بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر : ۷۷۷۳۱
جواد جهانگیرزاده با اشاره به سخنان رییس جمهور در نشست عصر امروز با رسانه‌های خبری داخلی و خارجی گفت: آنچه از حرفهای آقای رییس جمهور می‌توان متوجه شد، ‌این است که ظاهرا بود یا نبود دولت در موضوع اقتصاد کشور تاثیری ندارد و اصلا سیاستی در دولت برای کنترل موضوعات ارزی وجود ندارد.

به گزارش حانه ملت، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: رییس جمهور پاسخ دهد مسئولیت به سامان کردن اوضاع اقتصادی، چه کسی و چه مجموعه‌ای است و اگر همه تقصیرها متوجه برخی عناصر داخلی و مسائل بین‌المللی است و سیاستگذاری‌های دولت در این خصوص غلط نبوده، چرا در طول چند روز انواع سیاست‌های متنوع، متناقض و متضاد ابلاغ شد و سردرگرمی‌هایی را در دستگاهها و بخش خصوصی به وجود آورد. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: از این سخنان مشخص بود آقای احمدی نژاد اصلا قائل به این امر نیست که سیاست‌های متناقض دولت موجب بخشی از مشکلات جدی وضعیت اقتصادی کشور بوده است.

وی بیان کرد: از دولت انتظار است شرایط را کنترل کند، نه اینکه با ایجاد ابهام و اتهام زدن به دیگران خود را از موضوع مبرا کند زیرا چنین رفتاری قطعا در شأن رییس جمهور نیست و متهم کردن دیگران هیچ چیز از بار مسئولیت دولت و شخص احمدی نژاد برای سنجش کفایت لازم در اداره امور اقتصادی کشور نخواهد کاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: آقای احمدی نژاد در این مصاحبه فقط به دنبال تسویه حساب سیاسی بود و تلاش می‌کرد تا با مبرا کردن خود و اطرافیان از شرایط اخیر اقتصادی، نوک پیکان را متوجه دیگران کند.

وی صحبت‌های رییس جمهور در حوزه مسائل اقتصادی را فرافکنی خواند و یادآور شد: هیچ برنامه‌ای در مجموعه صحبت‌های ایشان برای کنترل بازار ارز دیده نشد و فکر می‌کنم این نوع دفاع از عملکرد دستگاه اقتصادی، به هیچ وجه مناسب نبود زیرا کلماتی همچون شاید، امیدوارم، فکر میکنم و امثالهم در حوزه اقتصاد هیچ تاثیری نخواهد داشت.

جهانگیرزاده با اشاره به بخشی از سخنان رییس جمهور که اشاره به پیامکی از قول رییس بانک مرکزی داشت، توضیح داد: منتسب کردن یک نهاد خبرگزاری به نهادهای امنیتی و نظامی که در جریان فتنه جدی ترین نقش را در تنویر افکار عمومی جامعه داشته و هجمه به او، کوچک قلمداد کردن مشکل است. این نماینده مردم در مجلس نهم بیان کرد: اگر اقتصادی که آقای احمدی نژاد تا به این حد از او دفاع می کند، با یک خبر خبرگزاری از هم گسسته می‌شود؛ ‌نشان دهنده آن است که ایشان از اقتصاد اطلاعات کافی ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: ما به عنوان نمایندگان ملت حتما از جانب مردم سوال خواهیم کرد و با هرگونه مجوزی که قانون اساسی اجازه داده، موضوع را پیگیری می‌کنیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر