگیر و قابل تأمل بود.

براساس گزارش بورس نیوز، صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت با حمایت از سهام بانک ملت و خرید بالغ بر یک میلیون و 312 هزار سهم در نقش خریدار ظاهر شد.

در عین حال شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین بالغ بر 74 میلیون سهم بیمه ملت را از شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین خریداری کرد. در همین نماد شرکت سرمایه گذاری تجلی سامانه نیز خریدار سه میلیون سهم بیمه ملت بود.

در معاملات دیروز بیش از پنج میلیون و 467 هزار سهم "ومعادن" نیز به پرتفوی سرمایه گذاری شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور افزوده شد.

شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران نیز دیگر حقوقی فعال بازار دیروز بود که نزدیک به دو میلیون سهم "ثمسکن" را خریداری کرد.

همچنین بیش از دو میلیون و 744 هزار سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران طی معاملات دیروز در بورس به بانک تجارت رسید.

بالغ بر 16 میلیون سهم "کرماشا" نیز به پرتفوی شرکت سرمایه گذاری هامون سپاهان افزوده شد.

شایان توجه است آمارها از افزایش 760 میلیون سهمی سهام شرکت پتروشیمی کرمانشاه در پرتفوی شرکت های مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، بازرگانی مدیران اقتصاد و نیز گسترش نفت و گاز پارسیان خبر می دهد که این امر به سبب ثبت افزایش سرمایه این شرکت صورت گرفته است.

بالغ بر 40 میلیون سهم شرکت صنایع لاستیکی سهند نیز از سوی شرکت های سرمایه گذاری صنعت کربن، هامون کیش و کربن ایران و نیز شرکت سرمایه گذاری ملی ایران مورد داد و ستد قرار گرفت.

دیگر حقوقی بازار دیروز نزدیک به یک میلیون و 500 هزار سهم "فاراک" را خریداری کرد. این حقوقی، شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان بود که میزان سهام خود را در شرکت ماشین سازی اراک افزایش داد.

سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا نیز با معامله نزدیک به پنج میلیون و 700 هزار سهم "رمپنا" میزان سهام خود را در این نماد افزایش داد.

"وغدیر" نیز با معامله بیش از یک میلیون و 160 هزار سهم "پارسان" طی معاملات روز قبل، همچنان در حال حمایت از این زیر مجموعه خود می باشد.

اما در مقابل این گروه خریداران، فروشندگان سهم نیز به فعالیت در بازار روز گذشته مشغول بودند که در میان آنها شرکت مدیران پیش کسوت همراز، 23 میلیون و 600 هزار سهم بانک ایران زمین را در بازار عرضه کرد و در نقش فروشنده ظاهر شد.

بیمه دی نیز نزدیک به یک میلیون و 400 هزار سهم بانک دی را فروخت.

به این ترتیب معاملات روز گذشته در بورس با حضور این دو شرکت به عنوان عرضه کننده سهم در بازار و با حضور پررنگ تر سهامداران حقوقی به عنوان خریدار به کار خود پایان داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر