بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۹
حمایت برخی سهامداران حقوقی طی روز معاملاتی اخیر برای جلوگیری از کاهش شدید قیمت ها و نیز جذاب شدن برخی سهم ها در محدوده کف قیمتی مانع نزول شاخص کل به کانال 23 هزار واحدی شد.
کد خبر : ۷۳۱۹۸

حمایت برخی سهامداران حقوقی طی روز معاملاتی اخیر برای جلوگیری از کاهش شدید قیمت ها و نیز جذاب شدن برخی سهم ها در محدوده کف قیمتی مانع نزول شاخص کل به کانال 23 هزار واحدی شد.

براساس گزارش بورس نیوز، در این روز شرکت سرمایه گذاری توسعه اعتماد اقدام به خرید بالغ بر یک میلیون و 700 هزار سهم بانک انصار کرد و در گروه سهامداران حقوقی فعال بورس ظاهر شد.

در عین حال، شرکت کشاورزی مدیر کشت توس بیش از 14 میلیون و 800 هزار سهم از سهام یک بانک دیگر را خریداری کرد. شرکت مهر آفرینان دوران نیز همچون شرکت کشاورزی مدیر کشت توس خریدار دیگر سهام این بانک یعنی بانک پارسیان بود.

از دیگر سو بیش از 205 میلیون سهم "خساپا" از سوی شرکت سرمایه گذاری حمل و نقل تأمین خریداری شد.

همچنین به دنبال بازگشایی نماد معاملاتی شرکت کارت اعتباری ایران کیش طی روز گذشته، سه سهامدار عمده "رکیش" دست به حمایت از قیمت سهم زدند و در مجموع بالغ بر 22 میلیون و 360 هزار سهم را در این نماد از بازار جمع آوری کردند. در میان این سه سهامدار عمده شرکت سرمایه گذاری ایرانیان به تنهایی حدود 22 میلیون و 50 هزار سهم "رکیش" را خرید. دیگر خریداران در این نماد نیز دو شرکت سرمایه گذاری خوارزمی و شرکت ملی انفورماتیک بودند.

در این حین دو میلیون و 200 هزار سهم "خبهمن" نیز توسط شرکت سرمایه گذار توسعه انرژی هور خریداری شد.

دیگر حقوقی بازار دیروز مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بود که یک میلیون و 50 هزار سهم "پارسان" را از بازار جمع آوری کرد.

این در حالی است که برخی فعالان حقوقی بازار سهام در معاملات روز گذشته اقدام به عرضه سهام موجود در پرتفوی بورسی خود کردند.

به عنوان مثال شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی نزدیک به یک میلیون و 262 هزار سهم شرکت ایران مرینوس را در بازار فروخت.

همچنین حدود چهار میلیون سهم از سهام شرکت سامان گستر اصفهان از پرتفوی بورسی شرکت فدک دانش محور کارآفرین در بازار عرضه شد.

شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران نیز اقدام به فروش نزدیک به پنج میلیون سهم "قپیرا" کرد تا میزان سهام خود را در این شرکت قندی کاهش دهد.

در پایان گفتنی است بالغ بر یک میلیون و 450 هزار سهم شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران از پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین در بازار به فروش رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر