بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹
کد خبر : ۷۶۴۲۰
نخست‌وزير و وزير خارجه قطر ضمن بعيد دانستن دخالت گروه يا گروه‌هايي در توليد و انتشار فيلم موهن به پيامبر (ص) اعلام كرد كه روابط كشورش با حزب‌الله لبنان خوب است.

به گزارش ايسنا، شيخ حمد بن جاسم آل خليفه، نخست‌وزير و وزير امور خارجه قطر در گفت‌وگو با روزنامه الراي‌ العام كويت ضمن محكوم كردن انتشار فيلم موهن به پيامبر اكرم (ص) در اين خصوص گفت: دست داشتن آمريكا در فيلم مذكور سودي برايش ندارد كه در آن دخالت داشته باشد لذا بعيد است كه گروه يا گروه‌هايي در پس پرده اين فتنه بزرگ باشند.

حمد بن جاسم همچنين در خصوص بحران سوريه گفت: بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه خود را متفاوت از ديگران مي‌داند گويا معتقد است چيزي در كشورهاي ديگر رخ داده از دويست يا سيصد سال پيش اتفاق افتاده است.

وي ادامه داد: اسد راهي ندارد جز اينكه با اتخاذ تصميمي شجاعانه قدرت را واگذار كند مشروط به اينكه هيچ يك از دو طرف از يكديگر انتقام‌جويي نكنند.

بن جاسم در پاسخ به سوالي درباره ماموريت اخضر الابراهيمي، فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه گفت: ما كاملا به الابراهيمي اطمينان داريم اما به طرف ديگر اطمينان نداريم و مي‌ترسيم از اين عمليات استفاده نادرست شود و به جاي حل بحران سوري به بيشتر شدن كشتارها بينجامد. با اين حال اميدواريم هر چه سريعتر راهكاري براي حل بحران سوريه پيدا شود.

وزير امور خارجه قطر اخبار منتشر شده درباره عدم استقبال قطر از استخدام لبناني‌هاي شيعه به خاطر مواضع موافق‌شان با حزب الله لبنان را رد كرد و گفت: ما رابطه بدي با حزب‌ الله نداريم و تنها در برخي ديدگاه‌هايمان اختلاف وجود دارد اما ديدگاه‌هاي ما واضح است. روابط رسمي ما با دولت لبنان است نه هيچ حزب ديگري و ما براي كمك به ملت لبنان تلاش مي‌كنيم نه هيچ حزب يا گروهي.

نخست‌وزير قطر درباره خبر حمايت مالي كشورش از اخوان المسلمين اين كشور گفت: انتشار اخبار اين چنيني كذب محض است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر