بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر : ۷۸۱۱۵
شورشیان مسلح در سوریه که پیشتر تهدید کرده بودند در صورت عدم توقف بمباران مراکز آنها توسط جنگنده های ارتش سوریه و نیز عدم آزادی زندانیان وابسته به این گروه ، 48 گروگان ایرانی را خواهند کشت ، ضرب الاجل خود را برای مدت محدودی تمدید کردند.

به گزارش عصر ایران " عبدالباسط شمیر " فرمانده گروه رباینده این شهروندان ایرانی روز گذشته در مصاحبه با شبکه الجزیره ضمن اعلام این مطلب گفت که با پذیرش درخواست های میانجیگری کشورهای عربی برای مدت 24 ساعت از کشتن گروگان های ایرانی خودداری می کنند.

گفتنی است یک اتوبوس حامل 48 زائر ایرانی دو ماه پیش از سوی نیروهای مسلح مخالف حکومت سوریه در حالی که از هتل محل اقامت شان در دمشق عازم زینبیه بودند ، ربوده و گروگان گرفته شدند.

نیروهای مسلح مخالف حکومت سوریه مدعی اند که این 48 گروگان ایرانی نظامی هستند ولی جمهوری اسلامی ایران این ادعا را تکذیب کرده است.

در دو ماه گذشته ایران تلاش کرده است با رایزنی با کشورهایی چون ترکیه و قطر از نفوذ این کشورها در نیروهای مسلح مخالف حکومت سوریه ، برای آزاد کردن این 48 گروگان ایرانی استفاده کند .



بدین منظور علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران با همتای ترک و نیز نخست وزیر قطر برای آزادی گروگان ها رایزنی کرده است.

نخست وزیر قطر روز گذشته با اشاره به اینکه کشتن گروگان ها اقدام درستی نیست از مخالفان مسلح حکومت سوریه درخواست کرد که گروگان های ایرانی را نکشند.

پنج شنبه هفته گذشته مخالفان مسلح حکومت سوریه با انتشار ویدئویی تهدید کردند در صورت عدم توقف حملات ارتش سوریه و نیز عدم آزادی زندانیان مخالف در سوریه ، از 48 ساعت دیگر گروگان های ایرانی را خواهند کشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر