بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر : ۷۲۳۱۹

بولتن نیوز: مدیر کارخانه فراساحل شرکت صدرا (شرکت صنعتی دریایی ایران) در گفت و گو با خبرنگار شانا تصریح کرد: هم اکنون 12 سکو و هشت جکت فازهای پارس جنوبی هر جکت به وزن حدود 1900 تن در یارد این شرکت در حال ساخت است، ضمن آنکه ساخت دو جکت این فازها نیز به تازگی تمام شده است.

محمد لیراوی از پایان ساخت و بارگیری دو سکوی میدان نفتی رشادت در سایت جزیره صدرا خبر داد و افزود: یک سکوی فرآوری به وزن 6 هزار تن و یک سکوی مسکونی به وزن دو هزار و 400 تن در این سایت در دست ساخت است.

وی افزود: ساخت دو سکوی سرچاهی فازهای 17 و 18، چهار سکوی فازهای 22 تا 24، چهار سکوی فاز13، دو سکوی میدان رشادت، دو جکت فازهای 22 تا 24 از دیگر پروژه های در حال ساخت در شرکت صدرا است ضمن آن که شرکت صدرا عملیات نصب و راه اندازی این سازه ها را برعهده دارد.

مدیر کارخانه فراساحل شرکت صدرا از فعالیت دو هزار و 500 نفر نیروی انسانی در بخش فراساحل فازهای پارس جنوبی و یک هزار نفر در بخش کشتی سازی این شرکت خبر داد و افزود: بیش از 90 درصد نیروهای شاغل در شرکت صدرا در بوشهر بومی هستند.

لیراوی با بیان این که شرکت صدرا در ساخت 6 فاز از فازهای در حال بهره برداری پارس جنوبی حضور داشته است، افزود: بخش فراساحل فازهای 1، 4و5، 6 تا 8 پارس جنوبی از سوی این شرکت انجام شده و  4 فاز دیگر (فازهای 2 و 3 و فازهای 9 و 10) از سوی شرکت توتال و شرکت تاسیسات دریایی انجام شده است.

بر پایه این گزارش، شرکت صدرا علاوه بر پروژه های یاد شده در ساخت 930 کیلومتر از خط لوله اتیلن غرب، با قطر 12 تا 16 اینچ مشارکت دارد. این خط لوله وظیفه تامین خوراک چند واحد پتروشیمی را به عهده دارد.

ساخت بخش اصلی پالایشگاه 360 هزار بشکه ای ستاره خلیج فارس که وظیفه تبدیل میعانات گازی به بنزین را بر عهده دارد نیز از سوی شرکت صدرا انجام می شود؛ ضمن آنکه این شرکت مذاکره هایی با هدف نوسازی، ترمیم خطوط دریایی، کابل های فیبرنوری خطوط لوله انتقال نفت و گاز با برخی شرکت های نفتی انجام شده است که بر اساس آن 20 جکت و عرشه نوسازی و بازسازی خواهد شد.

به گفته، محمد علی نظارت، مدیرعامل شرکت فناوری آبهای عمیق مجموعه ارزش قراردادهای این شرکت با صنعت نفت 2.5 میلیارد دلار است و شرکت صدرا هم اکنون برای عقد قراردادهای به ارزش دو میلیارد دلار با بخش های مختلف صنعت نفت نیز در حال مذاکره است. عمده طرف های قرارداد این شرکت بخش های فعال در زمینه فراساحل صنعت نفت، از جمله شرکت نفت و گاز پارس و فلات قاره است

اشتراک گذاری :
ارسال نظر