بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶
در عین حال، در نماد سایپا سرمایه گذاران شاهد معامله انتقالی 495 میلیون سهم در شرکت سرمایه گذاری حمل و نقل تأمین بودند. شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین اما، یک میلیون سهم شرکت ملی صنایع مس ایران را در بازار سهام فروخت.
کد خبر : ۷۴۹۴۴

معاملات هفته جاری بورس، پس از برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد و پایان تعطیلات نهادهای دولتی و غیر دولتی در تهران از جمله بازار سرمایه و سایر ارکان های ذی ربط در حالی آغاز می شود که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شرکت سرمایه گذاری توسعه اعتماد بالغ بر یک میلیون و 250 هزار سهم بانک انصار را خرید.

براساس گزارش بورس نیوز، شرکت تجهیزات پزشکی مهرگان تأمین پارس نیز در نقش خریدار ظاهر شد و بالغ بر دو میلیون و 200 هزار سهم شرکت سامان گستر اصفهان را به پرتفوی بورسی خود افزود.

در عین حال، در نماد سایپا سرمایه گذاران شاهد معامله انتقالی 495 میلیون سهم در شرکت سرمایه گذاری حمل و نقل تأمین بودند.

دو سهامدار عمده "پارسان" نیز همچون روزهای معاملاتی قبل از آن از خود فعالیت نشان دادند. بطوریکه موسسه سرمایه گذاری غدیر با فروش چهار میلیون از سهام خود در شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان میزان سهامداری خود را در این نماد کاهش داد و در مقابل موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بالغ بر پنج میلیون از این سهم را خریداری کرد.

شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین اما، یک میلیون سهم شرکت ملی صنایع مس ایران را در بازار سهام فروخت.

در گروه قندی نیز دو نماد "قنیشا" و "قشیر" جابه جایی هایی را شاهد بودند، بطوریکه دو شرکت سرمایه گذاری پانید پارس و نیز سرمایه گذاری نور همدانیان به ترتیب اقدام به فروش سهام قند شیروان، قوچان و بجنورد و قند نیشابور کردند.

در پایان شایان ذکر است "ومعادن" در آخرین روز معاملاتی هفته اخیر در چهار نماد "کچاد"، "کگل"، "فخاس" و نیز "فجر" خریدهایی را انجام داد و به نسبت سایر سهامداران حقوقی فعالیت بیشتری را از خود به نمایش گذاشت.

همچنین در شرکت لیزینگ ایران شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران به همراه شش سهامدار حقیقی"ولیز" اقدام به خرید سهام کردند، بطوریکه حدود 370 هزار سهم از 399 هزار سهم معامله شده در بورس طی روز معاملاتی اخیر توسط سهامداران عمده این شرکت صورت گرفته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر