بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
در آستانه آغاز پذیره نویسی اوراق مشارکت سایپا کاشان پیش بینی شد:

استقبال چشمگیر سرمایه گذاران از فرآیند پذیره نویسی

افزون بر پروژه های فعلی، چندین پروژه جدید نیز در دست اقدام است که در راستای اجرا و تکمیل آنها برای اخذ مجوز انتشار اوراق اجاره (صکوک) و اوراق مرابحه از سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام خواهد شد. در شركت هاي تابعه و زيرمجموعه گروه خودروسازي سايپا هم برنامه هايي براي انتشار اوراق مشاركت وجود دارد كه مجموع آن 300 ميليارد تومان برآورد شده است.
کد خبر : ۷۳۵۳۵
گروه خودرو سازی سایپا در نظر دارد نسبت به انتشار یک میلیون و 500 هزار ورقه مشارکت به ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریالی اقدام نماید. این اوراق برای تأمين بخشي از منابع مالي لازم جهت تکمیل طرح سايپا كاشان از طریق شعب بانک پارسیان و کارگزاران بورس اوراق بهادار از فردا 22 مرداد ماه لغایت 28 مرداد ماه پذیره نویسی می شود و کارگزاری بانک پارسیان نیز عامل فروش این اوراق خواهد بود.

این اوراق با نام، 4ساله و همچنین با نرخ سود علی الحساب 20 درصد می باشد و مواعد پرداخت‌های مرتبط بااین اوراق مشارکت هر 3 ماه یک‌بار از تاریخ انتشار اوراق است.

از دیگر شرایط عرضه اوراق مشارکت طرح تکمیل سایپا کاشان دارا بودن قابلیت خرید و معامله در بورس اوراق بهادار و باز خرید بدون جریمه است.

در آستانه آغاز فرآیند پذیره نویسی این اوراق نیز جلسه ای در محل کارخانجات سایپا با حضور جمعی از مدیران شرکت سایپا و سایپا کاشان و نیز جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد تا اهداف و برنامه های مورد نظر این مجموعه تشریح کرد.

بر اساس گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، در این جلسه امیری، معاونت مالی و اداری سایپا، آقا محمدی، مدیر عامل سایپا کاشان و نیز برخی از مدیران و معاونین این مجموعه حضور داشتند و به سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران پاسخ گفتند.

امیری، معاون مالی و اداری شرکت خودروسازی سایپا در این جلسه با بیان تاریخچه ای از آغاز فعالیت سایپا کاشان در خصوص اهداف مربوط به انتشار 150 میلیارد تومان اوراق مشارکت و آغاز فرآیند پذیره نویسی این اوراق از روز آتی گفت: گروه خودروسازی سایپا در طرح تکمیل سایپا کاشان از 450 میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز حدود 200 میلیارد تومان را تأمین کرده تا خطوط تولید جدیدی راه اندازی شود وبرای دست یافتن به این هدف تصمیم بر آن شد تا بخشی از منابع مالی مورد نیاز از طریق انتشار اوراق مشارکت تأمین شود. با توجه به اينكه در حال حاضر حدود 90 درصد طرح سايپاكاشان به اتمام رسيده، اوراق مشاركت اين طرح كاملاً سودده بوده و از این رو به نظر می رسد این اوراق مورد استقبال متقاضيان قرار خواهد گرفت. این برنامه از فردا در شعب بانک پارسیان اجرایی شده و تا 28 مرداد ماه جاری ادامه خواهد یافت.

وی دلیل استفاده از اوراق مشارکت را برای تأمین مالی پروژه ها بکارگیری روش های تأمین مالی مورد نیاز در کوتاه مدت عنوان کرد و افزود: علاوه بر تكميل پروژه سايپاكاشان، بخشي ديگر از منابع به دست آمده حاصل از فروش اوراق به عنوان سرمايه در گردش مورد نياز براي افزايش توليد در مجموعه سايپاكاشان استفاده خواهد شد.

افزون بر پروژه های فعلی، چندین پروژه جدید نیز در دست اقدام است که در راستای اجرا و تکمیل آنها برای اخذ مجوز انتشار اوراق اجاره (صکوک) و اوراق مرابحه از سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام خواهد شد. در شركت هاي تابعه و زيرمجموعه گروه خودروسازي سايپا هم برنامه هايي براي انتشار اوراق مشاركت وجود دارد كه مجموع آن 300 ميليارد تومان برآورد شده است.

معاون مالی و اداری گروه خودروسازی سایپا به اقدام برای اخذ مجوز انتشار 250 میلیارد تومان اوراق صکوک با تعهد پذیره نویسی تأمین سرمایه ملت اشاره کرد و گفت: اخذ مجوز انتشار اوراق مرابحه برای اجرا و تکمیل دو طرح دیگر نیز در دست پیگیری است و پس از اخذ مجوز لازم، برنامه زمان بندی آن تعیین و اعلام خواهد شد.

اما چنانچه این مجوز دریافت شود، سایپا جزو اولین شرکت هایی خواهد بود که اقدام به انتشار این اوراق می کند.

این مقام مسئول با پیش بینی اینکه به نظر می رسد طی زمان پذیره نویسی اوراق استقبال مناسبی از سوی سرمایه گذاران به عمل آید، اذعان داشت: با توجه به اینکه وضعیت بورس طی روزهای گذشته چندان مساعد نبوده، سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری با ریسک کمتر هستند و به نظر می رسد از این طرح استقبال خواهد شد.

امیری در خاتمه سخنان خود درباره زمان عرضه سهام سایپا کاشان در فرابورس نیز اظهار داشت: در حال حاضر شرایط بورس برای عرضه سهام مناسب نیست و تا زمانی که به هدف قیمتی خود نزدیک نشویم، این عرضه به تعویق خواهد افتاد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر