بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۰
کد خبر : ۷۱۸۰۷
گروه مسكن- ميانگين قيمت آپارتمان‌ نوساز در شمال تهران بيش از دو برابر ميانگين قيمت در كل شهر است.
در نقاط مختلف پايتخت واحدهاي مسكوني نوساز –به غير از محله‌هاي جنوب شهر- اين روزها با قيمت مترمربعي 3 ميليون تا 3 ميليون و 500 هزار تومان خريدوفروش مي‌شود، اما در برخي محله‌هاي منطقه يك قيمت نوسازها حداقل از 6 ميليون تومان شروع مي‌شود و تا 9 ميليون تومان هم براي آپارتمان‌ها در جريان است.

در شمال تهران با استناد به آنچه سامانه اعلام قيمت مرجع – وابسته به وزارت راه‌وشهرسازي- اعلام كرده است فاصله قيمت پيشنهادي با قيمتي كه در نهايت بين خريدار و فروشنده توافق مي‌شود، زياد است.
در كل تهران اين فاصله حداكثر 15 تا 25 درصد است، اما در شمال شهر 50 درصد ارزيابي مي‌شود.
به عنوان مثال در الهيه آپارتماني اخيرا با قيمت مترمربعي حدود 6 ميليون تومان فروخته شده است، اما در حال حاضر قيمت‌هاي پيشنهادي فروش آپارتمان در اين محله روي عدد 9 ميليون تومان در نوسان است.
البته در هفته گذشته واحدهاي مسكوني نوساز در برج‌هاي واقع در فرشته، سعادت‌آباد، نياوران و زعفرانيه همگي با قيمت مترمربعي 5 ميليون و 700 هزار تومان در بنگاه‌هاي مسكن فايل شد كه اين نشان مي‌دهد سطح قيمت‌هاي پيشنهادي فروش مسكن در شمال پايتخت اخيرا مقداري كاهش پيدا كرده است.
به عنوان مثال در يكي از فايل‌هاي فروش كه به يك واحد 350 متري با 5 اتاق خواب اختصاص دارد و مالك آن مدعي شده اين ساختمان از روي ژورنال فرانسوي احداث شده، قيمت پيشنهادي فروش مترمربعي 5 ميليون و 700 هزار تومان تعيين شده است.
همچنين در زعفرانيه يك واحد 360متري با مشاعات زياد، مترمربعي 5 ميليون و 800 هزار تومان براي فروش پيشنهاد شده است. 
در زعفرانيه واحد 180متري 3خوابه، با قيمت كمتر از واحدهاي بزرگ‌تر و به قيمت مترمربعي 5 ميليون و 600 هزار تومان براي فروش قيمت‌گذاري شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر