بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر : ۷۳۸۳۶
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقراض بزرگ بانک مسکن از بانک مرکزی برای پروژه های مسکن مهر گفت: کمیسیون با تحقیق و تفحص از منابع مالی مسکن مهر و قیمت گذاری آن علت بدهکاری بزرگ بانک مسکن به بانک مرکزی را بررسی می کند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام "غلامرضا مصباحی مقدم" با بيان اينكه تحقیق و تفحص از منابع مالی مسکن مهر و قیمت گذاری آن در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار دارد افزود: تامین مالی مسکن مهر از طریق استقراض از بانک مرکزی انجام شده است، با این تحقیق و تفحص علل تبدیل بانک مسکن به بزرگترین بدهکار بانک مرکزی را بررسی می کنیم.

همچنين "جعفر قادری" عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس نیز با بیان اینکه اين کمیسیون قصد تحقیق و تفحص از پرداخت های بانک مرکزی به مسکن مهر را دارد، گفت: بر اساس گزارش های موجود 53 درصد از خطوط اعتباری بانک مرکزی به بانک مسکن و مسکن مهر اختصاص یافته است و بخش های تولیدی نادیده گرفته شدند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اختصاص منابع بانک مرکزی به پروژه های مسکن مهر به رشد نقدینگی در کشور دامن زده و بخش های تولیدی را با کمبود نقدینگی مواجه ساخته است.

قادری پیش از این نیز اعلام کرده بود: تسهیلاتی که به واحد های تولیدی داده می شود کافی نیست، کمیسیون تولید ملی تلاش می کند تسهیلاتی که به بخش های مسکن داده می شود به سمت تولیدات سوق دهد چون اهمیت تولیدات به مراتب از بخش مسکن بیشتر است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر