بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۴
کد خبر : ۷۶۵۳۴

دنیای اقتصاد:صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در هفته‌هاي پرجنب و جوش بورس تهران در شهريورماه توانستند تا حدودي بازدهي از دست رفته خود را برگردانند. به گزارش خبرنگار ما، همزمان با معامله‌گران بورس، بازدهي شهريورماه براي سرمايه‌گذاران صندوق‌ها نيز مثبت بود تا جايي كه طي هفته پاياني شهريورماه تمامي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري كارنامه مثبتي را شاهد بودند.

بر اين اساس طي هفته منتهي به 28 شهريورماه كه شاخص با بازدهي 6/2 درصدي مواجه شد، بازدهي 26 صندوق سرمايه‌گذاري از شاخص بورس بالاتر بود و سرمايه‌گذاران توانستند شاهد كسب بازدهي بالاي 4 درصد در 6 صندوق سرمايه‌گذاري باشند. بر اين اساس صندوق‌هاي كشاورزي، رضوي، گنجينه بهمن، بانك ملت، صبا و راهنما با كسب بازدهي‌هاي 7/4 و 2/4 درصدي در صدر قرار گرفتند.
زيان صندوق‌ها جبران شد
در همين حال عملكرد ماهانه صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري طي شهريورماه نيز مثبت شد. صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در كارنامه ماه گذشته با ثبت بازدهي مثبت توانستند روند ماه‌هاي گذشته را تغيير دهند و با كسب بازدهي مثبت، سرمايه‌گذاران خود را به سودآوري در نيمه دوم سال اميدوارتر كنند.در دوره يك ماه اخير صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري بانك توسعه تعاون، رفاه، آرين و بانك كشاورزي به ترتيب با كسب بازدهي 18، 4/15، 7/13 و 6/13 درصدي توانستند رتبه‌هاي اول تا چهارم پربازده‌ترين صندوق‌ها را به خود اختصاص دهند. اين در حالي است كه كارنامه قابل توجه صندوق‌ها در يك ماه اخير باعث شد كمترين بازدهي در اين دوره به ميزان 8/1 و 2 درصد در اختيار صندوق‌هاي يكم ايرانيان و مهر ايرانيان باشد.اما باوجود عملكرد مثبت صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري، شاخص صندوق‌ها همچنان با بازدهي 9/7 درصدي از بازدهي شاخص به ميزان 10 درصد عقب ماند.
6 ماهه متعادل براي صندوق‌ها
هرچند بازدهي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري طي شهريور طلايي بازارسرمايه توانست تا حدودي عملكرد آنها را براي نيمه اول امسال متعادل كند، اما كسب بازدهي 6/20 درصدي براي صندوق آرين به عنوان بيشترين بازدهي، نشان‌دهنده ضعف كلي صندوق‌ها در 6 ماه نخست سال بود. بر اين اساس در حالي كه شاخص كل بورس طي 6 ماه گذشته سرانجام توانست 5/2 درصد بازدهي مثبت داشته باشد، عملكرد 26 صندوق سرمايه‌گذاري از شاخص سبقت گرفتند. اين در حالي است كه شاخص صندوق‌ها طي اين دوره همچنان بازدهي منفي 6/1 درصدي را به همراه داشت. از سوي ديگر در كارنامه 6 ماهه عملكرد 24 صندوق سرمايه‌گذاري بازدهي منفي از 5/0 تا 2/16 درصد را به ثبت رساند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر