بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر : ۷۶۸۴۸
به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، در پی تغییرات مدیریتی در شرکت سهامی عام فرابورس که با کناره گیری مصطفی امید قائمی بعد از بیش از سه سال مدیریت همراه بود، هئیت مدیره این شرکت روز شنبه امیر هامونی (مدیر بازار فرابورس) را به عنوان دومین مدیرعامل فرابورس تعیین و معرفی کرد.

حال دو روز بعد از این رویداد، هامونی مهم‌ترین برنامه های خود را پذیرش سهام عدالت ،کاهش زمان تسویه اوراق مشارکت و عضویت در فدراسیون بورس های اروپایی و آسیایی اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، وی با اشاره به اینکه هفته آینده در نشستی با اصحاب رسانه جزئیات این برنامه را تشریح می کند، گفت: در حوزه عملیات ،پذیرش ،امور اعضا و تحقیق و توسعه برنامه های ویژه ای تدوین شده که بخشی از آن ادامه برنامه های قبلی فرابورس و بخشی برنامه های جدید است که امیدوارم با کمک همکاران، هیئت مدیره، دست اندرکاران بازار سرمایه و اصحاب رسانه عملیاتی شود

هامونی با بیان اینکه برنامه ریزی ویژه ای برای پذیرش سهام شرکت های سهامی عدالت استانی تدوین شده تاکید کرد: افزایش پذیرش شرکت های جدید و انواع اوراق مشارکت و صکوک مهم‌ترین برنامه های بخش پذیرش محسوب می شوند.

این مقام مسئول در مورد برنامه های بخش عملیات و نظارت گفت:مهم‌ترین برنامه در این حوزه کاهش زمان تسویه اوراق مشارکت و اوراق با درآمد ثابت است که در صورت مهیا شدن بستر های آن زمان تسویه این اوراق لحظه ای خواهد شد و به محض اینکه فروشنده اوراق را بفروشد وجوه آن به حسابش واریز می شود.

به گفته هامونی، عرضه اولیه سهام شرکت های پالایش نفت تهران و لاوان یکی دیگر از برنامه های بخش عملیات و نظارت محسوب می شود.

وی ادامه داد: پیگیری برای انجام و ثبت افزایش سرمایه 100 درصدی شرکت وایجاد کمیته حسابرسی داخلی از برنامه های حوزه مالی به حساب می آید که امیدوارم در کنار پیگیری برای تحویل ساختمان، تجهیز و جابه جایی فرابورس ایران محقق شود.

مدیر عامل فرابورس درخصوص برنامه های بخش تحقیق و توسعه توضیح داد: تدوین سند راهبردی و برنامه استراتژیک و عضویت فرابورس ایران در فدراسیون جهانی بورس ها و فدراسیون بورس های اروپایی و آسیایی از مهمترین برنامه های این بخش است که امیدوارم فرابورس را به جوامع بین المللی متصل کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر