بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۰
یکی دیگر از حقوقی های فعال بورسی، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت است که تعداد 30 میلیون سهم سرمایه گذاری صنعت و معدن و بیش از 1 میلیون و 500 هزار سهم بانک کارآفرین را به پرتفوی بورسی خود افزود و 4 میلیون و 200 هزار سهم توسعه معادن و فلزات را فروخت.
کد خبر : ۷۶۷۹۵
براساس معاملات روز گذشته بازار سهام مشاهده می شود که در میان سهامداران عمده حقوقی فعال بورسی، مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خریدار سهام شرکت های سرمایه گذای غدیر، گسترش نفت و گاز پارسیان و فولاد مبارکه اصفهان بود.

همچنین شرکت سرمایه گذاری ملی ایران سهام شرکت های ایران خودرو، صنعتی آما و دارو پخش را خرید و تعدادی از سهام صنایع لاستیکی سهند را فروخت.

به گزارش بورس نیوز، یکی دیگر از حقوقی های فعال بورسی، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت است که تعداد 30 میلیون سهم سرمایه گذاری صنعت و معدن و بیش از 1 میلیون و 500 هزار سهم بانک کارآفرین را به پرتفوی بورسی خود افزود و 4 میلیون و 200 هزار سهم توسعه معادن و فلزات را فروخت.

این در حالی است که شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات خریدار سهام شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، کارخانجات تولیدی شهید قندی، معدنی و صنعتی چادرملو و تأمین مواد اولیه فولاد صبانور بود.

از طرف دیگر شرکت سرمایه گذاری سمند در راستای کاهش پرتفوی بورسی خود تعدادی از سهام چرخشگر و تعداد 8 میلیون سهم ایران خودرو را فروخت.

در این میان شرکت های سرمایه گذاری نور همدانیان، تعاونی مصرف کارکنان بانک انصار و سرمایه گذاری دانایان پارس سهام شرکت قند نیشابور را خریداری کردند و در نقش خریدار ظاهر شدند.

در پایان شایان ذکر است شرکت سرمایه گذاری اعتضاد غدیر تعداد 9 میلیون سهم گروه بهمن را خرید، در حالی که شرکت سرمایه گذاری غدیر تعداد 10 میلیون از سهام مذکور را از پرتفوی بورسی خود کاهش داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر