بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۲:۲۹
کد خبر : ۷۴۵۵۱

معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور ضمن تشريح آمار وقايع حياتي چهارگانه در سال 90، گزارشي از عملكرد اين سازمان در سال گذشته ارائه كرد و از كاهش 9/1 درصدي ازدواج درسال 90 خبر داد.
به گزارش ايسنا، محسن كرمي در نشست خبري روز گذشته اش با اشاره به وقوع 874 هزار و 792 واقعه ازدواج در سال گذشته، به كاهش 9/1 درصدي ازدواج نسبت به سال 89 اشاره كرد و گفت: بيشترين نرخ ازدواج در سال 90 مربوط به استان‌هاي خراسان شمالي، زنجان، اردبيل و كردستان بوده است.

وي ادامه داد: اين در حالي است كه نرخ ازدواج در استان‌هاي تهران، البرز، سمنان و اصفهان كمتر از نرخ متوسط كشوري بوده است. كرمي خاطر نشان كرد: بيشترين تعداد ازدواج ثبت شده در سال 90 براي مردان در گروه سني 20 تا 24 سال و زنان در گروه سني 15 تا 19 سال رخ داده است و به اين ترتيب 3/18 درصد ازدواج‌هاي سال 90 در اين گروه سني رخ داده است.
وي در ادامه با اشاره به اينكه بيشترين نرخ طلاق به ثبت رسيده در سال 90 مربوط به استان‌هاي البرز، تهران، خراسان رضوي، كرمانشاه و قم بوده است گفت: نرخ متوسط كشوري در امر طلاق 9/1 مورد در هزار بوده است كه در اين ميان اين نرخ در استان البرز 9/2، تهران 7/2 و در خراسان رضوي 4/2 بوده است. كرمي خاطر نشان كرد: كمترين طلاق نيز در سال گذشته در استان‌هاي سيستان و بلوچستان، ايلام، چهار محال و بختياري، خراسان جنوبي و يزد رخ داده است. وي به اين موضوع هم اشاره كرد كه 44 درصد كل طلاق‌هاي سال 90، در 4 سال نخست زندگي مشترك رخ داده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر