بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
آرزوی 14 ساله سهامداران به حقیقت پیوست:

تقسیم سود 200 ریالی در مجمع "شکبیر"

دستآوردهای "شکبیر" طی این دوره آنچنان شگرف و قابل توجه بوده که به گفته عادل نژاد سلیم، مدیر عامل و عضو هیأت مدیره شرکت پتروشیمی امیرکبیر می توان این مجموعه را همانند اسبی تیزپا در نظر گرفت که برای تاختن در میدان مسابقه با تمام توان و پتانسیل خود زین شده و چشم اندازی مثبت پیش روی آن متصور است.
کد خبر : ۷۱۸۲۲

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی امیرکبیر رأس ساعت 14 روز یکشنبه مورخ 1391.04.25 درمحل سالن همایش های نیایش با حضور بیش از 94.25 درصد از سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیأت رییسه مجمع با حضور آقای جلال امانی به عنوان رئیس مجمع و به نمايندگي از شركت سرمايه گذاري نفت و گاز و پتروشيمي تأمين، نظارت آقایان غلامحسین مطهری و ابوالقاسم حبيبي خراساني به نمايندگي از شركت هاي صادرفر و صندوق هاي بازنشستگي، پس انداز و رفاه كاركنان صنعت نفت به عنوان ناظرین و به دبیری آقای عادل نژاد سلیم مدیر عامل و عضو هیأت مدیره تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس آقای سلطانی و نماینده موسسه حسابرسی آقای شیخ بابایی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای نژاد سلیم و گزارش بازرس قانونی توسط نماینده سازمان حسابرسی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورت های مالی منتهی به سال مالی 1390.12.29

2- تقسیم 200 ريال سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار


حاشیه مجمع

25 تیر ماه جاری سالن همایش های نیایش میزبان سهامداران شرکت پتروشیمی امیرکبیر بود که پس از گذشت سال ها بالاخره در دوره مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال مالی 90 موفق به جبران تمامی 180 میلیارد تومان زیان انباشته سنوات قبل و تحقق 441 ریال سود به ازای هر سهم خود گردید.

جلسه مجمع صاحبان سهام که به منظور تصویب صورت های مالی عملکردی سال مالی 90 و نیز تعیین سود نقدی هر سهم، انتخاب روزنامه رسمی و همچنین مشخص نمودن میزان پاداش اعضای هیأت مدیره و حق حضور اعضای هیأت رییسه مجمع برگزار شد، با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با حضور بالغ بر 91 درصد از سهامداران رسمیت یافت.

سهامداران پتروشیمی امیرکبیر در حالی با خشنودی و رضایتمندی از عملکرد مدیریت این مجموعه در این جلسه حضور پیدا کردند که برخی از این سهامداران پس از گذشت بیش از 14 سال برای دریافت سود نقدی آماده شده بودند، چراکه طبق عملکرد مثبت و با مدیریت بهینه مجموعه "شکبیر" در سال مالی اخیر، این شرکت در کسب سود عملیاتی 206 میلیارد تومانی و رشد چشمگیر 84 درصدی سود ناویژه طی عملکرد دوره مالی مذکور نسبت به سال مالی 89 به موفقیتی دست یافته که می توان این دستاوردها را حاصل تلاش های بی دریغ و سخت کوشانه این مجموعه پرتلاش دانست. بطوریکه با برنامه ریزی های دقیق صورت گرفته و سیاست های مدیریتی کارآمد، این مجموعه بیش از 93 درصد استراتژی های خود را در سال اخیر محقق کرده است.

دستآوردهای "شکبیر" طی این دوره آنچنان شگرف و قابل توجه بوده که به گفته عادل نژاد سلیم، مدیر عامل و عضو هیأت مدیره شرکت پتروشیمی امیرکبیر می توان این مجموعه را همانند اسبی تیزپا در نظر گرفت که برای تاختن در میدان مسابقه با تمام توان و پتانسیل خود زین شده و چشم اندازی مثبت پیش روی آن متصور است.

البته طبق اعلام هیأت رییسه مجمع عمومی عادی سالیانه عملکرد سه ماهه اول و برآورد بودجه سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال مالی 91، خود می تواند گویای این عملکرد مثبت باشد که بزودی اطلاعات و جزییات عملکرد این دوره مالی پس از اعمال تعدیلات لازم و البته مثبت، از محل درآمدهای حاصل از تسعیر نرخ ارز با نرخی بالاتر از ارقام پیش بینی شده در بودجه برآوردی، بر روی سایت اطلاع رسانی کدال قرار خواهد گرفت و پس از اعلام تعدیل عایدی هر سهم و ارایه پیش بینی جدید "شکبیر" برای سال مالی جاری، نماد معاملاتی آن آماده بازگشایی خواهد بود.

در همین راستا و برای دستیابی به سودآوری پایدار و مطمئن، شرکت در نظر دارد نه تنها در زمینه تأمین خوراک مصرفی ارزان قیمت اقدام نماید، بلکه به وسیله انجام اقداماتی در زمینه های مختلفی از جمله اقدام در جهت کاهش هزینه تولید و جلوگیری از ضایعات، بهینه سازی ساختار مالی، مدیریت دارایی و سرمایه گذاری و نیز بهبود فرآیند تأمین نقدینگی و جریان وجوه نقد این روند سودآوری را تداوم بخشد. افزون بر اینکه مجموعه پتروشیمی امیرکبیر با نهادینه کردن و بکارگیری فرآیندهای HSE در فعالیت های خود از سنوات گذشته، در میان سایر مجتمع های پتروشیمی و شرکت های هم گروه خود در بندر ماهشهر به عنوان رتبه اول در مدیریت HSE برگزیده و به عنوان دوستدار محیط زیست شناخته شده است.


افزايش سود ناويژه به ميزان 84 درصد نسبت به سال قبل

پیام هیأت مدیره شركت پتروشيمي اميركبير (سهامي عام)


ضمن عرض سلام و خير مقدم، گزارش عملكرد يكسالة شركت پتروشيمي اميركبير كه حاصل برنامه ريزي واقع بينانه و تلاش مداوم مديران و مسئولان اجرايي شركت، همت و تعصب كاري كليه كاركنان صديق و پرتوان همراه با حمايت هاي بي دريغ سهامداران محترم مي باشد و در طول سالي كه به تعبير زيباي مقام معظم رهبري بنام ((سال جهاد اقتصادي)) مزين گشت، به شرح زير تقديم مي گردد:

صنعت پتروشيمي به عنوان يكي از مهمترين صنايع وابسته به نفت، از جمله صنايع استراتژيك كشور مي باشد و در سياست گذاري هاي كلان صنعت كشور يكي از راهكارهاي اساسي جهت حركت در مسير تحقق آرزوي عدم وابستگي به صدور نفت خام مي باشد. چالش هاي جدي پيش روي صنعت پتروشيمي طي سال 1390، تداوم و گسترش بي سابقه تحريم هاي چند جانبه بين المللي علي الخصوص بر صنايع نفت و گاز و پتروشيمي كشور بود كه ضمن ايجاد مشكل در تأمين قطعات و لوازم يدكي، مواد شيميایي و كاتاليست هاي مورد نياز، باعث افزايش قابل توجه بهاي خريد به دليل مشكلات ناشي از مبادلات ارزي و تغيير در روش هاي خريد گرديد. مسائل و مشكلات ناشي از اجراي طرح هدفمندكردن يارانه ها نيز يكي از چالش هاي واحدهاي توليد كننده محصولات پتروشيمي در اين دوره محسوب مي شود.

شركت پتروشيمي اميركبير به عنوان دارندة جايگاه بزرگترين توليدكنندة انواع پل اتيلن در كشور، موفق گرديد در سال 1390 عليرغم تحريم هاي اعمال شده و مشكلات و محدوديت هاي فراوان در تأمين خوراك و همچنين صادرات محصولات ؛ با انجام برنامه ريزي هاي لازم و به همت حركت جهادگونه كاركنان شايسته خود در حوزه هاي فني، بازرگاني، خدماتي و ... توانست بعد از گذشت چندين سال از توليد همراه با زيان انباشته به مقطع سوددهي كه مورد انتظار به حق كليه سهامداران آن بود، ورود يابد و مديريت شركت اميدوار است توانسته باشد تا بخشي از دين خود نسبت به اعتماد سهامداران ارجمند به مجموعه مديران و پرسنل خدوم شركت را با عملكرد خود و ارائه سود به شرح ارائه شده در صورتهاي مالي ادا نموده باشد.

اين شركت توانست در زمان اشباع بازار داخلي نسبت به افزايش فروش صادراتي اقدام نمايد، به طوري كه مقدار وزني صادرات شركت نسبت به سال 89 به ميزان 14 درصد افزايش يافته است.


افزايش فروش صادراتي به ميزان 14 درصد از نظر مقداري و 76 درصد از نظر ريالي

همچنين با وجود تشديد محدوديت هاي بين المللي، شركت توانست قطعات و مواد اوليه مورد نياز خود را از منابع عمدتاً اصلي خريداري و با ارائه توليدات كيفي و با انجام بررسي و تحليل بازارهاي هدف، ضمن حفظ سهم بازار، اعتماد مشتريان را به شكل مطلوب جلب نمايد.

پتروشيمي اميركبير در سالي كه در ابتداي آن توسط مدير عامل NPC به عنوان" سال توليد پايدار، ايمن و بدون حادثه "نام گرفت، توانست با استعانت از درگاه خداوند متعال و با رعايت الزامات و دستورالعمل هاي ايمني و زيست محيطي، سال بدون حادثه اي را سپري نمايد و با وجود افزايش حوادث در مجتمع هاي پتروشيمي كشور از اين بابت كارنامه خوبي ارائه نمايد.

شركت توانسته است در طول سال مورد گزارش ضمن استفاده از شيوه هاي نوين در بهبود بهره وري و توسعه روحيه ابتكار، خلاقيت و نوآوري و افزايش كارايي كاركنان در مسير انتقال دانش مديريتي و اجرايي به نسل جوان گامهاي مؤثري بردارد. يكي از برنامه هاي اولويت دار شركت استفاده از توانمندي شركتهاي داخلي جهت تأمين قطعات و كمك به بومي سازي نيازهاي صنعت پتروشيمي كشور بوده است كه در اين مسير نيز خوشبختانه نتايج قابل توجهي كسب شده است.

لازم به ذكر است بحمدالله شاخص هاي كليدي شركت حاكي از مثبت بودن برآيند كلي عملكرد آن مي باشد و دورنماي فعاليت شركت بسيار روشن و اميد بخش مي باشد.

نمودار تحقق شاخص های منظر مالی


به استحضار سهامداران محترم می رساند كه جهت آگاهي از تحولات تاثيرگذار بر شركت، پايش محيط بيروني و دروني شركت در حوزه هاي سياسي، اقتصادي، فن آوري و اجتماعي به صورت مستمر در دستور كار وظايف مديران شركت بوده و بر اين اساس مهم ترين ريسك هاي شناسایي شده كه در سالهاي آتي فراروي شركت خواهند بود عبارتند از:

-1 تامين خوراك به ميزان كافي، قيمت عادلانه و كيفيت مناسب

-2 شرايط ركود جهاني و تاثيرآن بر نوسانات بازار محصولات

-3 طرح هدفمند كردن يارانه ها و تاثير آن بر هزينه هاي جاري شركت

اميد است نام شركت پتروشيمي اميركبير به عنوان يكي از پنجاه شركت برتر كشور، در مسير اعتلاي صنعت پتروشيمي كشور و همچنين در عرصه هاي جهاني همواره درخشان و پر فروغ باشد.

با استعانت از درگاه خداوند منان و ضمن ارج نهادن به حمايت هاي همه جانبه و همكاري هاي صميمانه سهامداران محترم و تشكر و قدرداني از تلاش هاي ارزشمند كاركنان كه در نيل به اهداف شركت در طي سال 1390 موثر بوده اند، همچنين راهنمایي ها و ارشاد مسئولين محترم سازمان تأمين اجتماعي و ساير سهامداران و مشاوران محترم مورد تقدير و سپاسگزاري مي باشد.

كوشش و دقت مديريت و همكاران بازرس قانوني و حسابرس مستقل سازمان حسابرسي جمهوري اسلامي ايران و تشريك مساعي و همكاري صميمانه كليه ذينفعان (بانك ها، مشتريان، ادارات دولتي، فروشندگان مواد،...) نيز شايسته تقدير و تشكر مي باشد.

اعضای هیأت مدیره


استراتژي شركت

مسير آتي شركت با رويكرد توسعه تفكر استراتژيك بازنگري شده و مأموريت، چشم انداز و ارزش شركت به شرح زير مي باشد:

مأموريت:

پتروشیمی امیرکبیر توليد كننده محصولات و مواد اوليه پليمر در بازار داخلي و بين المللي بوده و ما در اين مسير به ارتقاء سطح رضايتمندي ذينفعان (سهامداران ، مشتريان، كاركنان، جامعه و شركاء) از طريق سودآوري پايدار، محصولات و خدمات با كيفيت برتر، بهبود كيفي زندگي، حفظ ايمني و بهداشت محيط زيست و رابطه برد - برد اعتقاد قلبي داريم.


چشم انداز اميركبير :


ارزش ها :


کلیات درباره شرکت

تاریخچه:

شركت پتروشيمي اميركبير( سهامي عام ) در تاريخ 1376.11.12 تحت شماره 137672 در اداره ثبت شركتها و مالكيت صنعتي تهران به ثبت رسيده است. مركز اصلي شركت در تهران، شهرك غرب، خيابان ايوانك، خيابان فلامك شمالي، نبش خيابان دوم، پلاك 17 است.

فعاليت اصلي شركت :

نوع فعاليت شركت ، به موجب ماده 2 اساسنامه عبارت است از احداث ، راه اندازي و بهره برداري كارخانجات صنعتي به منظور توليد ، بازاريابي و فروش محصولات پتروشيمي، ذخيره، واردات، صادرات و تبديل كليه مواد پتروشيمي، پتروشيميايي، فرآورده هاي فرعي، مشتقات ذيربط آنها و انجام عمليات مذكور با رعايت قوانين و مقررات مربوطه مي باشد.

اميركبير در يك نگاه

در سال 1390 ميزان توليد پتروشيمي امير كبير 1.169.873 تن بوده كه نسبت به سال پيش 5.7 درصد كاهش داشته و دريافت خوراك در سال 1390 به ميزان 929.060 بوده كه نسبت به سال 1389 به ميزان 4 درصد كاهش يافته است .


همچنين مقدار فروش محصولات شركت در سال 1390 به 752.655 تن رسيد كه در مقايسه با سال پيش از نظر مقداري 4 درصد كاهش داشته، ولي از نظر ريالي با 34 درصد افزايش همراه شده كه دليل آن افزايش قيمت محصولات و استراتژي شركت جهت فروش محصولات بوده است.


از نظر مالي شركت در سال 1390 به ميزان 1.588.114 ميليون ريال سود داشته كه اين ميزان نسبت به سال قبل 142 درصد و نسبت به بودجه 21 درصد افزايش داشته است.


افزايش سود خالص به ميزان 142 درصد نسبت به سال قبل

رخداد هاي مهم سال 1390 عبارتند از :

1- در راستاي نيل به اهداف بلندمدت و استراتژيك ، مديريت استراتژيك در سال 89 مستقر و به منظور به روزآوري اهداف در سال 90 ، بازنگري برنامه مديريت استراتژيك با بررسي مجدد محيط هاي بروني و دروني و نقاط ضعف و قوت انجام شد و اهداف و استراتژي هاي شركت با تعريف برنامه ها و پروژه هاي عملياتي و سرمايه اي مورد توجه قرار گرفت.

2- پروژه استقرار مدل تعالي سازماني براساس مدل EFQM در مجتمع اجرا گرديد و پس از ارزيابي جهت شركت در جشنواره تعالي شركت ملي صنايع پتروشيمي، گواهينامه تعهد به تعالي صنعت پتروشيمي دريافت گرديد .

3- در راستاي توانمند سازي مديران در زمينه مديريت علمي و پنج ديسيپلين سازمان هاي يادگيرنده، گروهي متشكل از 30 نفر از مديران ارشد و مياني در يك دوره 6 ماهه آموزش هاي لازم را فرا گرفتند. همچنين جهت اسقرار تفكر سيستمي، دوره هاي آموزشي حل مساله به روش كوه يخ برای 150نفر از مديران و كاركنان شركت برگزار شد.

4- ساختار سازماني در بخش هاي عملياتي و ستادي با بهره مندي از مشاوران و كارشناسان متخصص منابع انساني بررسي و هرم سازماني (خصوصا در بخش عمليات) تعديل و بهينه گرديد .

5- جهت استقرار تفكر توليد اقتصادي، جلسات بالانس اقتصادي واحدها بصورت ماهانه با حضور روساي واحدها و ادارات تشكيل و ضمن بررسي توليدات و مصارف و ميزان سوددهي واحدها ، استراتژي هاي توليد اقتصادي مورد توجه و پيگيري مستمر قرار گرفت.

6- در راستاي بهبود شرايط محيط كار و كاهش ضايعات و حوادث، در سطح مجتمع پروژه 5S آغاز شد كه اجراي آن در سال جاري ادامه دارد.

7- در سال 1390 نرم افزاري نظام پيشنهادات به صورت كامل مستقر و اجرا گرديد كه پيشنهادات عمومي و تخصصي در جلسات كارشناسي بررسي و موارد قابل اجرا و داراي صرفه اقتصادي تصويب گرديد (به طور مثال مي توان به 13 فقره پيشنهاد اشاره كرد كه براورد صرفه اقتصادي آن به ارزش 597 ميليارد ريال مي باشد )

8- به منظور تداوم و استمرار و بالا رفتن راندمان توليد واحدهاي شركت، خوراك مايع ارزان تر و همچنين اتيلن مورد نياز واحد هاي پليمري از عسلويه و ساير شركت هاي همجوار دريافت و اين اقدام استراتژيك به طور مستمر در حال اجرا مي باشد.

9- همچنين در راستاي تامين خوراك كومونومر واحدهاي پلي اتيلن سنگين و سبك خطي، مطالعه و امكانسنجي افزايش توليد واحد B1 انجام شد و با تلاش هاي انجام شده، قابليت افزايش توليد واحد تا 130درصد ميزان طراحي حاصل گرديد.

10- جهت حضور در بازارهاي بين المللي شركت موفق به اخذ استاندارد سخت گيرانه REACH (استاندارد اجباري ورود محصولات به منطقه يورو) گرديد و همچنين جهت گريد EX3 نيز گواهينامه PE100 نيز دريافت گرديد.

11- با توجه به نياز بازار به گريد جديد و همچنين كشش بازار براي خريد پليمر رنگي، اقدامات لازم براي توليد LL205 و گريد سياه HD EX3 انجام و با موفقيت اجرا شد.

12- با توجه به كسب رتبه 72 در سال 1388 شركت پتروشيمي امير كبير موفق شد در سال 1389 با 17 رتبه ارتقا در ميان 100 شركت برتر سال موفق به كسب رتبه 55 شود.

13- جهت استمرار توليد در واحدهاي توليدي شركت، مشكل سنكرون نشدن الكتروموتور و همچنين خرابي پوسته كمپرسور واحد پلي اتيلن سبك رفع و همچنين براي اولين بار كاتاليست راكتور استيلن تعويض شد و به منظور جلوگيري از توقفات ناخواسته، تعميرات اساسي توربين TR-8001 و تعويض مبدل هاي E-8011 و 9311- Eدر واحد الفين انجام گرديد.

14- براي اندازه گيري گازهاي خروجي كوره ها دستگاه ترانسميتر اكسيژن آنالايز براي اولين بار در ايران مشابه سازي گرديد و توسط نيروهاي متخصص شركت در راستاي توليد اقتصادي و كاهش هزينه ها اقدام به ساخت و بهره برداري از PILOT PLANT كولينگ تاور گرديد.


شركت از منظر سازمان بورس و اوراق بهادار :

شركت پتروشيمي اميركبير در تاريخ 1385.12.02 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت گرديده است. حسب مصوبه مجمع عمومي مورخ 1389.06.13 عضويت در شركت بورس مورد تصويب قرار گرفت كه در تاريخ 1389.06.27 هيأت محترم پذيرش فرابورس با عضويت شركت موافقت به عمل آورد. شايان ذكر است كه نماد شركت در بازار پايه شركت فرابورس در تاريخ 1390.03.17 گشايش و معاملات سهام آغاز گرديد. بهاي معاملاتي سهم در اولين روز گشايش بازار فرابورس بطور ميانگين مبلغ 4473 ريال بوده است.

سرمايه و تركيب سهامداران

سرمايه شركت در بدو تاسيس مبلغ 10 ميليون ريال (شامل تعداد 10.000 سهم، به ارزش اسمي هر سهم 1000 ريال) بوده كه طي چند مرحله به شرح زير به مبلغ 3.600.000 ميليون ريال (شامل تعداد 3.600 ميليون سهم، به ارزش اسمي هر سهم 1000 ريال) در پايان سال مالي منتهي به 1390.12.29 افزايش يافته است.


همچنين تركيب سهامداران شركت در پايان سال مالي منتهي به 1390.12.29 به شرح جدول زير است:


جايگاه شركت در صنعت

شركت در صنعت پتروشيمي فعاليت مي كند. رشد فروش صنعت مذكور در سال جاري نسبت به سال قبل در بخش فروش داخلي 20 درصد و در بخش صادراتي 76 درصد از نظر ريالي و از نظر تناژي تقريباً همانند سال قبل مي باشد كه اهم دلایل آن عبارت است از:

· تهيه كتابچه استراتژي و مشخص شدن اهداف سالانه در بخش فروش و بازاريابي و كنترل و بررسي شاخص هاي در نظرگرفته براي مانيتور كردن چگونگي روند حركت در مسير اهداف تعيين شده با توجه به دوره زماني تعريف شده

· بررسي و آناليز بازار داخلي و خارجي و قيمت گذاري منطبق بر اين تغييرات

· برنامه ريزي فروش سالانه به تفكيك ماه

· عرضه هاي بموقع در بورس كالاي ايران و حضور پررنگ در بازار

· برنامه ريزي تلفيقي فروش هاي داخلي و صادرات بر ركود با توجه به وضعيت بازار داخلي و خارجي پلي اتيلن (در مواقعي كه بازار داخل اشباع و دچار ركود شده شيفت به بازار هاي صادرات و بالعكس منظور مي باشد)

· بهينه كردن خدمات پس از فروش (خصوصاً رسيدگي سريع و به هنگام به شكايات ارسالي از طرف مشتريان) شركت در بين شركتهاي فعال در اين صنعت با حجم فروش داخلي معادل مبلغ 7.975.768 ميليون ريال در رده اول شركتهاي فروشنده پلي اتيلن قرار دارد. همچنين سهم فروش محصولات مختلف اين شركت از كل بازار داخلي و صادرات به شرح زير است:


برنامه هاي آينده شركت

اهداف و برنامه هاي كيفي به شرح زير مي باشد:

حوزه توليد

*اجراي پروژه هاي سرمايه اي كه در جهت حفظ و نگهداري و ارتقاء كيفي و كمي تعريف شده است و همچنين پايداري سود شركت را تضمين مي كند.

*استفاده بيشتر از ظرفيت هاي نصب شده شركت

*انجام تعميرات اساسي به منظور ايجاد ثبات و پايداري توليد

حوزه بازرگاني

بازرگاني داخلي:

*تعامل با مشتريان و انعقاد قراردادهاي بلند مدت

*توسعه فعاليت ها و تجارت شركت در زنجيره ارزشي صنعت

*تعامل با توليدكنندگان داخلي و نفوذ در بازار داخل

*شركت در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي

*مطالعه و تجديدنظر در انواع بسته بندي با هدف كاهش هزينه هاي مرتبط

*مديريت هزينه هاي جاري

*مديريت نقدينگي و ايفاي تعهدات اعم از ريالي و ارزي در سررسيد

*ارتقاي رقابت پذيري و حذف انحصارات از فضاي كسب و كار

*نوين سازي شبكه هاي توزيع

*حمايت از حقوق توليدكننده و مصرف كننده

*تنظيم بازار داخلي

بازرگاني خارجي:

*افزايش سهم شركت در تجارت بين الملل

*تقويت توان رقابتي محصولات صادراتي در بازارهاي بين المللي

*توسعه صادرات كالا و خدمات

حوزه مالي:

*دريافت تسهيلات با نرخ مخففه براساس صادرات قابل توجه شركت و استفاده از صندوق ضمانت صادرات ايران

*مديريت هزينه هاي جاري

*مديريت نقدينگي و ايفاي تعهدات اعم از ريالي و ارزي در سررسيد

*عملي نمودن افزايش سرمايه

مروري بر عملكرد مالي و عملياتي شركت در سال مورد گزارش و مقايسه با سال قبل


اشتراک گذاری :
ارسال نظر