بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۵
کد خبر : ۷۷۳۱۱

اعظم شريفي: فرابورس در معاملات اين هفته ميزبان 4 عرضه بلوكي با محوريت ذوب‌آهن اصفهان است كه از سوي معامله‌گران مهم ارزيابي مي‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، فرابورس در بازار ديروز رشد دسته‌جمعي قيمت‌ها را در تك‌سهم‌هاي فلزي، معدني، ساختماني و پتروشيمي شاهد بود، اين در حالي است كه صف خريد مخابرات در بورس تهران، معاملات همراه اول را پس از مدت‌ها رونق بخشيد. در همين حال، هيجان خريد در نوسان‌هاي 5 درصدي روز گذشته در ميان معامله‌گران تا اندازه‌اي ادامه داشت كه در فرابورس تنها 6 نماد با كاهش قيمت به كار خود پايان دادند. اما در حالي كه فرابورس با معاملات پرحجم ذوب‌آهن در آستانه عرضه بلوكي روز دوشنبه در ابتداي معاملات با صف خريد اين نماد حركت مي‌كرد، پيغام عرضه بلوك هاي باغميشه و آس‌پ موج صف‌هاي خريد را دوباره به گروه ساختماني فرابورس آورد. پس از عرضه ناموفق اين دو بلوك، بين‌المللي توسعه ساختمان بار ديگر عرضه اين دو بلوك را براي روز 12 مهرماه آگهي كرده است كه اين امر موجب تشكيل صف‌هاي خريد براي شركت‌هاي گروه ساختماني و عرضه‌هاي قابل توجه در آنها شد، به طوري كه حدود 22 ميليون از 71 ميليون سهم معامله شده روز گذشته فرابورس به شركت‌هاي ساختماني اختصاص يافت و نمادهاي «ثشرق» و «ثتران» نيز با صف خريد به كار خود پايان دادند. در بازار ديروز فرابورس نمادهاي فلزي و معدني نيز در كانون توجه معامله‌گران بودند، به طوري كه ذوب‌آهن با دادوستد 5/16 ميليون سهمي در پايان معاملات همچنان بيش از 12 ميليون صف خريد را شاهد بود. تعيين قيمت پايه 2682 ريالي و حضور قطعي خريداران در رقابت براي تصاحب بلوك 53 درصدي ذوب‌آهن، خريداران را همچنان در اين نماد فعال نگاه داشته است. افزون بر اين، پتروشيمي مارون ديگر نماد مورد توجه بازار بود كه صف خريد اين نماد بدون عرضه ماند تا تنها 112 هزار سهم معامله شده در اين نماد به ثبت برسد و قيمت هر سهم نيز با نوسان 5 درصدي به قيمت 16 هزار و 949 ريال افزايش يافت.
در گروه معدني نيز نمادهاي «كنور» و «كشرق» به دنبال صف‌هاي خريد دوقلوهاي سنگ‌آهني بورس، باوجود عرضه‌هاي قابل توجه همچنان مورد توجه بودند و باوجود عرضه صف خريد شمال شرق شاهرود، نماد «كنور» در پايان معاملات صف خريد داشت.
در ديگر نمادهاي پرمعامله ديروز نماد همراه اول به دنبال صف خريد 36 ميليوني براي مخابرات، معاملات مثبتي را در قيمت‌هاي 47000 ريال شاهد بود. براساس اين گزارش ليزينگ ايرانيان، بانك دي و توكاريل از ديگر نمادهاي پرمعامله فرابورس بودند كه بر مدار مثبت حركت كردند. همچنين در بازار پايه معامله 3/10 ميليون سهم آينده‌سازان بهشت پارس در بازار فرابورس ارزشي معادل 13 ميليارد و 805 ميليون را به همراه داشت، تا بازار ديروز فرابورس با جابه‌جايي 71 ميليون سهم به ارزش 552 ميليارد ريال به كار خود پايان دهد. اين در حالي است كه 200 ميليارد ريال از ارزش معاملات ديروز به جابه‌جايي بلوك اوراق اجاره مپنا اختصاص داشت. در همين حال، روز 12 مهرماه شركت خدمات مديريت صباتامين به وكالت از شركت سرمايه‌گذاري نفت و گاز پتروشيمي تامين در نظر دارد 100 درصد از سهام شركت صنايع چوب خزر كاسپين را به طور يكجا و نقد در قيمت پايه هر سهم 4602 ريال در فرابورس عرضه كند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر