بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۴
تداوم درخشش بورس

یک هفته، یک نگاه

در این هفته در میان صنایع مختلف فعال در بورس صنعت محصولات کاغذی موفق به کسب بازدهی مثبت نزدیک به 10درصدی شد و در جایگاه پربازده ترین صنعت این هفته قرار گرفت. از میان 301 نماد فعال بازار سهام طی هفته جاری، شرکت سیمان هگمتان با کسب بازدهی مثبت بیش از 27 درصدی، رتبه اول را به دست آورد و پربازده ترین سهم بورسی شد.
کد خبر : ۷۷۷۲۲
معاملات بورس در این هفته نیز مانند هفته گذشته روند مثبت را در پیش گرفت. بطوریکه طی هفته جاری شاخص کل به جز روزهای دوشنبه و سه شنبه در مابقی روزها با رشد همراه بود و اکثر نمادهای معاملاتی با افزایش قیمت سهام خود رو به رو شدند.

براساس گزارش بورس نیوز، نماگر بازار سهام حرکت هفتگی خود را از رقم 28 هزار و 132 واحدی آغاز و در نهایت با رشد 966 واحدی به نقطه 29 هزار و 98 واحد صعود کرد تا به طور متوسط 3.4 درصد بازدهی مثبت را طی یک هفته معاملاتی برای سرمایه گذاران در برداشته باشد.

در این هفته در میان صنایع مختلف فعال در بورس صنعت محصولات کاغذی موفق به کسب بازدهی مثبت نزدیک به 10درصدی شد و در جایگاه پربازده ترین صنعت این هفته قرار گرفت.

دو صنعت غذایی به جز قند و شکر و نیز ذغال سنگ با کسب به ترتیب بیش از 9 و 6 درصد بازدهی مثبت در جایگاه دوم و سوم صنایع پربازده بازار سهام طی این بازه زمانی معرفی شدند.

اما در مقابل صنعت زراعت با کسب بازدهی منفی نزدیک به 10 درصدی به عنوان کم بازده ترین صنعت این هفته در بازار سهام شناخته شد و پس از آن صنعت پیمانکاری صنعتی با کسب بازدهی منفی نزدیک به 6 درصد در مقام دوم و صنعت محصولات فلزی با کسب بازدهی نزدیک به 4 درصد در جایگاه سوم کم بازده ترین صنایع بازار سهام جای گرفتند.

گفتنی است از میان 301 نماد فعال بازار سهام طی هفته جاری، شرکت سیمان هگمتان با کسب بازدهی مثبت بیش از 27 درصدی، رتبه اول را به دست آورد و پربازده ترین سهم بورسی شد.

مقام دوم و سوم پربازده ترین سهم ها در بورس نیز به ترتیب به شرکت پارس مینو با بازدهی مثبت بیش از 21 درصد و سرمایه گذاری ساختمان ایران با بازدهی مثبت بیش از 20 درصد تعلق دارد.

این در حالی است که در همین بازه زمانی شرکت آینده سازان بهشت پارس با بازدهی منفی بیش از 13 درصدی عنوان کم بازده ترین سهم را به خود اختصاص داد.

پس از آن نیز سهام فن آوا و صنعتی روان فن آور مقام دوم و سوم سهم های کم بازده را از به دست آورند و به ترتیب با کسب بازدهی های منفی بیش از 12 و 11 درصدی، در کسب بازدهی بیشتر از سایر سهم ها جا ماندند و به پایین ترین سطح این جدول رتبه بندی سقوط کردند.

براساس این گزارش سهام آ. س. پ نقد شونده ترین سهم هفته جاری بورس بود و به برترین رتبه های نقدشوندگی را در بازار از آن خود کرد.

رتبه های دوم و سوم این جدول نیز به سهام شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه و آینده سازان بهشت پارس رسید تا سهام این دو شرکت پس از سهام شرکت آ. س. پ بهترین رتبه های نقدشوندگی را به دست آورند.

در حالیکه سهام شرکت نیرو سرمایه به لحاظ رتبه نقدشوندگی پایین ترین جایگاه را کسب کرده و در این طبقه بندی از آخر اول شد.

به همین ترتیب سهام دو شرکت بیمه آرمان و پتروشیمی زنجان با کسب بدترین رتبه از نظر نقدشوندگی، مقام دوم و سوم را از آن خود کردند.

شایان ذکر است در این مدت از 301 نماد فعال بازار سهام 174 نماد با کسب بازدهی مثبت، 8 نماد بدون کسب بازدهی مثبت و یا منفی و مابقی نمادها یعنی 119 نماد باقی مانده با کاهش سرمایه سهامداران خود، معاملات هفته جاری را سپری کردند.

در پایان گفتنی است 42 هزار و 552 کد معاملاتی با داد و ستد بالغ بر دو میلیارد و 538 میلیون سهم در بورس طی 204 هزار و 763 دفعه معامله ارزش معاملاتی بالغ بر 8 هزار میلیارد ریال را رقم زدند که از آن میان، سهام شرکت ایران خودرو با معامله بیش از 327 میلیون سهم پرگردش ترین سهام بورسی بود و در مقابل سهام شرکت سازه پویش حجم معاملاتی چندان بالایی نداشت، بطوریکه طی این هفته سهام این شرکت در جایگاه کم گردش ترین سهم بازار انتخاب شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر