بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر : ۷۱۸۲۵
قرارداد سکه برای تحویل آبان امسال از روز یکشنبه هفته جاری در معاملات آتی بورس کالا راه اندازی شد که قیمت سکه در نخستین روز معاملاتی ۸۴۲ هزار تومان تعیین شد، اما طی سه روز گذشته نرخ سکه در این بازار نوسان داشته و بین ۸۴۵ تا ۸۵۵ هزار تومان معامله می شود.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، طی چند هفته گذشته با رشد قیمت سکه در بازار نقدی و آتی، کارشناسان توصیه های زیادی به معامله گران سکه در بورس داشته اند که با افت نرخ سکه در قرارداد تحویل مهر ماه تمام پیش بینی های کارشناسان درست از آب درآمد.
 
در حال حاضر نیز قیمت سکه در قرار داد تازه نفس بورس یعنی تحویل آبان ماه در نوسان است و دیروز برخی از مشتریان اقدام به خرید سکه ۸۵۵ هزار تومانی از این معاملات می کنند که این بار نیز کارشناسان خطاب به معامله گران آتی اعلام می کنند که عجله نکنند و بیشتر در قراردادهای تحویل نزدیک سرمایه گذاری کنند.
 
احمد بیات یکی از کارگزاران معاملات آتی در این باره به خبرنگار سنا گفت: این روزها معامله گران سکه در بورس به دو دسته تقسیم شده اند، افرادی که برای سود های لحظه ای و کوتاه مدت وارد بازار می شوند و افرادی که نگاه بلند مدت دارند.
 
او افزود: در شرایط کنونی افرادی که به دنبال سودهای آنی هستند به دلیل نوسان قیمت سکه به خوبی از این بازار سود کسب می کنند و می توان گفت این افراد از حرفه ای های بازار هستند. حتی در برخی مواقع یک معامله گر ظرف چند دقیقه می تواند سود های میلیونی بدست آورد که البته این کار ریسک و تجربه بالایی می خواهد.
 
بیات اظهار داشت: اما دسته دوم که نگاه بلند مدت دارند به امید رسیدن نرخ سکه به قیمت دلخواه خود در زمان سر رسید می نشینند که البته این گروه شمار اندکی هستند و به طور معمول بیشتر معامله گران سریع موقعیت های باز خود را می بندند.
 
به گفته این کارگزار بورس کالا، در قرارداد مهر ماه قیمت سکه در دو هفته گذشته به ۹۲۰ هزار تومان رسید که دسته دوم معامله گران تاکنون حدود ۱۰۰ هزار تومان در هر سکه زیان کرده اند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر