بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
براساس محدودیت های موجود در اساسنامه صندوق های سرمایه گذاری مشترک، این صندوق ها سهمیه ای برای خرید سهام ندارند و با توجه به داشتن ایستگاه معاملاتی نمی توانند از آن برای ثبت سفارش خرید در این نماد معاملاتی استفاده کنند.
کد خبر : ۷۸۱۲۶
مدیر عامل فرابورس ایران از عرضه سهام سومین شرکت دولتی اصل 44 خبر داد و گفت: شرکت پالایش نفت تهران، سه میلیون و 61 هزار سهم خود را چهارشنبه 19مهر در بازار دوم فرابورس عرضه می کند.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امیر هامونی با اعلام این خبر افزود: طی چهارشنبه 19 مهر ماه فرابورس در نظر دارد سه میلیون و 61 هزار سهم شرکت پالایش نفت تهران با سرمایه 61 میلیارد و 220 میلیون ریال را در بازار دوم عرضه کند.

وی با اشاره به این که پالایش نفت تهران سومین شرکت اصل 44 فرابورسی است، تصریح کرد: در عرضه اولیه سقف خرید برای هر کارگزاری به همراه تمام شعب 37 هزار سهم و برای هر معامله گر برخط 100سهم تعیین شده است.

هامونی خاطر نشان کرد: براساس محدودیت های موجود در اساسنامه صندوق های سرمایه گذاری مشترک، این صندوق ها سهمیه ای برای خرید سهام ندارند و با توجه به داشتن ایستگاه معاملاتی نمی توانند از آن برای ثبت سفارش خرید در این نماد معاملاتی استفاده کنند.

وی یادآورشد: شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران و شركت كارگزاري سهام عدالت از سهامداران عمده شرکت پالایش نفت تهران محسوب می شود.

به گفته وی پیش از این در راستای اجرای اصل 44 قاونون اساسی سهام دو شرکت دولتی بالاست و ذوب آهن در فرابورس عرضه شده بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر