بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر : ۷۴۶۰۷

مراسم تجدید بیعت رییس جمهور و اعضای دولت دهم با آرمان‌های امام(س) که صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی همزمان با هفته دولت در حرم مطهر امام خمینی‌(س) برگزار شد، حاشیه‌های جالبی داشت.

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1391/6/5/25485_768.jpg

به گزارش جماران، با نزدیک شدن به ساعت 7 صبح اعضای دولت دهم کم کم وارد پاویون حرم امام می‌شدند؛ اولین وزیری که وارد پاویون شد سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که ظاهراً شب گذشته از سفر کرمان به تهران رسیده بود. پس از وی نیز وزرای بهداشت و دادگستری و معاون حقوقی رئیس جمهور وارد و مورد استقبال مسئولان حرم قرار گرفتند. وزرای دولت دهم سپس صبحانه را در همین محل صرف کردند. دقایقی بعد محمود احمدی نژاد به حرم رسید و همراه با محمدرضا رحیمی و مجتبی ثمره هاشمی از ماشین پیاده شد. وی بلافاصله پس از ورود، از محمدعلی انصاری که به استقبال دولتی‌ها آمده بود، سراغ حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار امام را گرفت که لحظاتی بعد با ورود حاج حسن آقا به محل پاویون، احمدی‌نژاد که زودتر به حرم رسیده بود، به شوخی به وی «خوش آمد» گفتبلافاصله یادگار امام(س)، رئیس جمهور و اعضای دولت به داخل حرم مطهر امام رفتند و در حالی که شاخه‌های گل اهدا شده توسط ایستگاه صلواتی مستقر در حرم را در دست داشتند با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.

رئیس‌جمهور و اعضای دولت که به همراه یادگار امام به داخل ضریح رفته بودند، پس از قرائت فاتحه و اقامه نماز بر مزار امام و مرحوم حاج سید احمد خمینی به مرثیه سرایی مداح اهل بیت حاج رضا فراهانی گوش سپردند و سپس برای قرائت فاتحه بر مزار آیات سلطانی طباطبایی و توسلی و همسر و داماد امام حضور پیداکردند. بعد از مراسم تجدید بیعت نوبت گفت و گو با خبرنگاران بود که کامران نجف زاده خبرنگار صداوسیما سوالی را از احمدی نژاد پرسید و وی پاسخ داد. در هنگام مصاحبه حاج سید حسن خمینی و محمد علی انصاری در کنار احمدی نژاد ایستاده بودند.

حمید بهبهانی، سید محمد حسینی و اسفندیار رحیم مشایی نزدیک‌تر از سایرین دیده می‌شدند. سایر وزرا و مقامات دولت از جمله محمدرضا رحیمی، مجتبی ثمره هاشمی، مسعود زریبافان، بقایی، علی سعیدلو، حیدر مصلحی، محمدرضا میرتاج الدینی، علی اکبر صالحی، محمدی‌زاده ، نسرین سلطانخواه، سید محمد حسینی، مرتضی بختیاری‌، فاطمه بداغی، شمس‌الدین حسینی، رستم قاسمی، محمود بهمنی، غضنفری، مصطفی محمدنجار، رضا تقی پور، نامجو، حاجی بابایی، خلیلیان، بهروز مرادی، فریدون عباسی و فروزنده حضور داشتند.

پس از انجام مصاحبه، رئیس‌جمهور به سوی مردم حاضر در حرم رفت و به درددل‌ها و تقاضاهای آنها پاسخ داد. در همین حین چند تن از اعضای دولت از جمله محمدرضا میرتاج الدینی، شمس الدین حسینی‌، محمدی زاده‌، سید محمد حسینی، غضنفری، خلیلیان و... دور یادگار امام حلقه زده و با وی گفت وگو و خوش و بش کردند. از نکات جالب این گفت وگو شوخی‌ها و خنده‌های این افراد با سید حسن آقا بود؛ حمید بهبهانی وزیر سابق راه که از یکی از عکاس‌ها خواست از این لحظات عکس بگیرد، از آلبوم عکس‌های یادگاری خود با علما خاطراتی را تعریف می‌کرد که موجب خنده سایرین شد. در همان لحظاتی که که احمدی نژاد با مردم گفت و گو می‌کرد، تعدادی از زوار نیز به ابزار احساسات نسبت به یادگار امام پرداختند که وی از آنها تشکر کرد.

پس از پایان گفت وگوی احمدی نژاد با زائرین، وی به همراه سید حسن خمینی که منتطر او بود به پاویون حرم مطهر برگشتند. در مسیر بازگشت، احمدی نژاد وقتی به کنار ایستگاه صلواتی رسید، اظهار داشت: «اینجا هم که ایستگاه صلواتی است، صلوات بفرستید». برخی از اعضای دولت نظیر وحیدی پس از اتمام مراسم تجدید میثاق حرم مطهر را ترک کردند و سایرین برای دقایقی در پاویون مهمان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بودند. رئیس جمهور، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری، معاون اول رئیس جمهور، اسفندیار رحیم مشایی‌، مصطفی محمد نجار، رستم قاسمی و سید محمد حسینی در این هنگام در پاویون حضور داشتند و سایر وزرا نیز در خودروهای "هایس" که در کنار پاویون پارک شده بود منتظر بودند تا رئیس دولت پس از پایان گفت وگو با یادگار امام به جمع آنان بپیوندد و برای زیارت مزار شهدا بروند. دقایقی بعد احمدی نژاد با بدرقه سید حسن خمینی حرم امام را ترک کرد. رئیس دولت دهم پیش از ترک حرم در جریان مراحل ساخت مرقد مطهر امام راحل نیز قرار گرفت.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر