بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۷
کد خبر : ۷۱۸۹۹
به گزارش خبرگزاري موج، جواد نجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، با بيان اين مطلب و با اشاره به اينکه صنعت خودروي جهان به عنوان ششمين تجارت عمده دنيا با بحران هاي بزرگي دست به گربيان بوده است، گفت: ايران خودرو در سايه تدابير و راهبردهاي اتخاذ شده براي مقابله با تحريم ها موفق شد با ارتقاي بهره وري و شکستن رکورد توليد و فروش سالانه و دست يابي به مرز فروش 15 رقمي، توليد 777 هزار و 772 دستگاه خودرو را رقم بزند.




وي که در مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام ايران خودرو سخن مي گفت، مهم ترين دستاوردهاي گروه صنعتي ايران خودرو در سال 90 را کسب رتبه اول بين 100 شرکت برتر براي دومين سال پياپي، کسب رتبه اول در خدمات پس از فروش در بين خودروسازان داخلي، تحقق نزديک به 95 درصد از برنامه سهام داري سال 90، ارتقاي کيفيت محصولات ايران خودرو به رده خوب و خيلي خوب، خودکفايي در توليد موتورهاي کم مصرف، جهش در توليد محصولات مدرن و کم مصرف و کسب 47 درصد بازار خودروهاي سواري عنوان کرد.
نجم الدين اعلام کرد: گروه صنعتي ايران خودرو براي تحقق شعار سال توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني، نقشه راه 91 را، براساس عرضه محصولات جديد با نشان ايراني، توليد صادرات محور و گسترش بازارهاي بين المللي و جلب رضايت مشتريان ترسيم کرده است.
عضو هيات مديره ايران خودرو افزود: توليد انبوه دومين برند ملي به نام «رانا» از خرداد ماه سال جاري با 70 درصد ساخت داخل آغاز شده و وانت جديد يو90 در شهريور ماه به توليد انبوه مي رسد. همچنين توليد آزمايشي سومين خودرو با برند ملي به نام «دنا» از بهمن ماه امسال آغاز خواهد شد.
به گفته وي، توليد موتور ايکس.يو.ام و طراحي و توسعه موتور ديزل ملي ايران خودرو و توليد آن در سال آتي از برنامه هاي ديگر امسال اين شرکت است.
مديرعامل ايران خودرو از ديگر برنامه هاي سال91 در حوزه محصول را توليد انبوه تندر90 با گيربکس اتوماتيک عنوان کرد.
نجم الدين با اشاره به تعميق طراحي محصول به واسطه طراحي پلتفرم هاي ملي و خودروساز شدن به معني واقعي که از مهم ترين اهداف راهبردي ايران خودرو است، متذکر شد: براين اساس 10 محصول جديد تا سال 1400 بر روي پلتفرم هايي در کلاس بي و دي طراحي و توليد خواهد شد و هر دو سال سه محصول جديد توسط اين شرکت عرضه مي شود. همچنين طراحي و توسعه فناوري هاي جديد کاهش وزن، مصرف سوخت، آلودگي و فناوري نانو از ارکان اصلي راهبرد طراحي و توسعه محصول در ايران خودرو است.
وي بيان کرد: افزايش توليد خودروهاي کم مصرف و دست يابي به استاندارد زيست محيطي يورو4 از ديگر برنامه هاي راه91 ايران خودرو است و در اين سال تمامي محصولات با کيسه هوا و سيستم ترمز ضد قفل و استاندارد آلايندگي يورو4 عرضه خواهد شد.
مديرعامل ايران خودرو اظهار کرد: اين گروه صنعتي در سال جاري توليد 900 هزار دستگاه موتور کم مصرف را در برنامه دارد که با توسعه موتورهاي کم مصرف ميانگين مصرف سوخت سبد محصولات شرکت ايران خودرو به 7.5 ليتر در 100 کيلومتر در سيکل ترکيبي کاهش خواهد يافت.
نجم الدين با اشاره به عبور صادرات ايران خودرو از مرز 200 هزار دستگاه، اضافه کرد: اين شرکت تاکنون به 30 بازار دنيا عمدتا در کشور هاي مشترک المنافع، منطقه خاورميانه، اروپا، آمريکاي جنوبي و آفريقا صادرات داشته است.
وي استراتژي صادرات ايران خودرو را ايجاد پايگاه هاي توليد خودرو از طريق سرمايه گذاري مشترک و اعطاي امتياز ليسانس توليد و صادرات خودروي کامل برند سمند و سورن و توليدات مشترک ساير برند ها عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه ايران خودرو در سال جاري صادرات 50 هزار دستگاه خودرو است که از اين ميزان 39 هزار و 500 دستگاه آن معادل 79درصد از صادرات متعلق به برند ملي خواهد بود.
مديرعامل ايران خودرو تاکيد کرد: اين شرکت طي سه ماهه اول سال جاري چهار هزار و 572 دستگاه خودرو صادر کرد که از نظر مقداري 45 درصد و از نظر ارزشي 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان مي دهد.
نجم الدين تصريح کرد: گروه صنعتي ايران خودرو با تداوم بخشي به روند صعودي توليد در يک دهه گذشته و همچنين تحقق اهداف سهم بازار خودرو، دست يابي به مقياس اقتصادي توليد را سرلوحه کار خود قرار داده است و رشد تيراژ توليد به ميزان حداقل 10 درصد نسبت به سال گذشته، تحقق سهم 51 درصدي بازار و ارتقاي سهم صادرات از اهداف اين نتيجه راهبري است.
به گفته وي، خدمات خودرو نقش اساسي در افزايش رضايت مشتريان و ارتقاي نام تجاري گروه صنعتي ايران خودرو براي مشتريان دارد.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: دست يابي به يک کيفيت رقابتي در حوزه خدمات خودرو در بازار داخلي و خارجي تعهد تمام کارکنان ايران خودرو است و حصول 70 درصدي رضايت مشتري از کيفيت خدمات از اهداف مهم اين بخش در سال جاري است.
وي با بيان اينکه در حال حاضر تمام محصولات ايران خودرو به رده کيفي خوب و خيلي خوب ارتقاء يافته است، تاکيد کرد: ميانگين رضايت مندي مشتريان از کيفيت محصولات سواري توليدي ايران خودرو در انتهاي سال 90 به 68.83 درصد رسيده است.
نجم الدين گفت: در سال جاري تعداد نمايندگي هاي خدمات پس از فروش ايران خودرو به 865 نمايندگي و تعداد جايگاه هاي تعميراتي به هفت هزار و 789 جايگاه افزايش خواهد يافت.
مديرعامل ايران خودرو يادآورشد: ايران خودرو براي حرکت به سوي جهاني شدن و ورود به بازارهاي جهاني نيازمند کسب دانش طراحي و توسعه محصول به عنوان يکي از اصلي ترين مزيت هاي رقابتي است.
وي مهم ترين اقدامات انجام شده در اين حوزه را، بهبود فرآيندهاي تامين نقدينگي از طريق تنوع در روش هاي تامين مالي و مديريت بهينه توزيع منابع مالي، افزايش 40 درصدي سرمايه شرکت از 6.300 ميليارد ريال به 8.820 ميليارد ريال در آبان ماهه سال 90 از محل سود انباشته شده و بازاريابي و فروش اثر بخش محصولات جديد و افزايش سهم بازار در تامين قطعات يدکي و خدمات عنوان کرد.
مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام ايران خودرو منتهي به 29 اسفند ماه سال 90 با حضور اکثريت سهام داران(بيش از 73درصد) در محل سالن اجتماعات ساپکو برگزار شد و به هر سهم ايران خودرو 230ريال سود نقدي تعلق گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر