بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر : ۷۷۶۸۳
علی صالح آبادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا با اشاره به اینکه بورس در سالهای گذشته اثبات کرده است که حرکت رو به جلوی آن واقعی است و می تواند تامین مالی خوبی برای صنایع کشور داشته باشد، اظهار داشت: شعار حمایت از تولید ملی با حمایت از بورس محقق می شود زیرا بیشتر شرکت های مادر تخصصی در این بازار حضور دارند.

وی ادامه داد: عرضه هلدینگ خلیج فارس از سوی سازمان خصوصی سازی در دستور کار است و بزودی کشف قیمت خواهد شد، علاوه بر آن عرضه های اولیه دیگری نیز در نظر گرفته شده که همه آنها می توانند رونق بازار بورس را در ماه های پایانی سال چند برابر کند.

رییس سازمان بورس در خصوص قرار داد با صندوق توسعه ملی برای حمایت از شرکت های بورسی و روند اجرای کار آن تصریح کرد: این قرار داد برای حمایت بهتر از شرکت های بورسی بوده و صنایع بورس از مزایای تسهیلات صندوق توسعه ملی برخوردار می شوند، در حال حاضر نیز شرکتهای بورسی برای استفاده از این منابع اقدام می کنند اما آماری از میزان استفاده از این منابع در دست نیست.

صالح آبادی با تاکید بر اینکه بورس یکی از بخش های واقعی اقتصاد کشور است از مردم خواست تا با سرمایه گذاری در این بازار علاوه بر کسب سود منطقی، به تولید ملی نیز کمک کنند تا تولید به عنوان موتور محرک اقتصاد فعالیت خود را ادامه دهد.

گفتنی است: شاخص بازار بورس در دو هفته گذشته رکورد حدود 29 هزار واحد را ثبت کرد و ارزش بازار بورس به 130 هزار میلیارد تومان رسید که یک سوم نقدینگی کشور را تشکیل می دهد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر