بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر : ۷۵۹۳۴
پتروشیمی های صادراتی بیش از میزان پیش بینی خود موفق به تحقق سود شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، اسکندری، رییس هیات مدیره پتروشیمی مارون با اشاره به اینکه شرایط پتروشیمی ها در تقسیم سود بسیار مناسب بوده است،اظهار داشت: بررسی میزان سود تقسیمی شرکت های حاضر در این گروه نشان می دهد که این شرکت هابیش از آنچه در مجامع خود پیش بینی کرده بودند، موفق به تقسیم سود شدند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ساتا با تاکید بر اینکهافزایش نرخ ارز سودآوری پتروشیمی ها رابالا برده است، خاطرنشان کرد: بخشی از تعدیل مثبت سود برای پتروشیمی ها از این محل انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرایط مشابهی در تمام شرکت های پتروشیمی وجود دارد، گفت: تنها برخی از شرکت های پتروشیمی وجود دارند که از نظر تامین خوراک با مشکلاتی مواجه بودند و این مشکلات در حال رفعاست.

رییس هیات مدیره پتروشیمی مارون با بیان اینکه شرکت های پتروشیمی به تمام اهداف پیش بینی شده خود می رسند، خاطرنشان کرد: تنها اتفاقی که مدتی سهام پتروشیمی ها را با نوسان روبرو کرد، جو روانی حاکم بر سهام این گروه بود.

اسکندری با اشاره به اینکه بورس و فضای اقتصادی بیش از پیش تحت تاثیر جو روانی قرار دارد، اظهار داشت: علی رغم صحبت هایی که از کاهش ظرفیت تولید در داخل خبر می دهد باید به این نکته اشاره کرد که ظرفیت تولید در پتروشیمی ها نه تنها کاهش نیافته، بلکه با روند صعودی مواجه شده است .

مدیرعامل سرمایه گذاری ساتا با تاکید بر اینکه حرفه ای ها شرایط بنیادی سهام را برای خرید و فروش مد نظر قرار می دهند، تصریح کرد: نبایدحرکت های هیجانی،موجب شکل گرفتن فضای نامساعد در بازار شود.

رییس هیات مدیره پتروشیمی مارون با اشاره به اینکه واحدهای پلیمری برای صادرات با مشکلی مواجه نبودند، خاطرنشان کرد: بر این اساس اغلب شرکت های پتروشیمی در پاسخ به نیازهای مشتریانشان با مشکلی مواجه نبودند.

وی با اشاره به اینکه تقاضا نسبت به عرضه پیشی گرفته است، تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده عدم کاهش تولید است .

اسکندری با تاکید بر اینکه بیش از 90 درصد محصولات گروه پتروشیمی صادر می شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس از محل صادرات محصولات پتروشیمی ارز آوری خوبی را شاهد هستیم .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر