بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر : ۷۸۰۳۱
عوض حیدرپور نماینده مردم شهررضا در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه روز یکشنبه در نطق میان دستور با اشاره به ابلاغیه رئیس جمهور گفت: در تاریخ اول مهرماه رئیس جمهور ابلاغیه یک صفحه ای را به مسئولان اجرایی کشور ارائه دادند که بر اساس آن مسئولان اجرایی لازم نیست هیچ هماهنگی با نمایندگان داشته باشند.

به گزارش مهر، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در تاریخ اول مهرماه رئیس جمهور ابلاغیه یک صفحه ای را به مسئولان اجرایی کشور ارائه دادند که بر اساس آن مسئولان اجرایی لازم نیست هیچ هماهنگی با نمایندگان داشته باشند. عوض حیدرپور نماینده مردم شهررضا در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه روز یکشنبه در نطق میان دستور با اشاره به ابلاغیه رئیس جمهور گفت: در تاریخ اول مهرماه رئیس جمهور ابلاغیه یک صفحه ای را به مسئولان اجرایی کشور ارائه دادند که بر اساس آن مسئولان اجرایی لازم نیست هیچ هماهنگی با نمایندگان داشته باشند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان وکلای همه ملت هستند و وظیفه دارند به آنچه می دانند عمل کنند. وی با اشاره به مصاحبه اخیر رئیس جمهور گفت: ایشان در این مصاحبه تاکید کردند که امروز وقت تسویه حساب سیاسی نیست اما در کنفرانس خبری خود به مجلس ، خبرگزاری ها، سازمان تبلیغات و سپاه که نور چشم امام و رهبری است حمله کردند، با وجود این اظهارات مجلس تسویه حساب سیاسی می کند یا شما آقای رئیس جمهور. حیدرپور با اشاره به نوسانات اخیر بازار ارز و سکه گفت: برخورد با مسئله ارز با حضور نیروهای ویژه در بازار امکان پذیر نیست بلکه با عقل و تدبیر و خرد امکان پذیر است. حیدرپور با اشاره به منتفی شدن استیضاح وزیر ورزش و جوانان در جلسه امروز مجلس ادامه داد: به نظر ما امروز باید وزیران اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس جمهور در مجلس استیضاح شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به آنچه افزایش ۱۰ برابری نقدینگی در کشور خواند، گفت: طی دو سال گذشته چه بلایی بر سر قیمت ارز آمده است، افزایش نقدینگی کشور لجام گسیخته است. نقدینگی کشور در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد از ۴۰ هزار میلیارد تومان به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و حدودا ۱۰ برابر شده است این رقم نقدینگی تورم و رکود ایجاد می کند. وی از دولت خواست نرخ ارز را به صورت شفاف اعلام کند و گفت: اگر صادقانه به مردم راست بگوییم می پذیرند. نمی شود در قانون بودجه نرخ دلار را با ۱۲۲۶ تومان به تصویب برسانیم اما با اقدامات دولت نرخ دلار تا ۳۰۰۰ تومان برسد. حیدرپور تصریح کرد: تا امروز نرخ دلار دست دولت بود اما از امروز به بعد قیمت ارز در دست سوداگران است. وی خواستار ارائه طرح دو فوریتی برای چاپ مشروح مذاکرات هیئت دولت شد و گفت: باید مشروح مذاکرات هیئت دولت در روزنامه رسمی چاپ شود تا مردم بدانند که دولت چه تصمیمی برای آنها می گیرد. این کار تسویه حساب سیاسی نیست. نماینده مردم شهرضا ادامه داد: ما امروز دچار فلاکت اقتصادی شده ایم. شاخص های فلاکت اقتصادی در دولت آقای احمدی نژاد ۲ برابر دولت اصلاحات و ۱.۵ برابر دولت آقای هاشمی است . وی با اعلام تذکر به رئیس جمهور گفت: به رئیس جمهور تذکر می دهیم که ملت ایران پای انقلاب اسلامی ایستاده اند و با پایان دوران ریاست احمدی نژاد جمهوری اسلامی و انقلاب تمام نمی شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر