بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۶
کد خبر : ۷۵۸۳۱
به گزارش فردا، روزنامه واشنگتن پست آمریکا در گزارشی میدانی از شهر تاریخی اصفهان بی منطقی تحریم ها و بی اثری لفاظی درباره حمله نظامی را عیان کرده است و آشکار ساخته است که سیاست معیوب کشورش علیه ایران دستاوردی تابحال نداشته است. شاهد مثال آنکه حسب گزارش این روزنامه آمریکایی مردم بیشتر دلمشغول مشکلات اقتصادی اند تا بها دادن به لفاظی هایی که می دانندتهدیدهای تو خالی است. متن کامل این گزارش به این شرح است:

 اصفهان جايگاه هزاران بناي تاريخي است كه بسياري از آنها در يونسكو به عنوان آثار تاريخي جهان به رسميت شناخته شده است. اما از سويي ديگر، اين شهر مركزي، يكي از تاسيسات هسته‌اي مهم ايران را در خود جاي داده است.

با وجود بالا گرفتن گمانه‌زني‌ها در خصوص حمله يا عدم حمله اسراييل به تاسيسات اتمي ايران،  از جمله كارخانه غني‌سازي اصفهان واقع در شهر نطنز، در 87 مايلي شمال شرق اصفهان، خود اصفهاني‌ها توجه چنداني به خطر حمله احتمالي ندارند.
سعيد، صاحب يك خواروبار فروشي گفت: «من هر روز با مشكلات و گرفتاري‌هاي بسيار زيادي دست و پنجه نرم مي‌كنم، ‌مثل افزايش بهاي مغازه و خانه‌ام كه ديگر وقتي براي فكر كردن به تهدیدهای احمقانه اسراييل ندارم،  .»
رژين 30 ساله كه در نزديكي ميدان تاريخي نقش جهان كه توسط مساجد و كاخ‌هاي باشكوه محاصره شده زندگي مي‌كند مي‌گويد كه خانه‌اش بسيار نزديك سايت هسته‌اي اصفهان است. اما هيچ نگراني از بابت خطر يك حمله احتمالي ندارد.او گفت: « قیمت مواد غذايي  . اين چيزي است كه ذهن مرا مشغول خود كرده، نه حمله.»به نظر اصفهاني‌ها، تورم و بيكاري بيش از آن‌چيزي است كه آمار رسمي نشان مي‌دهد. براساس آمار اعلام شده، تورم 5/ 23 درصد و بيكاري جوانان 6/ 28 درصد است.
   
نگراني‌ها از بابت اقتصاد، با خشك شدن زاينده‌رود وخيم‌تر شده و به نظر مي‌رسد علت اين امر خشكسالي و نيز تصميم براي عوض كردن مسير آب‌ها به سوي مزارع و كارخانه‌ها باشد. اين رودخانه كه زماني بسيار خوش‌منظره و تماشايي بود اكنون غم‌انگيز و بدمنظره شده است. به گفته مرتضي سقاييان‌نژاد، شهردار اصفهان اين منظره باعث دلسردي ساكنان اين شهر شده و مي‌تواند تا حدي علت عصبانيت آنان از اوضاع اقتصادي باشد.

سقاييان‌نژاد گفت نگران حمله احتمالي اسراييل به تاسيسات هسته‌اي اصفهان نيست زيرا يونسكو مسوول حفاظت از شهري با 4000 اثر تاريخي است.

شايد به خاطر همين عدم نگراني‌هاي مردم از حمله احتمالي اسراييل باشد كه دولت هم به راحتي مي‌گويد اسراييل جرأت حمله به جمهوري اسلامي را ندارد، زيرا در واقع دل‌مشغولي اصلي‌اش، مشكلات و معضلات اقتصادي است. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر