بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۹
کد خبر : ۷۱۷۴۳
رييس جمهور كشورمان گفت: بايد به شخصي كه با 390 هزار تومان يك خانواده را اداره مي‌كند نشان مديريت داد.

به گزارش ايسنا،‌ محمود احمدي‌نژاد در مراسم رونمايي از داروهاي نوتركيب ساخت داخل در جمع خانواده تامين اجتماعي گفت: اين كار نشان‌دهنده يك كار مستمر علمي براي خدمت به ملت ايران است، اين داروها براي بيماري‌هاي خاص طراحي شده و نو تركيب است و البته آرزو مي‌كنيم كه هيچ‌كس نيازمند چنين داروهايي نباشد.

احمدي‌نژاد گفت: كشور ما به سرعت در حال پيشرفت است، هرچند كه مشكلات و كارشكني‌هايي وجود دارد و در اين ميان گاهي ما بر دشمنان غلبه مي‌كنيم و گاهي آنها چند گام به پيش مي‌آيند اما به هرحال بايد تلاش كرد و كشور را به پيش برد، اما بايد بدانيم كه رشد و پيشرفت وقتي وجود دارد كه عدالت هم وجود داشته باشد؛ پيشرفت منهاي عدالت، موفق نخواهد بود.

رييس‌جمهور با بيان اينكه در مسير پيشرفت و عدالت ما در ابتداي راه هستيم و بايد كارهاي زيادي انجام دهيم و امكانات و ثروت كشور را عادلانه توزيع كنيم افزود: همه مردم بايد از حداقل‌هاي يك زندگي آرام و شرافتمندانه برخوردار باشند، به عنوان مثال مسكن مناسب داشته باشند، زماني كه طرح مسكن مهر را مطرح كرديم، برخي مي‌گفتند كه نمي‌شود براي مردم مسكن فراهم كرد، اما ديديم كه امكان‌پذير بود.

احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اينكه بررسي‌هاي دقيق ما نشان مي‌دهد كه ايران برخلاف برخي تصورات كه مطرح مي كرد كشور ما يك ميليون و 645 هزار كيلومتر مربع وسعت دارد، يك ميليون و 873 كيلومتر مربع وسعت دارد و كشوري با اين وسعت بايد مسكن و زمين مناسب در اختيار مردمش قرار دهد.

احمدي‌نژاد افزود: اگر به اقتصاد سالم برسيم، به باور من بايد تمام درآمد نفت را به روز ميان مردم تقسيم كنيم و خود مردم سرمايه‌گذاري كنند و آباداني ايجاد كنند، مشكلات از جايي شروع مي‌شود كه فكر مي‌كنيم عده قليلي مي‌توانند از اين سرمايه‌ها براي رشد و پيشرفت كشور استفاده كنند؛ شهيد بهشتي در سال 59 يك سخنراني كرد و در آن تاكيد كرد كه پول بيت‌المال بايد بين مردم به صورت مساوي تقسيم شود.

احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به مساله مسكن در كشور گفت: هم‌اكنون ما 22 ميليون خانواده داريم كه از اراضي كشور مي‌توان به راحتي به هركدام از آنها 200 متر مربع زمين داد و چنين امري شدني است، كشور ما منابع و امكانات فراواني دارد، به عنوان مثال امروز گران‌ترين خودروهاي دنيا در ايران به فروش مي‌رود و حتي برخي از اين خودروها 50 درصد توليد خود را در ايران به فروش مي‌رسانند، به عبارتي امروز هر كالايي در دنيا هرچقدر هم گران باشند تنها عده‌اي مي‌توانند آن را بخرند.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود به برخي از كارشكني‌ها در پروژه مسكن مهر اشاره كرد و گفت: عده‌اي معتقد بودند كه زمين به اندازه كافي نداريم، عده‌اي مي‌گفتند مصالح به اندازه كافي وجود ندارد، عده‌اي هم نبود نيروي كار را بهانه مي‌كردند در حالي كه همه اين امكانات براي ايجاد مسكن در كشور وجود داشت.

رييس جمهور به بحث اشتغال اشاره كرد و گفت: يك خبر خوب به كساني كه تمايل دارند در بخش كشاورزي فعال شوند، اعلام مي‌كنم و آن اينكه يك ستاد متمركزي درست شده كه خود من هم در آن حضور دارم و اين ستاد دو ميليون هكتار زمين آماده كشاورزي شناسايي كرده كه امكاناتي نظير آب و خاك مناسب دارد و منتظر است كه يك گروه جوان در آن كشاورزي كند و محصولات كشاورزي تهيه كند، در كشور مي‌توان شغل ايجاد كرد اما شرط آن اين است كه عده‌اي آيه ياس نخوانند و مقررات دست و پاگير درست نكنند.

رييس‌جمهور يادآور شد: در كشور مشكلاتي وجود دارد و فشارهايي نيز به دولت وارد مي‌شود، عده‌اي كه مخالف دولت هستند، مخالفت خود را به صورت مستقيم مطرح نمي‌كنند، بلكه به عنوان مثال بازار ارز را به هم مي‌زنند تا بگويند كه طرح هدفمندي يارانه‌ها شكست خورده است، اين يك نبرد سنگين است، به خصوص كه گاهي دست ما بسته است و ممكن است با بيان برخي از مسائل دشمن سوءاستفاده كند و طراحي‌هاي جديد عليه ملت ما داشته باشد.

احمدي‌نژاد با تمجيد از ايران و ايرانيان گفت: با اين سخنان برخي ما را متهم نكنند، ما تعصب ايراني‌گري نداريم، ايران و ايرانيان دوست‌داشتني هستند، فرهنگ و عزت و صفا و صميمت ملت ما دوست‌داشتني است، ملت ما گل هستند و ما هم گل را دوست داريم.

رييس‌جمهور با بيان اينكه بايد همه دست به دست هم دهيم و كشور را بسازيم، گفت: در طول تاريخ ملت ما همواره با هم بودند و در همه آيين‌ها بر همبستگي خود تاكيد دارند، ما بايد ايران را بسازيم، درست است كه فشارهايي وجود دارد اما اين فشارها مقطعي است، دشمنان همه توان خود را بسيج كرده‌اند، برخي هم در داخل مي‌دانند كه مشكلات بازارها در ايران چيست،‌ اما مي‌خواهند از اين فرصت به دست آمده استفاده كنند و به دولت حمله كنند.

وي گفت: ما هم البته همه اينها را تحمل مي‌كنيم اما از حقوق ملت ايران عقب‌نشيني نخواهيم كرد، اگر همه تهمت‌هاي تاريخ را نثار ما كنند، دست ما هيچ ورقه‌اي عليه ملت را امضا نخواهد كرد،همه بدانيد كه حتي يك سوءاستفاده را نه تاييد كرده‌ام و نه از آن حمايت كرده‌ايم، بلكه با آن برخورد كرده‌ام و خواهم كرد، ماجراهايي است كه شايد روزي نقل شود، شايد هم در سينه بماند و هيچ‌وقت نقل نشود.

احمدي‌نژاد در ادامه در حضور خانواده بزرگ تامين اجتماعي به جوانان توصيه كرد كه احترام بزرگترهاي خود را حفظ كنند و گفت: فرهنگ ما همواره بر احترام به بزرگترها تاكيد كرده است، به فرموده پيامبر آنها بركت زندگي ما هستند، هرچند كه عقل مادي اين را نمي‌فهمد و به همين دليل در كشورهاي غربي مي‌بينيم كه مشكلات اقتصادي بروز مي‌كند، تلاش مي‌كند با كم كردن حقوق مستمري‌بگيران مشكلات خود را حل كنند، آنها مفهوم احترام به بزرگ‌تر را نمي‌فهمند در حالي كه من اگر به جاي آنها باشم، براي حل مشكلات، حقوق مستمري بگيران را 50 درصد افزايش مي‌دهم و دعاي آنها مشكلات را برطرف مي‌كند.

رييس جمهور خطاب به مرتضوي گفت: كارهاي اداري خود را طوري تنظيم كنيد كه هر بازنشسته‌اي وقتي وارد شعب تامين اجتماعي مي‌شود، به او احترام بگذارند و كارمندان مانند پدر خود با او رفتار كنند.

وي در ادامه گفت: حفظ امانت سرمايه‌هاي تامين اجتماعي بسيار مهم است چراكه اين سرمايه‌ها از جيب همه اعضاي خانواده تامين اجتماعي به دست آمده است. بايد طوري اين سرمايه‌ها را هزينه كنيد كه جوابگوي 35 ميليون عضو تامين اجتماعي باشند.

احمدي‌نژاد در ادامه به وضعيت بيمارستان‌هاي تامين اجتماعي اشاره كرد و گفت: طبق گزارش‌هايي كه به من رسيده، ضريب اشغال تخت‌هاي اين بيمارستان‌ها پايين است، علت را بايد بررسي كنيد، در عين حال به كارمندان بخش درمان هم رسيدگي كنيد.

احمدي‌نژاد به صندوق تامين اجتماعي اشاره كرد و گفت: كسي حق ندارد براي اين صندوق نقشه بكشد و از منابع آن استفاده كند.

رييس‌جمهور خطاب به مرتضوي، رييس سازمان تامين اجتماعي گفت: هر طرح و برنامه‌اي داريد، آن را به اجرا درآوريد تا كف پرداخت تامين اجتماعي از 390 هزار تومان به 700 – 800 هزار تومان برسد؛ بايد نشان مديريت به كسي داد كه با 390 هزار تومان يك خانواده را اداره مي‌كند، به هرحال بايد كف حقوق‌ها بالا برود.

رييس‌جمهور با انتقاد از برخي افراد كه از اقتصاد كشور گلايه مي‌كنند، گفت: آنها خودشان مي‌دانند كه چه كساني به دنبال خراب كردن اقتصاد كشور هستند، اما براي اينكه مردم متوجه نشوند، مردم و دولت را تخريب مي‌كنند، ما حتي يك ثانيه نوكري توده مردم را با هزار سال آقايي بالانشينان عوض نمي‌كنيم، آنها اگر دلشان به اقتصاد كشور مي‌سوزد، دولت را در پيشرفت كشور ياري كنند.

رييس جمهور در پايان سخنان خود با اعتراضات برخي از حاضران به مسوولان تامين اجتماعي مواجه شد كه مي‌گفتند مقدار مستمري‌شان خيلي كم است و يا چرا بن تامين اجتماعي آنها قطع شده است كه رييس جمهور دستور رسيدگي به مسائل آنها را داد و از مسوولان تامين اجتماعي خواست كه جلسه‌اي براي شنيدن مسائل و مشكلات اين مستمري‌بگيران تشكيل دهند. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر