بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر : ۷۷۰۶۱
مهرماه امسال نخستین موعد تحویل خودروی از پیش ثبت نام شده رانا است که به گفته مسئولان ایران خودرو این محصول در طول این ماه در اختیار خریداران قرار می گیرد.

رانا، دومین خودروی ملی ایران خودرو در راستاي توسعه برند ملي و پلتفرم هاي اين شرکت طراحي شده است و استاندارد هاي روز دنيا در زمينه آلايندگي، ايمني، دوام و کيفيت را تامين مي کند.

همچنین در همین رابطه جواد نجم الدین مدیرعامل ایران خودرو اظهار داشت :تمامی مراحل تولید انبوه و تامین قطعات استراتژیک رانا با موفقیت انجام شده است.

وی تصریح کرد:درسال توليد ملي قرار است بيش از 30 هزار دستگاه رانا توليد شود.

تولید کنونی رانا، روزانه 50 دستگاه

بر اساس این گزارش حسین نجاری قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درتولید، اظهار داشت : هم اکنون تولید این خودرو روزانه 50 دستگاه است که هر هفته 50 دستگاه به تولید روزانه آن افزوده می شود تا به سقف 300 دستگاه در روز برسد.

وی افزود: تدابیر لازم برای خرید قطعات استراتژیک رانا اندیشیده شده و اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

رانا مهرماه به دست مشتری می رسد

همچنین عبدالله بابايي معان بازاريابي وفروش ايران خودرو در خصوص زمان تحویل این خودرو گفت: تحويل دومين خودرو ملي اين شرکت طبق موعد مقرر و بدون هيچگونه تاخيري تحويل مشتريان داده مي شود.

وی افزود: تمام تمهيدات لازم در زمينه توليد، تامين قطعات و خدمات پس از فروش خودرو رانا انجام شده است و اين خودرو طبق موعد تعيين شده به هنگام پيش فروش خودرو درمهرماه سال جاري به مشتريان تحويل داده مي شود.

بابایی تاکيد کرد: توليد رانا در سه ماهه آخر سال جاري به روزانه 300 دستگاه درروز مي رسد که اين ميزان بيش از پيش فروش اين خودرو به مشتريان است.

وی اظهار داشت: بعد از اخذ قيمت از سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدكنندگان دعوت نامه ارسال و مراحل تحويل اين خودرو به مشتريان آغاز مي‌شود.

لازم به ذکر است پیش فروش این خودرو طی 2 مرحله از خردادماه سال جاری انجام گرفته که به میزان 20 هزار متقاضی برای خرید آن ثبت نام کرده اند.

همچنین مقرر شده که این خودروها طی چند مرحله و در ماه های مهر، آبان، آذر و اسفند تحویل مشتریان خواهد شد.

تعدیل قیمت 206 با ورود رانا به بازار

بر اساس این گزارش قیمت این خودرو حدود 16 میلیون تومان تخمین زده شده که البته ممکن است بنا به درخواست ایران خودرو این مبلغ در کمیته قیمت گذاری افزایش یابد.

لازم به ذکر است بنا به گفته مسئولان ایران خودرو و معاون امور صنایع وزارت صنعت و معدن ورود رانا به بازار می تواند آشفتگی های بازار سایر محصولات این شرکت از جمله خانواده 206 و 207 را سامان ببخشد و از افزایش بی رویه و بی منطق قیمت این محصولات در بازار جلوگیری کند.

حال باید منتظر ماند و دید که اولا این خودرو با چه قیمتی به دست مصرف کننده خواهد رسید و دوم اینکه آیا می تواند از نظر کیفی و قیمتی در بازار رقابت کند و قیمت ها را تعدیل بخشد یا خیر.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر