بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر : ۷۸۳۸۰
عضو شورای پول و اعتبار با تاکید بر ضرورت بازگشت سیاست ارز تک‌نرخی به بازار، گفت: نباید در مقطعی شاهد غیبت بانک مرکزی در بازار باشیم، ضمن اینکه دولت بازار ارز را رها کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر ،  محمد نهاوندیان  بیان اینکه دولت بازار ارز را رها کرده است، گفت: دولت در مقطعی از زمان، به شدت نرخ ارز را در بازار کنترل می‌کرد، به نحوی که تمامی تجار و بازرگانان بر این باور بودند که دولت به صورت تصنعی این کار را صورت داده، اما هم اکنون بازار به صورت کلی رها شده است.

عضو شورای پول و اعتبار افزود: هم اکنون تولیدکنندگان به ارز بیشتری برای تامین مایحتاج مورد نیاز کارخانجات خود و تامین کالاهای مورد نیاز مردم، به ارز بیشتری نیاز دارند که متاسفانه به دلیل عدم تامین به موقع آن، واردکنندگان دچار مشکل شده‌اند.

وی سیاست ارزی کشور را بر مبنای شناور مدیریت شده، سیاستی بسیار کارآمد تلقی و تصریح کرد: مطابق قانون باید بازار را به مسیر ارزی شناور مدیریت شده بازگرداند، چراکه در غیر این صورت تبعات آن گریبانگیر تمامی بخش‌های اقتصادی خواهد شد.

به گفته نهاوندیان، برآورد عرضه و تقاضا در بازار ایران کار دشواری نیست و به راحتی می‌توان با برآورد نیازها و برنامه‌ریزی راهبردی، مانع از جهش قیمتها شد.

وی اظهار داشت: همه راهکارها را باید به کار بست تا نرخ ارز را به شرایط معمول و متعادل بازگرداند، نه اینکه در مقطعی شاهد سختگیری بانک مرکزی باشیم و در مقطعی دیگر، شاهد غیبت این مرجع اصلی تنظیم بازار ارز باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران خاطرنشان کرد: باید سیستم ارزی کشور را به شرایط تک نرخی بازگرداند، در غیر این صورت راهکارهای منطقی در رابطه با این بازار حساس جواب نمی‌دهد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر