بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۴
کد خبر : ۷۸۱۷۱
 سومین شرکت اصل چهل و چهاري چهارشنبه فرابورسی می‌شود.
مدیر عامل فرابورس ایران از عرضه سهام سومین شرکت دولتی مشمول اصل 44خبر داد و گفت: 3میلیون و 61هزار سهم شركت پالايش نفت تهران چهارشنبه 19مهر در بازار دوم فرابورس عرضه خواهد شد.

امیر هامونی با اشاره به اینکه پالایش نفت تهران سومین شرکت اصل 44 فرابورسی است، تصریح کرد: در عرضه اولیه سقف خرید برای هر کارگزاری به همراه تمام شعب 37هزار سهم و برای هر معامله‌گر برخط 100سهم تعیین شده است.
هامونی خاطرنشان کرد: براساس محدودیت‌های موجود در اساسنامه صندوق های سرمایه‌گذاری مشترک، این صندوق‌ها سهمیه‌ای برای خرید سهام ندارند و با توجه به داشتن ایستگاه معاملاتی نمی‌توانند از آن برای ثبت سفارش خرید در این نماد معاملاتی استفاده کنند. وی یادآور شد: شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران وشركت كارگزاري سهام عدالت از سهامداران عمده شرکت پالایش نفت تهران محسوب می‌شود.
به گفته وی، پیش از این در راستای اصل 44سهام دو شرکت دولتی بالاست و ذوب‌آهن در فرابورس عرضه شده بود.
معاملات فرابورس به 723میلیارد ریال رسید
گزارش خبرنگار «دنياي اقتصاد» از معاملات روز دوشنبه فرابورس ايران حاكي از آن است كه ارزش معاملات اين بازار، با خریدو فروش 63 میلیون اوراق بهادار در 6هزارو 291نوبت، به سطح 723میلیارد ریال رسید كه حدود 39 ميليون از حجم معاملات ديروز به جابه‌جايي حق‌تقدم بانك حكمت ايرانيان اختصاص داشت. از سوي ديگر گواهي سپرده انصار نيز با معاملات خود ارزشي معادل 504 ميليارد ريال را به همراه داشت. بر اين اساس معاملات ساير نمادها روند متعادلي را شاهد بود و معامله‌گران در نمادهاي ذوب‌آهن، شمال شرق شاهرود و بانك دي پرتحرك بودند. اين در حالي است كه نماد توكاريل نيز باوجود معاملات پرحجم با صف خريد به كار خود پايان داد. از سوي ديگر اعلام زمان عرضه پالايش نفت تهران توانست افزايش نوسان مثبت شراز را موجب شود تا اين نماد نيز در قيمت 4191 ريال به كار خود پايان دهد. در جزئیات معاملات روز گذشته بیشترین حجم معاملات را درمیان بازارهای اول و دوم فرابورس، ذوب آهن اصفهان داشت و با مبادله 4/5 میلیون سهم نرخ هر سهم آن به 2156ریال رسید. همچنین کمترین حجم معاملات و بیشترین افزایش قیمت به بیمه سامان با معامله 100 سهم تعلق داشت ودر نهایت با رشد 5درصدي، هر سهم این شرکت بیمه‌ای، هزار و 785ریال قیمت خورد. بیشترین کاهش قیمت را هم در اين روز قند شیروان قوچان و بجنورد داشت و باافت قیمت 9/4 درصدي، نرخ هر سهم آن به سطح 10هزار و 940ریال رسید. از سوي ديگر در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را گواهی سپرده انصار با جابه‌جا‌یی 503 هزار و 980 برگه داشت. همچنین قیمت امتیاز تسهیلات مسکن با رشد اندک در مرز 58هزارتومان معامله شد.
در همين حال نماد معاملاتي شركت پتروشيمي اميركبير،برای برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق‌العاده در پايان معاملات ديروز و البته پس از جابه‌جايي 4/1 ميليون سهم، متوقف شد. مجمع اين شركت چهارشنبه برگزار مي‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر