بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۵
در گفتگو با رییس سفارشات خارجی سیمان هرمزگان عنوان شد:

جبران کمبودصادرات واقدام برای عرضه دربورس کالا

شرکت سیمان هرمزگان به عنوان هفتمین تولید کننده سیمان کشور پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 91.8.30 را براساس عملکرد 9 ماهه خود، مبلغ 1926 ریال پیش بینی کرده است. این شرکت در عملکرد 9 ماهه خود، 76 درصد از سود پیش بینی شده هر سهم سال مالی 91 را پوشش داده است.
کد خبر : ۷۸۶۷۶
براساس گزارش بورس نیوز، شرکت سیمان هرمزگان به عنوان هفتمین تولید کننده سیمان کشور پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 91.8.30 را براساس عملکرد 9 ماهه خود، مبلغ 1926 ریال پیش بینی کرده است. این شرکت در عملکرد 9 ماهه خود، 76 درصد از سود پیش بینی شده هر سهم سال مالی 91 را پوشش داده است.

دلایل تعدیل شرکت به شرح جدول مقایسه ای ذیل می باشد:


نکات مهم:

1- کاهش 3816 میلیون ریالی بهای تمام شده نسبت به پیش بینی اولیه شامل افزایش 6682 میلیون ریال بهای مواد اولیه مصرفی (به علت تغییر نرخ استخراج و حمل مواد اولیه مطابق قرارداد جدید منعقده و افزایش نرخ خرید پاکت)، کاهش 20712 میلیون ریال هزینه های انرژی (برق و گاز) و افزایش مبلغ 21589 میلیون ریال دستمزد غیر مستقیم می باشد.

2- مبنای مقدار تولید در تهیه بودجه اولیه دو میلیون و 50 هزار تن بوده است که این مقدار در بودجه تعدیلی جدید یک میلیون و 950 هزار تن در نظر گرفته شده است.

3- حدود 95 درصد فروش شرکت داخلی و درصد اندکی از آن صادراتی می باشد که با توجه به عملکرد 9 ماهه شرکت هیچ گونه فروش صادراتی شناسایی نشده است.

4- تأمین مواد اولیه شرکت تماماً داخلی است.

تغییرات نرخ فروش سیمان:


ایرج موسوی، رییس سفارشات خارجی شرکت سیمان هرمزگان در مصاحبه با خبرنگار بورس نیوز در مورد صادرات شرکت گفت: طی ماه های گذشته میزان 10 هزار تن سیمان تیپ یک به کشور سومالی صادر شده و امیدواریم میزان صادرات محصولات شرکت در سال مالی آینده افزایش یافته و کمبود صادرات امسال جبران شود.

وی همچنین درباره نرخ فروش سیمان بیان کرد: نرخ های فروش محصولات توسط انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ابلاغ می شود و با توجه به افزایش اخیر نرخ سیمان، احتمال افزایش دوباره نرخ فروش محصولات بعید است.

موسوی در پایان درباره احتمال عرضه محصولات در بورس کالا گفت: عرضه محصولات در بورس کالا یکی از برنامه های اصلی است و اقدامات لازم در این جهت نیز صورت گرفته است، اما در حال حاضر در این خصوص نتیجه نهایی و مشخصی تحقق نیافته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر