بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
در میان سهامداران عمده و حقوقی فعال بورسی، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت در مجموع تعداد 7 میلیون سهم توسعه معادن و فلزات و سرمایه گذاری غدیر و تعداد 10 میلیون سهم پالایش نفت بندرعباس را فروخت و تعداد 3 میلیون سهم بانک کارآفرین را به پرتفوی خود افزود.
کد خبر : ۷۶۶۷۶

براساس آمار معاملات روز گذشته بازار سهام مشاهده می شود که در میان سهامداران عمده و حقوقی فعال بورسی، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت در مجموع تعداد 7 میلیون سهم توسعه معادن و فلزات و سرمایه گذاری غدیر و تعداد 10 میلیون سهم پالایش نفت بندرعباس را فروخت و تعداد 3 میلیون سهم بانک کارآفرین را به پرتفوی خود افزود.

به گزارش بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری ملی ایران نیز در نقش خریدار سهام شرکت های دارو پخش و صنعتی آما ظاهر شد و تعدادی از سهام صنایع لاستیکی سهند را از پرتفوی بورسی خود کاهش داد.

از طرفی دیگر شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات خریدار سهام شرکت های معدنی و صنعتی چادرملو، تأمین مواد اولیه فولاد صبانور و کارخانجات تولیدی شهید قندی بود.

یکی دیگر از حقوقی های فعال بازار شرکت سایپا است که بیش از 59 میلیون سهم لیزینگ رایان سایپا را از سرمایه گذاری هایش فروخت.

همچنین شرکت تأمین آتیه سرمایه انسانی گروه مالی پاسارگاد بیش از 950 میلیون سهم بانک پاسارگاد را فروخت و در نقش فروشنده ظاهر شد.

در پایان شایان ذکر است شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تعداد 20 میلیون سهام پالایش نفت بندرعباس را از پرتفوی بورسی خود کاهش داد و نقش فروشنده را در این نماد بازی کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر