به گزارش خبرگزاري موج، جواد نجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، با بيان اين مطلب گفت: انجام تمامي فعاليت هاي فوق در داخل کشور از ويژگي هاي منحصر به فرد پروژه دناست و اين امر صرفه جويي ارزي قابل توجهي را براي اين گروه صنعتي در پي داشته است.
وي افزود: «دنا» با موتور اي.اف7 و در دو نوع بنزيني و گازسوز به بازار عرضه خواهد شد و به منظور بهره گيري از سيستم کروز کنترل در اين محصول، فعاليت هاي کاليبراسيون موتور و طراحي و ساخت قطعات مرتبط با اين مجموعه نيز در دست اقدام است.
نجم الدين اظهار داشت: در حال حاضر گيربکس «دنا» دستي است، اما ايران خودرو براي تجهيز اين محصول به گيربکس اتوماتيک برنامه دارد.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، سيستم ترمز جلو و عقب در اين محصول را ديسکي عنوان کرد و گفت: با اين محصول، سيستم جديد کنترل پايداري خودرو -اي.اس.پي- به مشتري معرفي خواهد شد.
وي طراحي مجموعه چراغ هاي جلو و عقب «دنا» را نسبت به محصولات جاري، مدرن تر توصيف و اضافه کرد: در اين بخش نيز از فناوري روز دنيا استفاده شده است.
نجم الدين متذکر شد: داشبورد، رودري و ساير قطعات تزيينات داخلي «دنا» نيز با طراحي کاملا جديد و امکاناتي چون سيستم مالتي مديا و ره ياب با کليدهاي کنترلي روي فرمان به مشتري عرضه خواهد شد.
مديرعامل ايران خودرو، ايربگ راننده و سرنشين را بخشي از امکانات و قابليت هاي «دنا» براي دست يابي به استانداردهاي ايمني در تمامي مدل هاي آن ذکر کرد و گفت: با توجه به پلت فرم جديد صندلي اين خودرو، امکان تجهيز آن به ايربگ هاي جانبي نيز فراهم شده است.
وي، با اشاره به حجم تغييرات محصول پايه، اظهار کرد: نزديک به 90 مجموعه قالب براي قطعات بدنه «دنا» ساخته شده که در اين ميان 16 مجموعه قالب بزرگ بدنه اي توسط شرکت قالب هاي صنعتي ايران خودرو و مابقي توسط سازندگان زنجيره تامين ساپکو در حال ساخت است.
نجم الدين در پايان از ساخت جيگ ها و تجهيزات مونتاژ بدنه توسط شرکت تام ايران خودرو و ساخت تمامي قالب هاي قطعات تزييناتي شامل داشبورد، سپرها، چراغ ها و مانند آن، توسط سازندگان ساپکو خبر داد و ذکر اين نکته را ضروري دانست که با توجه به پيشرفت فيزيکي فرايند ساخت قالب هاي توليدي و تجهيزات مونتاژي و مطابق با برنامه ريزي هاي انجام شده، توليد آزمايشي «دنا» در خطوط اصلي مونتاژ اواسط بهمن ماه امسال آغاز خواهد شد.
ارسال نظر
اخبار روز
خبرنامه
نظرسنجی
نظر شما درباره نحوه واگذاری سهام دو تیم استقلال و پرسپولیس چیست؟