بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳
برای اولین بار در چهار ماه اخیر قیمت مس از میانگین متحرک 200 روزه آن فراتر رفته و این امر می تواند شرایط را برای صعود هر چه بیشتر بهای این محصول استراتژیک در هفته های آتی فراهم سازد. از لحاظ بنیادی نیز ظاهراً شرایط برای صعود قیمت مس و سایر فلزات اساسی مهیاست.
کد خبر : ۷۵۴۴۳
به دنبال انتشار خبرهای امیدوار کننده از تصمیمات تازه مقامات بانک مرکزی اروپا و دولت چین و نیز افزایش احتمال تزریق محرک های اقتصادی بیشتر از سوی فدرال رزرو آمریکا، بهای فلزات اساسی در معاملات دیروز بورس فلزات لندن به شدت افزایش یافت که در این میان دو فلز مس و سرب بالاترین قیمت خود در چهار ماه اخیر را تجربه کردند.

به گزارش بورس نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، روز گذشته بهای هر تن مس در بازار فلزات لندن با 2.97 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 7970 دلار رسید. سرب، روی و به ترتیب با 2.29، 3.25 و 2.38 درصد افزایش قیمت نسبت به روز پنج شنبه، به ترتیب در قیمت های 2095، 1970 و 2022 دلار در هر تن خرید و فروش شدند.

بر اساس بررسی های انجام شده توسط پایگاه اطلاعات بازار رویترز، برای اولین بار در چهار ماه اخیر قیمت مس از میانگین متحرک 200 روزه آن فراتر رفته و این امر می تواند شرایط را برای صعود هر چه بیشتر بهای این محصول استراتژیک در هفته های آتی فراهم سازد. از لحاظ بنیادی نیز ظاهراً شرایط برای صعود قیمت مس و سایر فلزات اساسی مهیاست. دولت چین موافقت خود را با سرمایه گذاری 157 میلیارد دلاری در بخش های زیربنایی این کشور اعلام کرده و با توجه به اینکه چین بزرگترین مصرف کننده انواع فلزات اساسی در جهان است، انتظار می رود که به زودی تقاضا در بازارهای فلزات به اوج رسیده و روند قیمت ها تسریع گردد.

از طرفی همانطور که انتظار می رفت ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج شنبه سران این بانک در بروکسل حمایت خود را از اقتصادهای بحران زده اروپا اعلام کرد؛ این اعلام حمایت به سرعت تاثیر خود را نشان داد. به طوری که نرخ بهره اوراق قرضه دولت ایتالیا ظرف یک روز 4 درصد کاهش یافت و سرمایه گذاران شاهد رشد چشمگیر شاخص بازارهای بورس اروپا بودند.

با توجه به امیدواری هر چه بیشتر سرمایه گذاران به بهبود اوضاع اقتصادی در چین، آمریکا و کشورهای منطقه یورو که مجموعاً حدود 60 درصد از تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص داده اند، رشد روزافزون تقاضا در بازارهای مختلف جهانی از جمله بازار فلزات اساسی کاملاً قابل پیش بینی بوده و انتظار می رود روند صعودی قیمت ها در روزها و هفته های آتی ادامه یابد؛ مگر اینکه خبر تازه ای از راه رسیده و دوباره رکود را بر بازارها حاکم کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر