بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر : ۷۲۷۳۴

حجم و ارزش معاملات بر خط در 4 ماهه ابتدایی امسال نسبت به 4 ماهه ابتدایی سال گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

حمید روحبخش در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،گفت : حجم معاملات تا پایان تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته بیش از 56 درصد افزایش یافته است.

رییس اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس تهران افزود : ارزش معاملات نیز در مدت یاد شده بالغ بر 23 درصد افزایش را ثبت کرد.

به گفته این مقام مسول در 4 ماهه ابتدایی امسالمجموع خرید و فروش معاملات الکترونیکی 4 هزار و 193 میلیون سهم بوده است. ارزش این میزان سهام نیز 9 هزار و 572 میلیارد ریال ثبت شده است که نسبت به سال گذشته به ترتیب 56 درصد در حجم و 23 درصد در ارزش افزایش را تجربه کرده است.

روحبخش افزود : این در حالی است که در 4 ماهه ابتدایی سال گذشته 2هزار و 671 میلیون سهم به ارزش 7 هزار و 908 میلیارد ریال به صورت الکترونیکی معامله شده است.

وی در ادامه گفت : سهم معاملات الکترونیکی از معاملات کل بازار در 4 ماهه ابتدایی امسال11.5 درصد از حجم کل معاملات و 10 درصد از ارزش کل معاملات بوده است.

رییس اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس تهران اظهار داشت: در تیرماه امسال نیز یکهزار و 167 میلیون سهم به ارزش 2 هزار و 65 میلیارد ریال در بازار به صورت الکترونیکی معامله شد که 10 درصد از حجم کل و 9 درصد از ارزش کل بازار را به خود اختصاص داده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر