بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱
پیمان نوری بروجردی از اواخر شهریور ماه سال 1389 به سازمان خصوصی سازی پاگذاشت و از آن موقع تا به امروز تنها اقدام به برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی، آن هم با فشار وزارت اقتصاد به بهانه هفته دولت برگزار کرد.
کد خبر : ۷۲۶۸۳
پیمان نوری بروجردی پس از گذشت 22 ماه تکیه بر صندلی مدیریت سازمان خصوصی سازی، طی حکمی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور، از این سمت کنار گذاشته شد.

به گزارش بورس نیوز طی فردا سه شنبه مراسم تودیع رییس اسبق سازمان خصوصی سازی در حالی برگزار خواهد شد که با حکم وزیر اقتصاد محمدرحیم احمدوند، به عنوان سکاندار جدید این سازمان راهی ساختمان شماره پانزده شهرک قدس تهران می شود.

احمدوند از سال 1389 تا به امروز ریاست سازمان اقتصاد و دارایی استان اصفهان را به عهده داشته و دارای دانشنامه فوق لیسانس علوم اقتصادی از دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران با رتبه عالی است.

پیمان نوری بروجردی اما در حالی سازمان خصوصی سازی را ترک می کند که با خود دو معاون اجرایی را نیز به همراه می برد.

آقایان مرجانی، معاون نظارت بر امور حقوقی و قراردادها و بنایی، معاون برنامه ریزی و توسعه و منابع پشتیبانی دو مدیری هستند که نوری را همراهی می کنند.

گزارش ها حاکی است به دلیل ضعف مدیریتی و اختلاف نظری که نوری با وزیر اقتصاد در زمینه واگذاری شرکت های دولتی داشته باعث شده تا در نهایت شمش الدین حسینی صندلی مدیریت سازمان خصوصی سازی را به فرد دیگری بسپارد.

پیمان نوری بروجردی از اواخر شهریور ماه سال 1389 به سازمان خصوصی سازی پاگذاشت و از آن موقع تا به امروز  اقدام به برگزاری تنها یک کنفرانس مطبوعاتی، آن هم با فشار وزارت اقتصاد به بهانه هفته دولت برگزار کرد.

وی که همواره به بهانه جلوگیری از ارزان فروشی و نبود شرایط لازم برای واگذاری سهام شرکت های دولتی به بخش خصوصی را دلیل کاهش شرکت های واگذار شده در بازار سرمایه اعلام می کرد، در این اواخر با عرضه سهام شرکت های زیانده در بورس و فرابورس، نقشی مهم در افت اعتماد عمومی سرمایه گذاران و پراکنده کردن آنها از بازار سهام ایفا کرد.

عرضه سهام شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، ذوب آهن اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت شیراز نمونه هایی از عرضه هایی هستند که اگرچه برای حمایت از بازار سرمایه صورت گرفته اند اما هر یک پس از کشف قیمت سهام به فاصله کوتاهی از اطلاعات مالی متفاوتی نسبت به قبل از عرضه سهام خبر داده اند که از تعدیل منفی سود پیش بینی شده و حتی تحقق زیان هنگفت حکایت داشته اند.

آخرین دستاورد پیمان نوری که از تکرار پسوند بروجردی بودن خود رضایت نداشت، واگذاری بلوک 50 و نیم درصدی فولاد خوزستان بود که پس از کش و قوس فراوان، خارج از عملیات واگذاری سهام، برای تهاتر دیونات دولتی گویا به شستا واگذار شده است.

از عملکرد رییس اسبق سازمان خصوصی سازی همین بس که طی سال 1390 از کل 33 درصد واگذاری صورت گرفته، حدود چهارصد از آن به بخش خصوصی و مابقی بابت رد دیون دولتی صورت گرفته است.

این در حالی است که در سال 1391 و نیاز بازار سهام به حمایت بیشتر سازمان خصوصی سازی، تاکنون تنها 0.3 درصد از کل واگذاری های فهرست شرکت های مشمول اصل 44 قانون اساسی صورت گرفته است.

گفتنی است نوری همچنان در شورای پول و اعتبار عضویت خواهد داشت.

نوری پیشتر نیز در زمان مدیریت خود بر بانک رفاه کارگران (متعلق به سازمان تأمین اجتماعی) بر سر حذف پسوند کارگران از نام این بانک در برخی شعب و نیز عدم ارایه تسهیلات به بیمه شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفته بود.

انتظار می رود با جای گیری مدیریت جدید سازمان خصوصی تعامل با رسانه ها به عنوان ابزاری کارآمد در ایجاد ارتباط دو سویه عموم مردم و بنگاه های اقتصادی مد نظر گرفته و حمایت از بازار سرمایه با برنامه های مدون و نظام مند سر لوحه متولی خصوصی سازی کشور قرار گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر