بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۳
کد خبر : ۷۲۶۲۳
به گزارش فارس، شرکت فرانسوی پژو سیتروئن در گزارش عملکرد خود در نیمه نخست 2012 به کاهش شدید فروش خود در اثر تحریم ها علیه ایران اذعان کرد.




بر اساس این گزارش، فروش محصولات این شرکت در قالب سی کی دی در جهان طی نیمه نخست 2012 با کاهش 31.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد. ایران محصولات این شرکت را در قالب سی کی دی وارد می کند.

پژو در گزارش عملکرد خود در این باره نوشت: فروش واحدهای سی کی دی این شرکت در نیمه نخست 2012 به 143 هزار واحد رسید که کاهش 31.1 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

این گزارش افزود: «تحریم های فزاینده علیه ایران تامین مالی فروش واحدهای سی کی دی به مقصد ایران را غیرممکن ساخت که در نتیجه این شرکت فروش چنین واحدهایی به ایران در نیمه نخست 2012 و در راستای مقررات بین المللی را متوقف کرد».

بر اساس این گزارش کل فروش محصولات پژو سیتروئن در جهان طی این مدت با کاهش 13 درصدی نسبت به نیمه نخست 2012 مواجه شده و به 1.619 میلیون دستگاه رسیده است. از این رقم 1.476 میلیون دستگاه به صورت مونتاژ بوده که با کاهش 10.7 درصدی مواجه شده است، 143 هزار دستگاه به صورت سی کی دی بوده و بقیه به صورت تولید کامل در کارخانه های اختصاصی این شرکت تولید شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر