بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸
کد خبر : ۷۶۵۵۹
تا ساعاتی دیگر نخستین مدیرعامل فرابورس ایران در حالی به سکانداری چهار ساله این بازار نوپا پایان می‌دهد که در گفتگو با مهر از حضور جدی خود در جمع مدیران بازار سرمایه خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، با پایان یافتن مدت ماموریت مدیریت عامل فرابورس ایران، اعضای هیات مدیره هفت نفره این شرکت برای انتخاب مدیر جدید فرابورس صبح امروز شنبه اول مهرماه گرد هم آمده اند.

در همین راستا مصطفی امید قائمی به عنوان اولین مدیرعامل فرابورس که در طول سال‌های اخیر نقش بارزی در ارتقای جایگاه و بلوغ  این بازار داشته، در گفتگو با مهر با اشاره به لزوم انتخاب مدیر عامل از سوی هیات مدیره جدید فرابورس برای یک دوره چهارساله ، اظهار کرد: با توجه با اتمام ماموریت هیات مدیره قبلی ، طبق قوانین تجارت و بازار سرمایه باید برای انتخاب مدیرعامل ، اعضای هیات مدیره جدید تصمیم گیری کنند.

امید قائمی علت خداحافظی خود از فرابورس را اتمام دوره قانونی مدیریت اعلام کرد و گفت: با وجود درخواست های مکرر برخی دست اندرکاران و مسئولان برای حضور مجدد در این سمت، اما با توجه به کامل شدن زیر ساخت ها و به بهره برداری رسیدن اهداف مورد نظر دیگر علاقه ای به تداوم کار نداشته و ترجیح می دهم در زمینه و عرصه دیگری از بازار سرمایه این روند را ادامه دهم.

وی شائبه وجود اختلاف با سازمان بورس در  کناره گیری  خود از سمت مدیریت عاملی فرابورس را بی اساس عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ماموریت قانونی هیات مدیره قبلی پایان پذیرفته و اعضای هیات مدیره جدید باید برای انتخاب مدیر عامل دیگری رای گیری کنند.

امید قائمی در برابر این پرسش که آیا با پیشنهادهای جدیدی همچون مدیریت عاملی شرکت بورس اوراق بهادار و یا شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی نفت روبرو بوده است؟ پاسخ داد: در شرایط فعلی هنوز چیزی معلوم نیست اما حضورم در بازار سرمایه ادامه خواهد داشت.

به گزارش مهر، جلسه رای گیری اعضای هفت نفره شرکت فرابورس ایران برای انتخاب مدیر عامل جدید از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح امروز شنبه اول مهرماه آغاز و رایزنی برای انتخاب مدیرعامل فرابورس  میان برخی کارگزاران همچنان ادامه دارد.

در عین حال، برخی گزارشها حاکی از رایزنی برخی از اعضای هیات مدیره شرکت بورس با مصطفی امید قائمی برای پذیرش مدیر عاملی این بازار با توجه با اتمام ماموریت چهارساله حسن قالیباف اصل دارد. با این همه، احتمال تکیه امید قائمی بر صندلی مدیریت یک شرکت تابعه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت بیش از پیش تقویت شده است.

مصطفی امید قائمی در طول مدیریت سه ساله خود بر فرابورس موفق به سه برابر کردن ارزش کل معاملات این بازار نوپا به مبلغ بیش از 35 هزار میلیارد تومان از ابتدای آبانماه 87 تا به امروز شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر