بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۷
کد خبر : ۷۷۸۰۴
ایران: هنوز کنفرانس خبری روز سه‌شنبه رئیس جمهور با رسانه‌های داخلی و خارجی و افشاگری‌های دکتر احمدی‌نژاد درباره پشت پرده نوسانات بازار ارز به پایان نرسیده بود که بسیاری از رسانه‌های مخالف دولت در مصاحبه با شخصیت‌های مختلف سیاسی، ضمن تطهیر چهره خود، حملات هدفداری را علیه دکتر احمدی‌نژاد و دولت آغاز کردند.
 
این انتقامجویی رسانه‌ای آن هم از سوی سایت‌ها و روزنامه‌هایی که عمدتاً از بودجه بیت‌المال ارتزاق می‌کنند، در حالی رقم خورد که دکتر احمدی‌نژاد چندین بار در نشست خبری روز سه‌شنبه تأکید کرد: شرایط فعلی موقعیت مناسبی برای کینه‌جویی‌های سیاسی نیست و همه ارکان نظام باید به دولت کمک کنند تا کشور از این مشکلات عبور نماید.

خانه ملت یا خانه ضد منتخب ملت!
 
در این میان و در حالی که رئیس مجلس درصدد بود بلافاصله پس از نشست خبری رئیس جمهور کنفرانس مطبوعاتی محدودی را تشکیل و به انتقادات دکتر احمدی‌نژاد پاسخ دهد، سایت رسمی قوه مقننه بیشترین حملات را علیه رئیس جمهور و دولت در 24 ساعت گذشته طراحی کرد.
 
حسین سبحانی‌نیا، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت وابسته به مجلس شورای اسلامی، در واکنش به سخنان رئیس جمهور در نشست مطبوعاتی روز سه شنبه، با تأکید بر این که متأسفانه انتقادات سازنده نمایندگان از دولت به مذاق مسئولان اجرایی خوش نیامده است، تصریح کرد: قرار دادن منتقدان دلسوز در صف دشمنان، کار اشتباهی است از این رو دولت باید در این رابطه تغییر رویه و عقیده داده و حرمت دستگاه و قوای دیگر را نگه دارد!
 
مصطفی افضلی‌فرد، سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس نیز در گفت‌و‌گو با خانه ملت با تأکید بر این که دولت درباره مشکلات اقتصادی و نوسانات ارزی باید ضعف‌های مدیریتی خود را قبول کند، افزود: امروز دستگاه اجرایی باید مسئولیت مشکلات موجود را بپذیرد چرا که با کتمان و بیان نکردن مسائل کشور، دردی از مردم حل نمی‌شود.
 
وی با تأکید بر این که دولت درباره مشکلات اقتصادی و نوسانات ارزی باید ضعف‌های مدیریتی خود را قبول کند، افزود: قوه مجریه در این زمینه تدابیر لازم را انجام نداده و امروز باید مسئولیت این مشکلات را بپذیرد.

احمدی‌نژاد آشکارا به مردم دروغ گفت!
 
عباس رجایی، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نیز در گفت‌و‌گو با خانه ملت با بیان این که احمدی‌نژاد آشکارا به مردم دروغ گفت و این اظهارات زیبنده رئیس دولت جمهوری اسلامی نیست، تصریح کرد: صحبت‌های رئیس‌جمهور خلاف سیاست‌های بودجه بود.
 
وی افزود: یکی از عادت‌های غلط رئیس ‌جمهور این است که مجموعه‌ای را پیدا می‌کند و از آن برای فرار به جلو استفاده می‌کند.
 
اظهارات احمدی‌نژاد زیبنده یک رئیس جمهور نبود!
 
همچنین بهروز نعمتی، رئیس کمیسیون مشترک طرح انتزاع مجلس در مصاحبه با خانه ملت‌ گفت: صحبت‌های احمدی نژاد زیبنده یک رئیس جمهور نبود.

رئیس جمهور دیکتاتور است!
 
حسین آذین، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 قانون اساسی نیز به خانه ملت گفت: رئیس جمهور ما نقدپذیر نیست و هیچ نقدی را نمی‌پذیرد که این نوعی دیکتاتوری است.

احمدی‌نژاد عادت به فرافکنی دارد!
 
همچنین محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی مجلس گفت: احمدی‌نژاد به این فرافکنی‌ها عادت کرده و جای تعجب ندارد.

حمایت رئیس جمهور از جوانفکر در نشست مطبوعاتی برنامه‌ریزی شده بود!
 
علیرضا منادی سفیدان، عضو هیأت رئیسه مجلس هم در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان این که حمایت رئیس جمهور از جوانفکر در نشست مطبوعاتی برنامه‌ریزی شده بود، گفت: برخورد قوه قضائیه با جوانفکر طبیعی است.
 
ابوالفضل ابوترابی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز به خانه ملت گفت: سخنان رئیس‌ جمهور مبنی بر پیگیری پرونده جوانفکر، خلاف قانون اساسی است!

احمدی‌نژاد به دنبال تسویه حساب سیاسی است!
 
جواد جهانگیرزاده، عضو هیأت رئیسه مجلس هم سخنان رئیس جمهور در جمع رسانه‌ها را تلاش برای مبرا کردن دولت و اطرافیان از شرایط اخیر اقتصادی دانست و تصریح کرد: احمدی‌نژاد به دنبال تسویه حساب سیاسی است و از حرف‌های آقای رئیس‌جمهور برداشت می شود که ظاهراً بود یا نبود دولت در موضوع اقتصاد کشور تأثیری ندارد و اصلاً سیاستی در دولت برای کنترل موضوعات ارزی وجود ندارد!

احمدی‌نژاد بی‌تدبیر است، پس استعفا دهد!
 
سید باقر حسینی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم نیز تأثیر تحریم‌ها بر اختلالات ارزی ایران را بسیار ناچیز خواند و گفت: عرف سیاسی حکم می‌کند تا در چنین‌شرایطی مدیران بی‌تدبیر استعفا دهند.
 
99 درصد مشکلات اقتصادی به‌علت بی‌لیاقتی دولت است!
 
نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز به خانه ملت گفت: آقای لاریجانی محبت کردند که 80 درصد مشکلات را به دولت منتسب کردند چرا که به نظر من 99 درصد مشکلات اقتصادی به‌علت بی‌لیاقتی دولت است!

متأسفم!
 
در کنار هجمه سنگین سایت رسمی مجلس شورای اسلامی به سخنان روز سه‌شنبه رئیس جمهور، شخصیت‌ها و رسانه‌های سیاسی دیگر نیز تلاش کردند از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را کرده و در حمله به دولت سنگ تمام بگذارند.
 
مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور که در جمع اعضای اتاق بازرگانی استان سیستان و بلوچستان سخن می‌گفت، در مواضعی شتابزده که به فاصله کمتر از چند ساعت با نشست خبری رئیس جمهور اتخاذ می‌شد، تصریح کرد: من از صحبت‌های رئیس جمهور متأسفم، ایشان اعلام کردند که سرحلقه تمام آشفتگی‌های اخیر یک تیم 22 نفره هستند، اگر این طور است، دستگاه‌های اطلاعاتی وارد عمل شوند و با این تیم برخورد کنند.


بخش عمده‌ای از اخبار دیروز روزنامه‌ها نیز به بازتاب اظهارات محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور کشورمان در نشست رسانه‌ای اختصاص داشت.
 
روزنامه همشهری در این خصوص این گونه تیتر زد: «ابهامات و سؤالات بی پایان در نشست خبری رئیس جمهور- احمدی‌نژاد هیچ چیز را نپذیرفت!»
 
تیتر روزنامه جام جم واژه «از این مرحله سخت عبور می‌کنیم» به نقل از رئیس جمهور بود.
 
روزنامه کیهان نیز به نقل از دکتر احمدی‌نژاد این گونه تیتر زد: «بازار ارز محل تسویه حساب نیست، با کمک هم مشکل حل می‌شود»
 
روزنامه اعتماد نیز تیتر اول خود را به این واژه رئیس جمهور اختصاص داده بود: «اگر حضور ما خیلی برایتان سخت است، یک خط بنویسیم خداحافظ»
 
روزنامه تهران امروز وابسته به شهرداری تهران نیز تیتر زد چرا از قوه قضائیه، مجلس، شهرداری و... انتقاد نمی‌کنید؟
 
روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران نیز تیتر «رئیس جمهور طی 3 ساعت گفت‌وگو با خبرنگاران مشکلات را به بدخواهان بین‌المللی، 22 دلال داخلی و دیگر مسئولان منتسب کرد» را انتخاب کرده بود.
 
روزنامه ملت ما نزدیک به محسن رضایی روز گذشته تیتر زد: «نوسانات اخیر ارز موقتی است.»
 
روزنامه قدس نیز به این بخش از سخنان رئیس جمهور که گفته بود «22 نفرند که بازار ارز را به هم می‌ریزند» توجه نشان داد.
 
روزنامه فرهیختگان نیز نوشت: «نشست خبری متفاوت احمدی‌نژاد/ از 22 اخلالگر بازار ارز تا پاسخ‌های غیر منتظره.»
 
روزنامه خراسان نیز تیتر زد: «پاسخ‌های احمدی‌نژاد به سؤالات ارزی خبرنگاران»
 
کنفرانس خبری دکتر احمدی‌نژاد در بعدازظهر روز سه‌شنبه حاوی نکات بسیار مهم و حاشیه‌های مورد توجه رسانه‌ها بود. هر چند متن این خبر روز گذشته در منتشر شد، اما گلچینی از مهمترین مواضع رئیس‌جمهور در این نشست مجدداً به خوانندگان عزیز تقدیم می‌شود.
 
٭ روشن است که دو عامل داخلی و خارجی دست به دست هم داده‌اند تا به ملت ایران فشار وارد کنند.
 
٭ امروز یک جنگ پنهان، گسترده و سنگین در سطح جهان به صورت پراکنده علیه ایران اتفاق افتاده و همکاران ما در بانک مرکزی و نهادهای مربوطه تلاش می‌کنند تا راه‌حل‌ها را پیدا کنند و آنها نیز از طرف دیگر تلاش می‌کنند و این یک نبرد است.
 
٭ پس از مساعد شدن شرایط، راجع به ابعاد این نبرد اقتصادی به ملت عزیز ایران توضیحاتی ارائه خواهم داد و در رابطه با این‌که از چه شرایطی عبور کرده‌ایم موارد لازم را خواهم گفت.
 
٭ متأسفانه از داخل نیز با برخی اقدامات از جمله اقدامات عملی در بازار ارز و جنگ روانی، تبلیغاتی که به همراه دشمن علیه دولت سازماندهی شده است، مواجه هستیم.
 
٭ در اقتصاد 1200 میلیارد تومانی ایران، رقم 100 میلیارد دلار مبادلات ارزی رقم بالایی نیست.
 
٭ نوسانات ایجاد شده در بازار ارز هرگز به خاطر مشکلات اقتصادی نیست.
 
٭ همه اتفاقات اقتصادی حلقه‌های یک برنامه هستند و عده‌ای می‌خواهند تمام برنامه‌های دولت را زیر سؤال ببرند و بگویند دولت باعث این اتفاقات است.
 
٭ عرصه اقتصادی محل تسویه حساب‌های سیاسی نیست. کسانی هستند که خود از جریانات مطلع بوده و در جلسات شرکت می‌کنند؛ اما همواره دولت را متهم می‌کنند.
 
٭ مرکز مبادلات ارزی در جلسات مشترک سه قوه به راهکارهای خوبی رسیده که نظمی به بازار ارز بدهد و اینطور نیست که هرچه بانک مرکزی ارز می‌دهد معلوم نباشد کجا می‌رود؛ بلکه به اندازه نیازهای کشور ارز موجود است و به ترتیب اولویت پرداخت می‌شود؛ یک مقدار از اینها جنگ و فشار روانی و البته فشار دشمن است؛ دشمن بیشتر از میدان عمل در جنگ روانی موفق بوده است.
 
٭ در شرایط کنونی مدیریتی که دنیا را اداره می‌کند، به اصطلاح ما ایرانی‌ها، سگ‌ها را رها کرده‌ و سنگ‌ها را بسته‌اند، به همین خاطر عده‌ای به راحتی به خود اجازه می‌دهند که هرکسی را تهدید کنند؛ مهم‌تر از این تهدیدات، مدیریتی است که چنین اجازه‌ای به آنها می‌دهد.
 
٭ این‌که بگوییم دولت و احمدی‌نژاد اشتباه ندارد، چنین نیست و من هیچ‌وقت چنین ادعایی نکرده‌ام، اما ایران کشوری نیست که با این تهدیدات آسیبی ببیند.
 
٭ تحلیل دقیق من این است که حاکمیت امریکا به این نتیجه رسیده است که هزینه رژیم‌صهیونیستی برای امریکا بیش از منافع‌شان شده است.
 
٭ مذاکره مستقیم با امریکا ممکن است؛ اما باید شرایط آن فراهم شود،‌ اما در این شرایط من فکر نمی‌کنم امکان آن وجود داشته باشد.
 
٭ احمدی‌نژاد و ملت ایران، اهل عقب‌نشینی نیستند.
 
٭ براساس گزارش یکی از نهادهای اطلاعاتی 22 نفر در التهابات بازار ارز سرحلقه هستند و تمام آشفتگی‌ها را آنها ایجاد می‌کنند، مشخص است که برای مقابله با این افراد چه نهادهایی باید وارد عمل شوند. آنان با هر تماس با همدیگر قیمت ارز را 200 تومان یا 500 تومان بالا می‌برند. این اتفاقات ربطی به اصل اقتصاد ندارد، بلکه التهاب ایجاد کرده‌اند و مشخص است که این کار غلطی است و اگر مسئولان مربوطه در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند، التهابات برطرف خواهد شد.
 
٭ من مصاحبه رئیس‌ مجلس را خوانده‌ام و احترام زیادی برای ایشان قائلم، اما حتماً خبر دارند که فروش نفت کشور چقدر کاهش پیدا کرده است و بانک مرکزی چه مشکلاتی در جابه‌جایی ارز دارد. مصاحبه ایشان را خوانده‌ام و متن آن را در اختیار دارم و متأسفم که این مصاحبه با یک خبرگزاری وابسته به یک نهاد نظامی انجام شده است که همه خبرهایش علیه دولت است، در حالی که این خبرگزاری وابسته به یک نهاد نظامی و امنیتی نباید وارد مسائل سیاسی شود.
 
٭ چند ماه قبل در یک روز جمعه پیامکی از سوی این خبرگزاری ارسال شد که افزایش قیمت سکه و ارز را اعلام کرده بود، در حالی که آن روز بازار تعطیل بود. این خبرگزاری در این روزها هم این حرف‌ها را مطرح می‌کند.
 
٭ ازطرفی می‌گویند دولت این کارها را می‌کند، تا دولت آینده را نیز در اختیار داشته باشد و از طرفی دیگر می‌گویند دولت با این کارها می‌خواهد برای دولت بعدی مشکلات بیشتری ایجاد کند.
 
٭ از همان آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، برخی‌ها با این‌که دو ریال به جیب مردم برود، مخالفت کردند.
 
٭ آمارها نشان می‌دهند که در مدت زمان آغاز تا پایان دولت قبل، میزان نقدینگی هشت برابر شده، در حالی که در این دولت نقدینگی تا امروز چهار برابر شده است. برخی می‌خواهند در بالاترین سطوح در کارها دخالت کنند در حالی که حتی نمی‌دانند، نقدینگی یک نسبت است و مطلق نیست و نسبت آن تأثیرگذار است.
 
٭عده‌ای همراه با بیرونی‌ها فریاد می‌زنند که دولت ناتوان است و همان سخنان دشمنان را تکرار می‌کنند.
 
٭ همان کسانی که امروز به افزایش نقدینگی انتقاد می‌کنند، در عین حال تصمیم می‌گیرند که اعاده معوقات بانک‌ها پنج سال عقب بیفتد و با این کار مبادلات را دچار رکود می‌کنند، همین کار به مفهوم افزایش نقدینگی است؛ آنها تصمیمی می‌گیرند و وقتی تبعات آن بروز می‌کند، آن را به گردن دولت می‌اندازند.
 
٭ حقیقت این است که خارج کردن نام منافقین از لیست گروه‌های تروریستی، باعث خوشحالی ماست، چرا که اگر بنا بود ما به دنیا بگوییم دولت امریکا حامی اصلی تروریسم است و با استانداردهای دوگانه با این موضوع در جهان برخورد می‌کند، باید بیش از 500 میلیارد دلار هزینه می‌کردیم اما حالا خود آنان مفت و مجانی این کار را کرده‌اند.
 
٭ در موضوع مذاکره با امریکا آیا کسی می‌تواند در عرصه بین‌المللی عنوان کند که من اهل گفت‌و‌گو نیستم؟ عرصه بین‌الملل، عرصه گفت‌و‌گو است. اصل بر گفت‌و‌گو و رابطه است، مگر این‌که استثنایی مثل رژیم صهیونیستی وجود داشته باشد که ما آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و با آن رابطه نداریم.
 
٭ به نظرم کار وزیر ارشاد درخصوص روزنامه شرق قطعاً اشتباه بوده است و بنده آن را تأیید نمی‌کنم، با این توضیح که ارزش‌های دفاع مقدس برای همه ملت ایران مقدس است چرا که متعلق به آحاد مردم است.
 
٭ حتماً ضرورت مهمی بوده است که 10 دقیقه مانده به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، مشاور مطبوعاتی وی دستگیر می‌شود! البته این کار خوبی نبود که خودشان هم متوجه شدند. این مسائل خبر اول رسانه‌ها شد و در حالی که ما باید جنایات صهیونیست‌ها را در سازمان ملل محکوم می‌کردیم، مجبور شدیم به این سؤال خبرنگاران پاسخ دهیم که در ایران چه خبر است؟ شاید بهتر بود که حوصله می‌کردند.
 
٭ اتهام توهین به رهبری که به آقای جوانفکر نسبت داده‌اند، به ایشان نمی‌چسبد. حق آقای جوانفکر نیست. حرف جوانفکر هرگز توهین به رهبری نبوده است. این روش درستی نیست، اگر بنا باشد این مسئله را باب کنند، خیلی بد می‌شود. توهین به رهبری را کسی نمی‌پذیرد. ملت ایران به خاطر ادب تاریخی و ایمانش مرزهایی دارد. با کسانی که باید در این باره صحبت کنم، صحبت خواهم کرد.
 
٭ صهیونیست‌ها طراحی کرده بودند که ما را در سفر نیویورک وارد دام و طرح خود کنند، ‌طرح‌شان هم افزایش تنش‌ها در منطقه است. نقشه کشیده بودند که در میزگردها و جلسات و تبلیغات‌شان فضا را شعله‌ور کنند و اخبار را طوری منعکس کنند که ما قصد تنش و این طور مباحث را داریم.
 
٭ آنها فضا را طوری ساماندهی کردند که اگر بی‌احترامی می‌کردیم، در واقع نیاز آنها را تأمین کرده بودیم ولی ما گفتیم که چرا جنگ؟ هر کس حرف از جنگ می‌زند عقب‌افتاده و محکوم است لذا آنها هم‌اکنون عصبانی‌اند و حرف از خط قرمز، سرخ و مشکی می‌زنند.
 
٭ من از برخی افراد در داخل می‌خواهم، حرف‌هایی نزنند که خواسته‌های دشمن را محقق کند، نگویید که جنگ قطعی است. ما البته آماده‌ایم و مهم هم این است که آماده باشیم و نگرانی نداریم.
 
٭ برخی وقتی سخن از فرهنگ می‌گویند گویا متهم اصلی در این زمینه مردمند، در حالی که مردم ما مدعی هستند. اگر کوتاهی هست باید از مراکز فرهنگی مانند وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، صدا و سیما، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها پرسید.
 
٭ دولت مشی مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) را دنبال می‌کند البته دولت عامل مستقیم در حوزه فرهنگ نیست.
 
٭ 150 میلیارد تومان به سازمان تبلیغات داده‌ایم، سؤال این است که این پول چگونه خرج شده است؟ بودجه‌های فرهنگی که به نهادها داده‌ایم و 10 برابر شده، چه شده است؟
 
٭ نباید مباحث فرهنگی به چماق سیاسی تبدیل شود، متأسفانه برخی اینطور هستند و تا تریبونی به دست می‌آورند، دیگران را تکفیر می‌کنند. کسی نباید دیگری را به ضدیت با انقلاب و فرهنگ متهم کند و این یکی از کارهای بدی است که انجام می‌شود.
 
٭ هفت سال است که در فشار بوده و در این دو سال اخیر فشارها بیشتر شده است. ما عادت کرده‌ایم که در فشار زندگی کنیم.
 
٭ حق آقای جوانفکر نیست و مجله خاتون، مجله خلاف شرعی نیست.
 
٭ اقتصاد با یک پیامک زیر و رو نمی‌شود؛ بلکه باید شش ماه عملکرد دوستان را روی میز گذاشت و بررسی کرد؛ این یک جنگ روانی شش ماهه بوده است؛ بنده مثال زدم که در روز تعطیل به‌طور وسیع پیامک منتشر شده است و این گزارش رسمی وزارت اطلاعات و مخابرات است.
 
٭ روشن است که برخی رسانه‌ها مقابل دولت هستند؛ بنده تنها کسی در کشور هستم که شما می‌توانید در مقابل او این چنین صحبت کنید.
 
٭ کدام قانون، صداوسیما را ناظر بر دولت کرده که بر اساس آن یک نفر از کارمندان صدا و سیما به عنوان مجری در برنامه زنده می‌گوید آقای رئیس‌جمهور گوشی را بردار و جوابگو باش؛ ما که زیر پای مردم بوده و همیشه جوابگو هستیم.
 
٭ بنده تنها مسئولی هستم که هیچ نگرانی از حضور در دل مردم و خیابان‌ها ندارم، بنده دلم با مردم و پر از عشق به آنهاست و کاری نمی‌کنم که به مردم فشار وارد شود.
 
٭ اگر حضور من خیلی برایتان سخت است، یک خط بنویسیم خداحافظ شما.
 
٭ عده‌ای می‌گویند درآمد ارزی دولت در تاریخ بی‌نظیر است اما این حرف‌ها سطحی و غیرعالمانه است، چون عدد بالاست، اما آیا قیمت‌ کالاهای خارجی هم بالا نرفته است و قدرت خرید کالا نیز کاهش پیدا نکرده است؟
 
٭ برخی به دولت سوریه و برخی به معارضین برای جنگ کمک می‌کنند، البته ممکن است عنصر سومی نیز پیدا شود که در سوریه دخالت کند، اما ما اینها را قبول نداریم، چراکه آن را به ضرر سوریه می‌دانیم هر گروهی که با جنگ به قدرت برسد، معنایش جنگ دائمی در سوریه خواهد بود. راه‌حل بحران سوریه تفاهم ملی است و این‌که مردم باید حکومت را انتخاب کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر