بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۰
کد خبر : ۷۷۰۸۹

باتصویب افزایش 30 درصدی نرخ سیمان از دوم مهرماه 91 شرکت های حاضر در گروه سیمان ابراز داشتند این افزایش قیمت سیمان برEPSسال مالی 91 تأثیر مثبت خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شرکت های گروه سیمانی با انتشار اطلاعیه های جداگانه هایی گزارش تأثیر افزایش 30 درصدی قیمت سیمان برEPSسال مالی 91 را منتشر کردند.

براساس این گزارش شرکت سیمان ارومیه ابراز داشت با محاسبات جدید صورت گرفتهپس از تصویب افزایش قیمت سیمان پیش بینی سود هر سهم این شرکت از 549 به 693 ریال و معادل 26 درصد افزایش یافته است.

این شرکت خاطر نشان کرد با توجه به این که محاسبه 6 ماهه گذشته باید به دقت صورت پذیرد لذا تعدیل نهایی بودجه وEPSسال مالی 91 پس از تهیه صورت های مالی میاندوره ای و پیش بینی 6 ماهه دوم سال مالی جاری اعلام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت سیمان سپاهان هم گفت: با توجه به مصوبه اخیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مبنی بر افزایش 22 درصدی قیمت پایه انواع سیمان پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه سال مالی 92 این شرکت از 187 به 243 ریال و معادل 30 درصد افزایش خواهد داشت که جزئیات آن به زودی منتشر خواهد شد.

این درحالی است که شرکت سیمان صوفیان اعلام کرد در نظر داردEPSسال مالی 91 خود را معادل 139 درصد افزایش دهد.

این شرکت با انتشار اطلاعیه ای به سازمان بورس و به منظور شفاف سازی اذعان داشت؛ به دنبال اعلام افزایش قیمت سیمان و پس از محاسبات صورت گرفته پیش بینی سود هر سهم این شرکت در سال مالی 91 از 148 به 354 ریال و معادل 139 ریال افزایش خواهد یافت.

این گزارش می افزاید سیمان قائن پیش بینی سود هر سهم سال مالی 91 را از 5059 به 6203 ریال معادل 6.22 درصد افزایش داد.

گفتنی است "سقائن" اعلام کرد در سال مالی 91 فروش و درآمد این شرکت نسبت به پیش بینی قبلی معادل 7 درصد، درآمدهای متفرقه معادل 334 درصد، مالیات عملکرد معادل 39 درصد وEPSاین شرکتمعادل 6.22 درصد افزایش خواهد یافت.

گفتنی است به دنبال افزایش قیمت سیمان، شرکت های دیگر این گروه نیز از جمله سیمان خزر با افزایش 265 ریالیEPS، سیمان فارس نوبا افزایش 210 ریالیEPSو سیمان مازندران با افزایش 31 درصدیEPSمواجه شدند.

این درحالی است که شرکت سیمان ایلام اعلام کرد با توجه به این که فروش عمده محصولات این شرکت از طریق صادرات به کشور عراق است و نرخ فروش صادراتی تابع متغییر های گوناگون است لذا این افزایش نرخ سیمان تأثیر قابل توجهی برEPSاین شرکت ندارد.

گروه صنایع سیمان کرمان نیز ارائه گزارش خود منوط به تعدیلEPSسال مالی 91 را به بعد از تهیه بودجه تعدیلی موکول کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر