بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
ریزش شاخص های بورسی در هفته جاری بیش از پیش در معاملات نمود پیدا کرد و نماگر بازار سهام در تمامی روزهای کاری این هفته با افت همراه شد تا آنجاییکه در نهایت یک کانال به زیر افتاد. روند نزولی آنچنان بر شاخص کل چیره شد که با حرکت از رقم 24 هزار و 546 واحدی در ابتدای هفته و پس از افت 759 واحدی در پایان معاملات روز اخیر به رقم 23 هزار و 787 واحدی رسید
کد خبر : ۷۳۳۴۷
ریزش شاخص های بورسی در هفته جاری بیش از پیش در معاملات نمود پیدا کرد و نماگر بازار سهام در تمامی روزهای کاری این هفته با افت همراه شد تا آنجاییکه در نهایت یک کانال به زیر افتاد.

براساس گزارش بورس نیوز، روند نزولی آنچنان بر شاخص کل چیره شد که با حرکت از رقم 24 هزار و 546 واحدی در ابتدای هفته و پس از افت 759 واحدی در پایان معاملات روز اخیر به رقم 23 هزار و 787 واحدی رسید.

طی معاملات این هفته صنعت قند و شکر شیرینی را به کام سرمایه گذاران و سهامداران خود چشاند و با کسب بازدهی مثبت نزدیک به 16 درصدی پربازده ترین گروه بازار سهام شد.

پس از آن نیز صنعت ابزار پزشکی با کسب نزدیک به چهار درصد بازدهی مثبت و استخراج نفت به جز کشف با کسب حدود دو درصد بازدهی مثبت رتبه های دوم و سوم صنایع پربازده را در اختیار گرفتند.

این در حالی است که صنعت رایانه با تحقق بازدهی منفی نزدیک به 9 درصدی به عنوان کم بازده ترین صنعت انتخاب شد.

صنعت فنی و مهندسی و نیز صنعت پست و مخابرات به ترتیب با کسب بازدهی منفی هفت و شش درصد در جایگاه های بعدی این رتبه بندی قرار گرفتند.

شرکت قند شیروان، قوچان و بجنورد نیز در میان 267 شرکت فعال در معاملات این هفته بازدهی مثبت نزدیک به 28 درصدی را به دست آورد و رتبه اول این رقابت ها را از آن خود کرد.

در همین گروه "قشهد" و "قپیرا" نیز توانستند مقام دوم و سوم را از آن خود کرده و با تحقق بازدهی مثبت حدود 20 درصدی گوی سبقت را از دیگر رقبای خود ربودند و بر سایر حریفان پیشی گرفتند.

اما در مقابل، شرکت خوراک دام پارس قرار داشت که طی این هفته با افت قیمت سهام خود مواجه شد و با تحقق بازدهی منفی نزدیک به 20 درصدی بدترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشت، بطوریکه "غدام" در پایان معاملات هفته جاری به قعر جدول رتبه بندی شرکت ها به لحاظ کسب بیشترین میزان بازدهی مثبت سقوط کرد.

"مارون" و "سیستم" نیز پس از "غدام" بازدهی منفی حدود 17 و 16 درصد را رقم زدند و از آخر این جدول رتبه بندی جایگاه دوم و سوم را به دست آوردند.

در طول این بازه زمانی سهام سایپا در نقش نقدشونده ترین سهام بورسی معرفی شد و بر سایر شرکت ها به پیروزی رسید. سهام "قنیشا" و "قپیرا" نیز مقام دوم و سوم نقد شوندگی را به دست آوردند.

این در حالی است که سهام شرکت پتروشیمی زنجان از نظر رتبه نقدشوندگی در پایین ترین خانه جدول قرار گرفت و از آخر اول شد.

سهام پتروشیمی ممسنی و نیرو سرمایه نیز در جایگاه بعدی نقدشونده ترین سهام معاملات این هفته بورس قرار گرفتند.

شایان ذکر آنکه در مجموع 267 نماد فعال بازار سهام طی هفته جاری بازدهی منفی نزدیک به دو درصد را رقم زدند که از آن میان 51 نماد معاملاتی با کسب بازدهی مثبت، 22 نماد بدون کسب بازدهی مثبت و یا منفی و مابقی نمادها یعنی 194 نماد باقی مانده با کسب بازدهی منفی معاملات هفته جاری را به پایان رساندند.

در پایان گفتنی است 15 هزار و 162 کد معاملاتی با جابجایی بالغ بر یک میلیارد و 252 میلیون سهم طی 73 هزار و 155 دفعه معامله، حجم معاملاتی بالغ بر دو هزار و 439 میلیارد ریال را رقم زدند و در میان تمام شرکت های فعال معاملات هفته جاری، سهام سایپا به عنوان پرگردش ترین سهم بورس انتخاب شد و سهام شرکت های البرز دارو، بیمه دانا، دارو عبیدی و نیز سیمان بهبهان همگی به عنوان کم گردش ترین سهام معاملات هفته جاری معرفی شدند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فتح الله احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
عالی بود متشکریم