بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر : ۷۱۵۵۱
به گزارش خبرگزاري موج، جواد نجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، با بيان اين مطلب گفت: انجام تمامي فعاليت هاي فوق در داخل کشور از ويژگي هاي منحصر به فرد پروژه دناست و اين امر صرفه جويي ارزي قابل توجهي را براي اين گروه صنعتي در پي داشته است.

وي افزود: «دنا» با موتور اي.اف7 و در دو نوع بنزيني و گازسوز به بازار عرضه خواهد شد و به منظور بهره گيري از سيستم کروز کنترل در اين محصول، فعاليت هاي کاليبراسيون موتور و طراحي و ساخت قطعات مرتبط با اين مجموعه نيز در دست اقدام است.
نجم الدين اظهار داشت: در حال حاضر گيربکس «دنا» دستي است، اما ايران خودرو براي تجهيز اين محصول به گيربکس اتوماتيک برنامه دارد.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، سيستم ترمز جلو و عقب در اين محصول را ديسکي عنوان کرد و گفت: با اين محصول، سيستم جديد کنترل پايداري خودرو -اي.اس.پي- به مشتري معرفي خواهد شد.
وي طراحي مجموعه چراغ هاي جلو و عقب «دنا» را نسبت به محصولات جاري، مدرن تر توصيف و اضافه کرد: در اين بخش نيز از فناوري روز دنيا استفاده شده است.
نجم الدين متذکر شد: داشبورد، رودري و ساير قطعات تزيينات داخلي «دنا» نيز با طراحي کاملا جديد و امکاناتي چون سيستم مالتي مديا و ره ياب با کليدهاي کنترلي روي فرمان به مشتري عرضه خواهد شد.
مديرعامل ايران خودرو، ايربگ راننده و سرنشين را بخشي از امکانات و قابليت هاي «دنا» براي دست يابي به استانداردهاي ايمني در تمامي مدل هاي آن ذکر کرد و گفت: با توجه به پلت فرم جديد صندلي اين خودرو، امکان تجهيز آن به ايربگ هاي جانبي نيز فراهم شده است.
وي، با اشاره به حجم تغييرات محصول پايه، اظهار کرد: نزديک به 90 مجموعه قالب براي قطعات بدنه «دنا» ساخته شده که در اين ميان 16 مجموعه قالب بزرگ بدنه اي توسط شرکت قالب هاي صنعتي ايران خودرو و مابقي توسط سازندگان زنجيره تامين ساپکو در حال ساخت است.
نجم الدين در پايان از ساخت جيگ ها و تجهيزات مونتاژ بدنه توسط شرکت تام ايران خودرو و ساخت تمامي قالب هاي قطعات تزييناتي شامل داشبورد، سپرها، چراغ ها و مانند آن، توسط سازندگان ساپکو خبر داد و ذکر اين نکته را ضروري دانست که با توجه به پيشرفت فيزيکي فرايند ساخت قالب هاي توليدي و تجهيزات مونتاژي و مطابق با برنامه ريزي هاي انجام شده، توليد آزمايشي «دنا» در خطوط اصلي مونتاژ اواسط بهمن ماه امسال آغاز خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر