بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۱
به گزارش رویترز، در بازار جهانی در پی اعلام یکی از مسئولین فدرال رزرو مبنی بر آنکه بهبود وضعیت اقتصادی و برنامه تسهیل مقداری با حداکثر سرعت در حال اجرایی شدن است، اونس ابتدا روز معاملاتی را با کاهش اما در پایان با ثبات قیمت ها به پایان رساند.
کد خبر : ۷۶۳۰۰
در ادامه نوسان های چند هفته گذشته دیروز سکه تا حدودی به شیب منفی نزدیک شد و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش 20 هزار تومانی به محدوده 937 هزار تومانی بازگشت. بدین ترتیب چند روزی می شود که سکه در بازار نقدی با موج خبری مثبت و منفی نوسان قیمتی را تجربه می کند و در بازه قیمتی 920 تا 950 هزار تومان در رفت و آمد است.

به گزارش بورس نیوز، بی ثباتی قیمت دلار و بلاتکلیفی در بازار ارز، سکه را هر روز به سویی می برد. روزی با انتشار خبر منتفی شدن افتتاح بورس ارز، دلار اوج می گیرد و 2550 تومان را نیز ثبت می کند، اما دیری نمی پاید که عضو شورای عالی بورس خبر از افتتاح بورس ارز در آینده ای نزدیک داد و براساس برخی گمانه زنی ها افتتاح این بورس به آبان ماه موکول شده است.

بنابراین بار دیگر تیترهای رسانه ها بورس ارز را کنترل کرد و این بار قیمت آن را تا حدودی با کاهش قیمت مواجه کرد. البته خبرها به اینجا نیز ختم نشد و بهمنی نیز از ماراتن مصاحبه ها جا نماند و اعلام کرد پورتال ارزی از ابتدای مهر راه اندازی خواهد شد. تلاش تمامی مسئولین نیز برای انتشار اخبار متفاوت و شاید ضد و نقیض توانست دلار را باکاهش 55 تومانی به 2440 تومان بکشاند.

کاهش نامحسوس قیمت در بازار ارز وسکه نقدی، بازار آتی را نیز که مدتی در مدار صعودی بود، به مدار منفی ها کشاند تا تمامی سررسید ها با کاهش قیمت ها بسته شوند. از امروز سررسید دی ماه نیز به لیست معاملاتی این بازار اضافه خواهد شد، از این رو پیش بینی کارشناسان از قیمت سکه طلا تحویل در سررسید آذر ماه تا 989 هزار تومان عقب نشینی کرد.

به گزارش رویترز، در بازار جهانی در پی اعلام یکی از مسئولین فدرال رزرو مبنی بر آنکه بهبود وضعیت اقتصادی و برنامه تسهیل مقداری با حداکثر سرعت در حال اجرایی شدن است، اونس ابتدا روز معاملاتی را با کاهش اما در پایان با ثبات قیمت ها به پایان رساند.

این در حالی است که برخی دیگر از کارشناسان امیدی به موفقیت آمیز بودن این برنامه ندارند. از این رو طی روز گذشته هر اونس طلای خالص در ساعات پایانی معاملات با افزایش 0.2 درصدی به 1763 دلار و 80 سنت رسید حال آنکه ساعاتی پیش از آن تا 1752 دلار و 34 سنت نیز عقب رفته بود.

شایان ذکرآنکه، کارشناسان در نگاه تحلیلی 1790 دلار را تا پایان سال جاری میلادی برای اونس در نظر گرفته اند و اگر قیمت ها از این سطح نیز بگذرد، خیزی برای ثبت 1803 دلار برخواهد داشت.

* آخرین آمار قیمتی بازار آتی سکه


اشتراک گذاری :
ارسال نظر